جاده کندوان یکشنبه و سه‌شنبه مسدود است (۳۱ تیر ۱۴۰۳) واژگونی خودرو پیکان در بلوار وکیل آباد مشهد (۳۰ تیر ۱۴۰۳) ۲ کشته در تصادف دلخراش در مه‌ولات خراسان رضوی (۳۰ تیر ۱۴۰۳) دو خواهر ۱۳ و ۱۴ ساله از طبقه ۱۹ برجی در تهران خودکشی کردند (۳۰ تیر ۱۴۰۳) برگشت پرواز تهران-رامسر به دلیل شرایط نامساعد جوی (۳۰ تیر ۱۴۰۳) گزارشی از آیین ۳۰۰ ساله عزاداری عاشورا در روستای «فدیشه» نیشابور تغذیه با شیرمادر یکی از استراتژی‌های مهم کاهش مرگ و میر کودکان است ابتلا به تب دنگی در تهران تکذیب شد | شناسایی ۱۵۱ بیمار قطعی تب دنگی در کشور متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در پیچِ ماه‌های آتی؟! نقش تربیت در ارزش‌گذاری‌های غیرواقعی کودکان | هرکه پولش بیش، احترامش بیشتر؟ ویدئو | قیمت بلیت پرواز‌های اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد تقاضای رو به رشد عمل زیبایی | فضای مجازی مرجع تخصصی تبلیغ جراحی پلاستیک نیست با دوچرخه‌سواری از بیماری روحی و جسمی پیشگیری کنید بهره‌برداری ۱۰۰ درصدی از سامانه‌های مبارزه با قاچاق تعزیرات حکومتی مصرف موادمخدر بیشترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت‌ها را به خود اختصاص می‌دهد زمان واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری مشخص شد اعمال‌قانون ۱۳۴۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ خودروی متخلف توقیف شدند (۳۰ تیر ۱۴۰۳) شناسایی اولین فرد مبتلا به تب دنگی در تهران (۳۰ تیر ۱۴۰۳) راهکار‌های ساده که بدون نیاز به قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار، سرحال و هوشیار بمانید بهسازی گسترده ۱۱۰ هزار کلاس درس در تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

جزئیات  پرونده قطع انگشتان مرد مشهدی با شمشیر

  • کد خبر: ۲۳۹۹۱۷
  • ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
جزئیات  پرونده قطع انگشتان مرد مشهدی با شمشیر
جزئیاتی تازه از پرونده حمله به سوپرمارکت در بولوار توس که متصدی آن دچار قطع عضو شد.

به گزارش شهرآرانیوز، ماجرای پنجشنبه خونین بولوار توس که در پی حمله اراذل و اوباش به یک سوپرمارکت در خیابان شهید آتشکار آغاز شد و با قطع چهار انگشت دست راست متصدی این واحد صنفی همراه شده بود، انتشار گسترده ویدئوی این حمله وحشیانه در فضای مجازی، حساسیت‌های زیادی را برانگیخت.

از سویی متهمان بلافاصله خود را مخفی کردند و در مقابل سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، افسران کلانتری معراج مشهد را مسئول پیگیری فوری و قاطع این پرونده کرد تا جایی که در چند روز بعد، تیم‌های تجسس این کلانتری زیرنظر سرگرد امیررضا فعال، رئیس کلانتری معراج، تمام متهمان و فرد اصلی آن را در چندین عملیات ویژه دستگیر کردند.

با اعلام این حادثه، گروهی از افسران کلانتری معراج تحقیقات خود را آغاز کردند. بررسی‌ها برای روشن شدن انگیزه مهاجمان نشان داد که متصدی این سوپرمارکت پیش‌تر، از این افراد خواسته بود که مقابل مغازه او تجمع و مزاحمت ایجاد نکنند. اما این تذکر دوستانه به مذاق این افراد خوش نمی‌آید و به‌طور دسته‌جمعی با شمشیر و چاقو به این مکان حمله می‌برند.

