آغاز تغییرات بزرگ در هیات فوتبال استان تهران| تیموری برکنار شد اکبر میثاقیان سرمربی سپیدرود رشت شد + عکس معضل جدید فولاد خوزستان با بازیکنان خارجی وزیر ورزش: لیگ برتر با VAR آغاز خواهد شد سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌های لیگ برتری افزایش یافت علیرضا کوشکی به استقلال پیوست + عکس مقصد یک استقلالی مشخص شد رقم قرارداد مدافع پرسپولیس مشخص شد توافق استقلال با کریمی مدافعان پرسپولیسی در راه گل گهر سمیعی رسما مدیرعامل استقلال شد بیشترین پاداش المپیک برای مدال آوران ایران + عکس عبدالکریم حسن رسماً به الوکره رفت + عکس انتقاد از نکونام بابت حفظ دستیاران| هیچ تغییری در کار نیست قهرمانی ساق زاوه در مسابقات جام پرچم خراسان‌رضوی مذاکرات تراکتور با سردار آزمون جدی شد| بزرگ‌ترین انتقال در راه است؟ چه کسی بیرانوند را راهی تبریز کرد؟ خواب پرسپولیس از فروش عبدالکریم تعبیر نشد اعتراض پرسپولیس: حنانوف را برای نیمکت‌نشینی جذب کردیم! از تمرینات سخت دستیار گاریدو تا دلخوری سرمربی از پرسپولیس
سرخط خبرها

بیشترین پاداش المپیک برای مدال آوران ایران + عکس

  • کد خبر: ۲۳۹۹۶۳
  • ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
بیشترین پاداش المپیک برای مدال آوران ایران + عکس
۲۳ کشور رسما مبلغ پاداش‌های خود برای مدال طلای المپیک پاریس را اعلام کرده‌اند که میزان جوایز ایران بالاتر از این ۲۳ کشور است.

به گزارش شهرآرانیوز، بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از جمعه به طور رسمی در پاریس شروع می‌شود و برترین ورزشکاران جهان در رشته‌های مختلف برابر هم قرار می‌گیرند. اهمیت کسب مدال و افتخار در این رقابت‌ها سبب شده است تا دولت‌ها و کشور‌های مختلف پاداش‌هایی را برای ورزشکارانشان تعیین کنند.

USA TODAY اقدام به بررسی پاداش کشور‌ها کرده است. دو کشور چین تایپه و سنگاپور که در دوره قبلی در المپیک توکیو بیشترین پاداش را به ورزشکارانشان دادند، اطلاعی درباره پاداش‌های المپیک پاریس نداشتند. سنگاپور اعلام کرد که اگر ورزشکارش در توکیو مدال طلا بگیرد، یک میلیون دلار می‌پردازد. چین‌تایپه نیز اعلام کرد که به دارندگان مدال طلا ۷۱۶ هزار دلار پاداش می‌دهد.

شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نیز ۱ میلیون دلار به دارنده مدال نقره این کشور در توکیو داد و هنوز اعلام نشده است برای پاریس چه پاداشی خواهند داد.

با توجه به اینکه این کشور‌ها پاداش‌شان را برای المپیک پاریس اعلام نکردند، در جدول زیر لحاظ نشدند.

بیشترین پاداش المپیک برای مدال آوران ایران + عکس

در ایران وزارت ورزش ۸ میلیارد و کمیته المپیک هم ۱۰ میلیارد برای مدال طلا پاداش می‌دهند که مجموعا برندگان مدال طلا ۱۸ میلیارد تومان (حدود ۳۰۰ هزار دلار) پاداش می‌گیرند که این رقم بالاتر از مبلغ جوایز تمام کشور‌های جدول فوق است.

شاید جالب‌ترین برنامه پرداخت مدال برای المپیک ۲۰۲۴ برای لهستان باشد، که جشن صدمین سالگرد اولین حضورش در المپیک را به تازگی گرفت. به گفته سخنگوی کمیته المپیک لهستان، هر ورزشکاری که در پاریس مدال طلا کسب کند ۶۵ هزار دلار، یک الماس برای سرمایه گذاری و بلیت سفر تعطیلات برای دو نفر به ارزش تقریبی ۲۵ هزار دلار دریافت خواهد کرد.

همچنین به دارندگان هر مدال طلای لهستان یک آپارتمان دو خوابه در ورشو داده می‌شود.

سخنگوی کمیته المپیک لهستان در ایمیلی نوشت: آپارتمان‌ها در پایان سال ۲۰۲۵ یا در ابتدای سال ۲۰۲۶ برای استفاده به مدال آوران تحویل داده می‌شوند، بنابراین ما نمی‌توانیم ارزش آنها را امروز تخمین بزنیم.

ورزشکاران آمریکا برای کسب مدال المپیک چقدر پاداش می‌گیرند؟

پاداش ورزشکاران آمریکایی برای المپیک پاریس تغییر نکرده است. ورزشکاران برای هر مدال طلا در پاریس ۳۷۵۰۰ دلار، برای مدال نقره ۲۲۵۰۰ دلار و برای برنز ۱۵۰۰۰ دلار دریافت خواهند کرد.

ورزشکاران ایالات متحده آمریکا با ۳۹ طلا، ۴۱ نقره و ۳۳ برنز در صدر جدول توزیع مدال‌های المپیک توکیو قرار گرفتند و در این دوره نیز رقابت اصلی را با چین برای صدرنشینی در جدول مدالی خواهند داشت.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->