با گوشی‌های موبایل پرفروش تیرماه ۱۴۰۳ آشنا شوید + جزئیات و تصاویر اولین گام مجلس دوازدهم برای حفظ قدرت خرید کارگران | اصلاح ماده ۴۱ قانون‌کار کاهش ۶۲هزارتومانی قیمت هر گرم طلا در مشهد (۲۱ تیر ۱۴۰۳) کنترل قیمت گوشت قرمز دامی در بازار مشهد امسال در قیمت خودرو، روند افزایشی نخواهیم داشت قیمت امروز طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ تیر ۱۴۰۳) | کاهش قیمت طلا و دلار قیمت خودرو‌های خارجی در مشهد چقدر است؟ (۲۱ تیر ۱۴۰۳) آغاز فروش ارز اربعین از ۷ مرداد توسط ۷ بانک + شرایط قیمت امروز خودرو‌های داخلی در مشهد (۲۱ تیر ۱۴۰۳) | راناپلاس ۶۲۰ میلیون تومان بخش معدن نیازمند حمایت ویژه دولت چهاردهم حرکت کُند اشتغال | بهبود یک‌دهم‌درصدی نرخ اشتغال در خراسان رضوی نرخ امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد اعلام شد (۲۱ تیر ۱۴۰۳) | کلم و کاهو را چند بخریم؟ چگونه از حساب بانکی متوفیان پول دریافت کنیم؟ اختلال سایت سامانه برای ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی برطرف شد (۲۰ تیر ۱۴۰۳) افزایش مصرف برق شبانه در خراسان رضوی (۲۰ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع موبایل (۲۰ تیر ۱۴۰۳) | آیفون ۱۱ حدود ۳۵.۵ میلیون تومان گناباد میزبان سرمایه گذاران و کارافرینان مطرح کشوری کدام استان‌های کشور فردا (۲۱ تیر ۱۴۰۳) تعطیل شدند؟ ثبات قیمت و رکود در بازار مسکن مشهد تا پایان سال ادامه دارد طلا در مشهد گران و سکه ارزان شد (۲۰ تیر ۱۴۰۳) خروج پول حقیقی از بورس شدت گرفت | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۲۰ تیر ۱۴۰۳) توقیف بیش‌از هزار کیلوگرم کالای غیربهداشتی در یک کارگاه زیرزمینی در مشهد (۲۰ تیر ۱۴۰۳) خراسان‌رضوی دارنده رتبه نخست تولید گوشت قرمز در کشور است نزول دلار به کانال ۵۸ هزار تومان | قیمت امروز ارز، طلا، سکه، بیت کوین (۲۰ تیر ۱۴۰۳) افزایش ۲۹ درصدی جوجه‌ریزی در خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال
سرخط خبرها

بخش معدن نیازمند حمایت ویژه دولت چهاردهم

  • کد خبر: ۲۳۸۶۲۴
  • ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
بخش معدن نیازمند حمایت ویژه دولت چهاردهم
از رئیس‌جمهور منتخب و کابینه آینده چند توقع و مطالبه در مجموعه صنعت، معدن و تجارت برای خراسان رضوی وجود دارد که اولین آن حمایت ویژه از بخش اکتشافات معدنی و بعد صنایع فراوری معدنی است.

حمایت ویژه از بخش اکتشافات معدنی، صنایع فراوری معدنی و بازگشت حقوق دولتی به استان، از‌جمله‌مطالبات حوزه معدن از رئیس‌جمهور آینده است.

خوش‌حالم که در کشوری زندگی می‌کنیم که همه مقامات از طریق انتخاب مردم بر مسند خدمت به مردم می‌نشینند و این باعث افتخار هر مسئولی است که می‌تواند کارنامه عملکرد خود را در دوره خدمتگزاری به مردم ارائه کند و این کارنامه مبنای انتخاب مردم شریف ایران باشد؛ بنابراین دعوت می‌کنم از همه کسانی که در حوزه‌های صنعتی، تولیدی، اصناف، معدن و صنایع معدنی، تجار، بازرگانان و همه کسانی که به‌نوعی در اقتصاد استان نقش دارند، با هر گرایش و تفکری برای کمک به اعتلای ایران و حمایت از تولید داخل ایران به اقتصاد استان و کشور کمک کنند.