یک سیلی غافل‌گیرانه

بررسی‌های بعدی نشان داد که ابتدا یکی از ضاربان به نام «حسین. ح» وارد مغازه شده و ناغافل یک سیلی به صورت متصدی آن به هویت مجید زده است تا بتواند این فرد را از مغازه بیرون بکشد، به محض آمدن مجید به کوچه، متهمان چند نفری به او حمله کرده و علاوه بر شکستن شیشه‌های این واحد صنفی، متهم اصلی پرونده به هویت «رضا. م» با قمه به متصدی حمله می‌کند و در یک اقدام باورنکردنی چهار انگشت دست راست او را قطع می‌کند. علاوه بر این، مصدوم و فردی دیگر از ناحیه بازو و سر دچار جراحت می‌شوند.

بلافاصله بعد از این حمله، مصدومان از طریق اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان طالقانی منتقل شدند، اما تلاش کادر درمان بی‌اثر ماند و مجید برای همیشه چهار انگشتش را از دست داد. مأموران در محل حادثه نیز یک قبضه چاقو و دو چوب را که در حمله استفاده شده بود، کشف کردند و به عنوان مدرک به کلانتری منتقل کردند.

مخفی‌شدن متهمان

با پیگیری سرگرد فعال، تمام متهمان شناسایی شدند، اما این افراد هر کدام در جایی مخفی شده بودند که همین موضوع رسیدگی به پرونده را سخت‌تر کرده بود. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه افسران کلانتری معراج توانستند یکی از عاملان حمله را در حال انجام حرکت‌های نمایشی با موتورسیکلت در حاشیه پارک خطی خادم‌الشریعه شناسایی و بلافاصله دستگیر کنند. 

در ادامه مأموران با سه متهم دیگر پرونده از طریق فرد دستگیر شده قرار صوری مشروب‌خوری می‌گذارند و به این ترتیب سه نفر دیگر نیز دستگیر می‌شوند.
تحقیقات برای شناسایی دیگر متهمان که هویتشان مشخص بود آغاز شد. مأموران با دریافت اطلاعات محرمانه‌ای متوجه شدند که ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شب بعد یکی از این افراد در یک کلوپ بازی مخفی شده که بلافاصله این فرد نیز دستگیر شد.

دستگیری تمام متهمان

باوجوداین هنوز متهم اصلی متواری بود و با مشاهده انتشار گسترده فیلم، خودش را در نقطه‌ای نامعلوم مخفی کرده بود که پیگیری‌ها نشان داد دو روز بعد از حادثه او از مخفیگاهش که یک باغ‌ویلای روستایی در حوالی مشهد بود، خارج شده تا بعد از برداشتن وسایلش دوباره به همان‌جا بازگردد که مأموران او را شناسایی و در ایستگاه کناره‌سوار پلیس‌راه دستگیر کردند. 

بررسی‌های بعدی در این پرونده نشان داد که دو نفر از متهمان دارای حبس تعلیقی به مدت ۱۰‌ماه بوده‌اند. متهم اصلی نیز دارای چندین فقره پرونده نزاع، درگیری با سلاح سرد و گرم است که سال گذشته از وی طی یک نزاع و درگیری یک قبضه سلاح وینچستر نیز کشف شده بود. در رویارویی شاکی و همسرش با ضاربان، متهمان به جرمشان اعتراف کردند.

درخواست اشد مجازات را داریم

هانیه حبیبی، همسر شاکی نیز در گفتگو با خبرنگار ما اعلام کرد: آن روز همسر من در حال انجام کار‌های روزانه در سوپرمارکت بود و مشتری راه می‌انداخت و متوجه آنچه در کوچه رخ می‌داد نشده بود. در آن روز عده‌ای از اراذل و اوباش اقدام به قدرت‌نمایی در کوچه کرده بودند که سایر مغازه‌دار‌ها بلافاصله کرکره‌های مغازه‌هایشان را پایین کشیده و در‌ها را بسته بودند.

وی افزود: حدود چهارده نفر داخل کوچه قدرت‌نمایی می‌کرده‌اند که شش نفر از این افراد جزو ضاربان اصلی هستند. ابتدا یکی از متهمان به همسرم سیلی می‌زند تا او را از زیر دوربین‌های مغازه بیرون بکشند، بعد هم با چاقو و شمشیر به همسرم حمله می‌کنند. در این حمله ضرباتی به سر و بدن ایشان اصابت کرده بود که با پیگیری مأموران ضاربان دستگیر شدند. از مقام قضایی به خاطر قطع انگشتان دست همسرم درخواست اشد مجازات و رسیدگی کامل را دارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->