گفت‌وگوی تلفنی بن سلمان و پزشکیان انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه شورای نگهبان برای یک سال آینده | آیت‌الله جنتی به‌عنوان دبیر شورای نگهبان ابقا شد آیا ادارات و بانک‌های استان کرمانشاه فردا (۲۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ منابع خبری از تمایل چند عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت خود در کابل خبردادند واکنش ضرغامی به احتمال حضورش در کابینه دولت چهاردهم رئیس سازمان ثبت احوال: روند تعویض نام و نام‌خانوادگی تغییر می‌کند بذرپاش: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد | تبعات حقوقی در انتظار مشاوران املاک متخلف سید حسن نصرالله: هرگز از حمایت غزه دست نمی‌کشیم | رژیم صهیونیستی در بدترین روز‌های خود بسر می‌برد گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد کرامت انسانی در گرو الگوگیری از سیره و آموزه‌های معصومین(ع) است اعتراض زاکانی به انتقادات اعضای شورای شهر تهران؛ «کاملاً نادرست است» لایحه متناسب‌سازی حداقل‌بگیرها هم به مجلس ارائه شد | تصویب آیین‌نامه واردات خودروی مدل ۲۰۱۹ به‌بالا برای همه ایرانیان + فیلم شایسته‌سالاری معیار رئیس‌جمهور در انتخاب مدیران باشد شلیک پدافند هوایی در جاده قم، ارتباطی با سایت هسته‌ای نداشت اسماعیلی انتصابات جدید در وزارت فرهنگ را رد کرد + فیلم ویدئو | ظریف امشب به تلویزیون می‌رود (۲۷ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کار: رکورد تاریخی کاهش نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ شکست باقری در دیدار با لاوروف آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را بررسی کرد گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و ماکرون درباره تحولات غزه اردوغان: اسرائیل را وادار به آتش‌بس می‌کنیم | به دنبال تقویت روابط با روسیه و چین هستیم
سرخط خبرها

گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد

  • کد خبر: ۲۳۹۴۷۱
  • ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
گنابادی‌نژاد: دولت سیزدهم، هیچ‌گاه دچار حواشی نشد | حمایت از صنایع فرهنگی باید استمرار یابد
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی گفت: چرا باید چاپ کتاب‌های درسی تا این حد گسترده فقط در انحصار چاپ‌خانه وزارت آموزش‌وپرورش باشد؟ اگرچه تولیدمحتوا باید منحصر به این وزارت‌خانه باشد، اما چاپ‌خانه‌ها می‌توانند در جریان کمک به دولت، یاریگر نهاد‌های متولی چاپ کتب درسی باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی، در آیین رونمایی از دستاورد‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی در دولت سیزدهم که صبح امروز باعنوان «شهید جمهور، سرمشق رؤسای جمهور» برگزار شد، مهم‌ترین فلسفه قیام عاشورا را اقامه یک انقلاب فرهنگی همه‌جانبه دانست و اظهار کرد: در جریان همین نهضت، حمایت از دستگاه‌های فرهنگی و تشکیل سازمان‌های مرتبط همچون سازمان تبلیغات اسلامی و دفاتر تبلیغات اسلامی ثابت می‌کند که مسئله فرهنگ در افق و تراز انقلاب اسلامی نیز دارای اهمیت و اولویت است.

وی افزود: بگذریم که در برخی برهه‌ها، ما دچار حواشی بوده‌ایم؛ اما اگر امروزه رهبر معظم انقلاب از سیره شهید رئیسی به‌عنوان سرمشق رؤسای جمهور یاد می‌کنند، دلیلش همین است که ایشان هیچ‌وقت خود را گرفتار حواشی نکرد. ما دولت‌هایی را تجربه کردیم که در آن‌ها بخشی از سرمایه‌های نظام هزینه می‌شد تا آقای رئیس‌جمهور فقط در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی حضور پیدا کند. با این حال، این روند نادرست در دولت سیزدهم اصلاح شد و ایشان نه‌فقط در این حوزه بلکه در هیچ حوزه دیگری، کشور را دچار حاشیه نکرد.

دولت سیزدهم دچار حواشی نشد

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این مرد خدوم بود، دلسوز بود، دغدغه‌مند بود و بنا داشت برای مردم بی‌شائبه، خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی خدمت کند. ما نباید فراموش کنیم که رهبر معظم انقلاب در برخی دوران‌ها دغدغه جدی فرهنگ را داشتند؛ همان زمان‌هایی که حتی تولیدات و محصولات فرهنگی قابل‌اعتماد نبودند و این‌ها اتفاقی است که در برخی مقاطع و مراحل مشاهده می‌شد، مردم به چشم می‌دیدند و درک می‌کردند.

وی ادامه داد: ما در دولت سیزدهم در سطوح مختلف راهبری، اجرا و نظارت فرهنگی دچار حواشی نشدیم. علاوه بر این، میدان‌دادن به شهرستان‌ها، توجه به ظرفیت‌های مردمی و فاصله‌گرفتن از تمرکز کار‌ها در دستگاه‌های رسمی، سه ویژگی ذاتی مدیریت فرهنگی در سیره شهید رئیسی بود که امیدواریم این رویه ادامه پیدا کند و به بلوغ و کمال برسد.

ضرورت توجه بیشتر به صنایع فرهنگی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد گفت: حال فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم، برای مردم حال خوبی بود. به نظرم می‌شود این گواهی را داد که آیت‌الله رئیسی اهتمام داشت حال اهالی فرهنگ و هنر همیشه خوب باشد. رویکرد ایشان پایبندی به اصالت‌ها، ظرفیت‌ها و تکیه بر تلاش و خستگی‌ناپذیری بود تا این روزنه برای اهالی فرهنگ ایجاد شود که بستر‌های خوب، کار‌های خوب رقم خواهند زد.

وی بیان کرد: در بسیاری از حوزه‌ها، دستاورد‌هایی حاصل شده که بی‌نظیر و قابل‌افتخار است. یک نمونه همین خودکفایی تولید کاغذ ایرانی است که ثابت کرد این ظرفیت وجود دارد که به همین نسبت، پیشرفت‌های چشمگیر دیگری در صنعت چاپ و نشر به وجود بیاید. ما در حوزه چاپ، ظرفیت‌هایی داریم که همچنان در گلوگاه‌های متمرکز دولتی گرفتار است. باید به صورت مستمر مذاکره و رایزنی صورت بگیرد تا بخش خصوصی عهده‌دار کار‌های بزرگ شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: چرا باید چاپ کتاب‌های درسی تا این حد گسترده فقط در انحصار چاپ‌خانه وزارت آموزش‌و‌پرورش باشد؟ اگرچه تولیدمحتوا باید منحصر به این وزارت‌خانه باشد، اما چاپ‌خانه‌ها می‌توانند در جریان کمک به دولت، یاریگر نهاد‌های متولی چاپ کتب درسی باشند.

وی افزود: برای نخستین بار، قرارگاه اقتصاد فرهنگ و زیارت در استانداری خراسان‌رضوی شکل گرفته و این‌ها مصادیق کار‌های خوبی است که باید استمرار پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->