به‌طور‌طبیعی با انتخاب رئیس‌جمهور، هیئت‌دولت، وزرا و مدیران استانی به تبع سیاست‌های دولت مستقر در چارچوب قوانین مجلس شورای اسلامی و سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب تعیین می‌شود و ممکن است تغییراتی هم داشته باشد و این تغییرات چرخش نخبگانی برای جامعه است که به‌خودی‌خود نکته مثبتی است که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. خیلی از کشور‌های همسایه و کشور‌های دنیا آرزوی داشتن چنین نظام و چنین فضای دموکراتیکی را دارند. 

از رئیس‌جمهور منتخب و کابینه آینده چند توقع و مطالبه در مجموعه صنعت، معدن و تجارت برای خراسان رضوی وجود دارد که اولین آن حمایت ویژه از بخش اکتشافات معدنی و بعد صنایع فراوری معدنی است؛ زیرا بسیار مهم است که آنچه که سرمایه داریم، در کشور شناسایی کنیم و این حوزه نیاز به سرمایه‌گذاری دارد.

در همین فاصله دو سال و هشت ماه که از دولت سیزدهم گذشت، پروانه‌های اکتشاف از ۱۳۰ به ۳۶۵ پروانه افزایش پیدا کرد و خواسته ما و خواسته حوزه صنعت و معدن این است که این روند با سرعت ادامه پیدا کند و در حوزه اکتشاف شاهد ادامه سرمایه‌گذاری در فراوری صنایع معدنی باشیم و ادامه ایجاد واحد‌های فراوری مانند ایجاد واحد فراوری کاتد، مس و طلا را که تاکنون در استان نداشته ایم، شاهد باشیم تا به حوزه اقتصاد استان بسیار کمک کند. 

تداوم بازگشت حقوق دولتی در دولت آینده ضروری است و البته خواسته دیگر ما از دولت آینده این است که سهم استان‌ها از حقوق دولتی که در دولت سیزدهم برای اولین‌بار به استان‌ها بازگشت، همچنان تداوم داشته باشد و استان‌هایی مانند خراسان رضوی که معدنی هستند، حتما باید بتوانند از این سهم برای توسعه استان به‌ویژه در بخش معدن استفاده کنند.

تولید، کارگران را مشغول‌به‌کار و به چرخ اقتصاد استان کمک می‌کند و ما هر چقدر بتوانیم ساخت محصولات متفاوت را بومی‌سازی کنیم، به اقتصاد استان و اقتصاد کشور کمک شایان‌توجهی خواهد شد. تقریبا در دو‌سال‌و‌نیم گذشته ۲۴۰ کالا داخلی‌سازی شد و از خروج بیش از ۴۰۰میلیون دلار ارز جلوگیری شده است.

باید گفت بحث تولید داخل فقط به لحاظ ریالی ارزشمند نیست، بلکه به لحاظ حضور جوانان نخبه و دانشمند در واحد تولید هم ارزشمند است؛ زیرا وقتی کالایی وارد می‌شود، عملا در مرز دانش حرکت می‌کنیم و در‌همین‌زمینه تقریبا بیش از ۹۸ شرکت دانش‌بنیان فعال شدند و بیش از ۱۰۰ محصول دانش‌بنیان تولید کردند که به بازار عرضه شد.

در بحث صادرات از دولت آینده توقع داریم ارتباط مؤثر با کشور‌های منطقه و کشور‌هایی که هم‌تراز با کشور ما به لحاظ سطح تکنولوژی و مراودات هستند، ادامه پیدا کند؛ چراکه در این سطح هم واردات و هم صادرات اتفاق می‌افتد و در ارتباط با کشور‌های بالاتر از سطح در هر صورت شاهد افزایش روند واردات خواهیم بود. البته برای ماشین‌آلات صنعتی به‌دلیل حمایت از تولید داخل، این استثنا وجود دارد.

در گذشته دوازده کشور به مقاصد صادراتی استان اضافه شد که تاکنون جزو مقاصد صادراتی نبودند و امیدواریم این روند در دولت بعد هم ادامه داشته باشد. میزان صادرات استان در سال۱۴۰۰ تقریبا یک‌میلیارد و ۳۲۰‌میلیون دلار بود و در پایان۱۴۰۲ به یک‌میلیارد و ۶۷۰‌میلیون دلار افزایش پیدا کرد و رشد این روند بسیار مهم است؛ چون افزایش صادرات منجر به افزایش اشتغال و افزایش تولید داخل و افزایش این دو معادل رشد اقتصادی استان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->