تغییر ساعت کاری ادارات سنندج و استان کردستان از فردا دوشنبه (یکم مرداد ۱۴۰۳) درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای استعفا از ریاست‌جمهوری نتانیاهو با بایدن در آمریکا دیدار می کند چه کسی جایگزین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود + لیست گزینه های احتمالی واکنش ترامپ به انصراف بایدن از انتخابات آمریکا آغاز مذاکرات آتش‌بس غزه از پنجشنبه (۴ مرداد ۱۴۰۳) بایدن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انصراف داد + تصویر تداوم حملات موشکی-پهپادی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی (۳۱ تیر ۱۴۰۳) محبوبیت ترامپ بعد از سوءقصد نافرجام افزایش یافت حمله ارتش رژیم صهیونیستی به برج دیده‌بانی ارتش لبنان | ۲ نظامی لبنانی زخمی شدند (۳۱ تیر ۱۴۰۳) نماینده آیت الله سیستانی با آیت الله علم الهدی دیدار کرد عمان حمله اسرائیل به یمن را محکوم کرد قالیباف: مجلس دوازدهم باید صدای عموم مردم باشد انتقاد ترامپ از سرویس‌های امنیتی آمریکا حمله موشکی حزب الله لبنان به ۳ پایگاه نظامی اسرائیل (۳۱ تیر ۱۴۰۳) حمله هوایی ائتلاف آمریکایی و انگلیسی به یمن (۳۱ تیر ۱۴۰۳) آمریکا چند کلاهک‌های هسته‌ای دارد؟ حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جنوب فلسطین اشغالی تیراندازی در فیلادلفیا آمریکا ۳ کشته و ۷ زخمی برجای گذاشت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) اعضای کمیته دیوان محاسبات مجلس تعیین شدند
سرخط خبرها

پژمان فر: کمیسیون اصل۹۰ با رویکرد حمایتی، بر دولت چهاردهم نظارت خواهد داشت

  • کد خبر: ۲۴۰۲۳۰
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
پژمان فر: کمیسیون اصل۹۰ با رویکرد حمایتی، بر دولت چهاردهم نظارت خواهد داشت
نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بسیاری از گفتگو‌ها در فضا‌های غیررسمی بین مجلس و دولت شکل بگیرد. بخش‌های نظارتی مجلس ازجمله کمیسیون اصل‌نود همچون گذشته بنا دارند تا با یک رویکرد حمایتی، نظارت‌های لازم را بر دولت داشته باشند.

نصرالله پژمان فر در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص عمده مشکلات صنایع و پیگیری مشکلات آنان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف برای صنایع وجود دارد. یک بخشی از آن اعم از حمایت‌های مالی ازجمله حمایت‌هایی است که باید در حوزه صنعت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: امروز، نقش ارز در اقتصاد ما اجتناب‌ناپذیر است و نوساناتی که در حوزه ارز در کشور ایجاد شده، باعث می‌شود که احتیاج به حمایت‌ها، سرمایه ثابت و اعتبارات بیشتری برای تولید نیاز باشد.

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این موضوع باید حمایت‌های خاصی در این عرصه داشته باشیم، متاسفانه بر اساس سیاستی که به دلیل بی‌انضباطی بانک‌ها وجود داشته، تصمیم بر این شد تا سیاست انقباضی نسبت به در اختیار گرفتن تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی از سوی بانک‌ها صورت بگیرد. این سیاست تقریبا توانست تعادل را ایجاد کند که فکر می‌کنم این سیاست انقباضی کافی باشد.

پژمان فر گفت: نکته دوم مداخلاتی است که در حوزه صنایع ما انجام می‌شود و گاهی نسبت به واردات، حمایت‌ها، صادرات و... دستورات نا‌به‌هنگامی صادر می‌شود که احتیاج به یک مدیریت دارد. باید این را بپذیریم کسانی که در صنعت کار می‌کنند جهاد انجام می‌دهند. یعنی اگر سرمایه خود را در بانک‌ها به صورت ثابت سپرده قرار دهند از امنیت و سود بالاتری در این حوزه بهره خواهند برد، اما در عین حال سرمایه خود در تولید هزینه کرده‌اند که باید در تمام جهات این صنایع را حمایت کرد.

وی در پاسخ به این سوال که مشکلات صنایع در گیر و دار جناح متفاوت مجلس و دولت حل خواهد شد یا خیر، بیان کرد: مجلس در حوزه قانونگذاری و نظارت کار خودش را انجام می‌دهد، اینکه مجلس اشکلاتی در این حوزه‌ها می‌گیرد و ورود پیدا می‌کند به معنای این نیست که با دولت مخالفت می‌کند. بلکه مسئولیت نظارت بر عهده مجلس قرار دارد تا کشور بر روی مدار ریل‌گذاری خودش حرکت کند.

نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از همین رو در جامعه نباید این موضوع را تقابل بین مجلس و دولت تلقی کرد. اما در عین حال باید بسیاری از گفتگو‌ها در فضا‌های غیررسمی بین مجلس و دولت شکل بگیرد. بخش‌های نظارتی مجلس از جمله کمیسیون اصل ۹۰ همچون گذشته نیز بنا دارد تا از دولت با یک رویکرد حمایتی نظارت‌های لازم را داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->