سخنگوی وزارت خارجه: «فنا» نزدیک‌ترین مقصد رژیم صهیونیستی است واکنش نمایندگان مردم مشهد‌وکلات در مجلس شورای اسلامی به اختلاف مرزی مشهد و طرقبه‌شاندیز: نگران آینده مشهد هستیم آیت‌الله علم‌الهدی: فرمان رهبری، خط قرمز سیاست خارجی باشد | روابط بین‌الملل، سنگر راهبردی نظام است پزشکیان با فعالان اقتصادی دیدار کرد (۳۰ تیر ۱۴۰۳) کمیسیون اقتصاد هیئت دولت در خصوص حذف‌نشدن ارز ترجیحی برنج وارداتی تصمیم گرفت کامالا هریس خطاب به حامیان مالی: نگران نباشید ما پیروزیم درخواست رئیس پلیس راهور فراجا از رئیس جمهوری منتخب؛ فکری به حال خودروهای بی کیفیت داخلی کنید مقام انصارالله یمن: عملیات تل‌آویو کاملاً یمنی بود ناوشکن «سهند» از آب بیرون کشیده شد (۳۰ تیر ۱۴۰۳) ادامه بحران در بیمارستان‌های غزه و شهادت یک خبرنگار دیگر سنتکام: عملیات آمریکا علیه یمن در حال شکست است معاون وزیر خارجه روسیه: مبارزه با تهدیدات ناشی از افغانستان اولویت سازمان همکاری شانگهای است صدور کیفرخواست کلاهبرداری ۸۰۰ میلیاردی در قم صحن علنی مجلس، میزبان وزرای کار و میراث فرهنگی جان بولتون: ترامپ نمی‌داند چه رویکردی در قبال ایران دارد وزرای دولت چهاردهم از بدنه وزارت‌خانه‌ها انتخاب شوند دغدغه‌ها و برنامه‌های زیست‌محیطی رئیس‌جمهور منتخب چیست؟ ترامپ: دل رهبر کره شمالی برای من تنگ شده است وزیر خارجه آلمان از رژیم صهیونیستی خواست جنایاتش را متوقف کند امنیت کشور در بالاترین سطح | رضایت کمیسیون امنیت ملی مجلس از دستاوردهای امنیتی کشور
سرخط خبرها

جان بولتون: ترامپ نمی‌داند چه رویکردی در قبال ایران دارد

  • کد خبر: ۲۳۹۹۳۱
  • ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
جان بولتون: ترامپ نمی‌داند چه رویکردی در قبال ایران دارد
مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با پیش‌بینی خروج واشنگتن از ناتو در صورت پیروزی ترامپ، گفت او «نمی‌داند و شاید هم تا پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش نداند که چه رویکردی در قبال ایران دارد».

به گزارش ایراف؛ جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا درباره امکان کناره‌گیری «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ناتو در صورت بازگشت به کاخ سفید گفت: من فکر نمی‌کنم موضع او تغییر کرده باشد. فکر نمی‌کنم کسی در تیم او بداند که چه قصدی در مورد ناتو دارد. ترامپ در سال ۲۰۱۸ گفت که از ناتو خارج خواهد شد و او می‌تواند دوباره این کار را انجام دهد.

بولتون که در دولت ترامپ کار می‌کرد و در سال ۲۰۱۹ پس از تنش با رئیس جمهور سابق برکنار شد، خاطرنشان کرد «ترامپ ماهیت پیمان دفاع جمعی را درک نمی‌کند و معتقد است که ایالات متحده خدمات دفاعی را بر اساس قراردادی به گروهی از کشور‌های ناسپاس اروپایی ارائه می‌کند که هزینه آن را نمی‌پردازند».

او که با رسانه قطری «الشرق» گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: ترامپ انتقادات دیگری هم دارد. به عنوان مثال از توافقنامه تجارت آزاد با کشور‌های اروپایی و خرید گاز از سوی اتحادیه اروپا از روسیه خوشش نمی‌آید و همه اینها دلایلی برای خروج احتمالی از ناتو بوده است.

بولتون گفت: رئیس‌جمهور سابق معتقد نیست که اتحاد دفاعی مشترک ایالات متحده را امن‌تر می‌کند، زیرا او معتقد است که ما این کار را به نفع اروپایی‌ها انجام می‌دهیم و به نفع ایالات متحده نیست.

احتمال بازگشت ترامپ به کاخ سفید با توجه به انتقادات مکرر وی از پیمان ناتو نگرانی تعدادی از ۳۲ کشور عضو این پیمان را برانگیخته است.

ترامپ قبلا اعلام کرده بود که از اعضای ناتو که هدف هزینه‌های نظامی این پیمان را که ۲ درصد تولید ناخالص داخلی هر عضو است، محقق نکرده‌اند، در صورتی که مورد حمله نظامی قرار گیرند، دفاع نخواهد کرد. وی همچنین با میزان کمک‌های ارائه شده به اوکراین مخالفت کرد.

بولتون درباره آینده روابط آمریکا با ایران در دوره ریاست جمهوری احتمالی ترامپ گفت: ترامپ خودش نمی‌داند و شاید هم تا پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش نداند که چه رویکردی در قبال ایران دارد. چند هفته قبل از خروجش از برجام به «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اطلاع داد که کاملا آماده مذاکره برای یک توافق بزرگتر با تهران است، نه تنها در مورد تسلیحات هسته‌ای، بلکه در مورد موشک‌های بالستیک و حمایت (ادعایی) ایران از گروه‌های مسلح در منطقه.

او مدعی شد: فکر می‌کنم ایرانی‌ها احتمالا تصمیم می‌گیرند با ترامپ که قصد داشت با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به مذاکره بنشیند، مذاکره کنند.

او توضیح داد: ترامپ معتقد است که روابط بین‌الملل کاملا به روابط شخصی بین رهبران بستگی دارد. وی معتقد است که اگر روابط شخصی خوبی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه داشته باشد، به این معنی است که روابط روسیه و آمریکا خوب است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->