دستگیری دو قاچاقچی حرفه‌ای| قاچاق موادمخدر با تاکسی جنایت مرد خشمگین بر سر حضانت فرزند دستگیری گنده لات‌های نازی آباد محکومیت مزاحمان تلفنی اورژانس ۱۱۵ به نظافت آمبولانس‌ها انهدام باند فروش سلاح‌های جنگی در تهران (۳۱ تیر ۱۴۰۳) واکسیناسیون بیش از ۸۵۰ قلاده سگ در شهرستان طرقبه شاندیز (۳۱ تیر ۱۴۰۳) شکارچی سابقه دار دختران جوان در دام پلیس دستگیری هفت قاچاقچی در مرز تایباد خراسان رضوی بازداشت رفیق صمیمی به اتهام قتل حریق منزل مسکونی در بلوار جانباز مشهد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) افتتاح ۸ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان ۱۴۰۳ سمساری‌ها و امانت فروشی‌های مشهد زیر ذره‌بین بازرسان اصناف نجات ۴۷۰۰ جنین از سقط در طرح نفس اجرایی شدن بیش از ۳۰ لایحه در حوزه زنان در دولت سیزدهم دریافت مجوز استقرار کمیسیون هوای پاک توسط ۳۳ واحد تولیدی خراسان رضوی راهکارهایی برای کاهش دما در شهرها تیراندازی مرگبار در قوچان (۳۱ تیر ۱۴۰۳) تعریق بیش از حد بدن نشانه بیماری است امتحانات جبرانی دانش‌آموزان از ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد پیش‌فروش پرواز‌های نجف با قیمت مصوب به‌زودی | نرخ بلیت از مشهد ۶ میلیون تومان مرزبانی فراجا: محور‌های مشترک مرزی ایران و عراق ویژه اربعین ۱۴۰۳ کنترل خواهد شد ثبت ۲ طلاق در ازای هر ۵ ازدواج! | دفاتر سنتی ازدواج و طلاق تخلفات زیادی داشتند
سرخط خبرها

دریافت مجوز استقرار کمیسیون هوای پاک توسط ۳۳ واحد تولیدی خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۴۰۲۶۰
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
دریافت مجوز استقرار کمیسیون هوای پاک توسط ۳۳ واحد تولیدی خراسان رضوی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ۳۳ واحد تولیدی در خراسان رضوی مجوز کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک را دریافت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، جواد خدایی روز یکشنبه در پایان نشست کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک خراسان رضوی اظهار داشت: این کمیسیون از ابتدای امسال با برگزاری هفت نشست در محل استانداری خراسان رضوی و با حضور اعضای این کمیسیون تشکیل جلسه داده است.

وی اضافه کرد:در این مدت تقاضای ۴۲ واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد یک واحد نیازمند بررسی بیشتر تشخیص داده شد و محل استقرار هشت واحد هم مورد موافقت قرار نگرفت که مقرر شد محل جدیدی را برای استقرار و فعالیت خود انتخاب کنند.

‫معاون استاندار خراسان رضوی گفت: واحد‌هایی که در کارگروه ماده ۱۱ قانون هوای پاک مورد بررسی قرار گرفتند شامل واحد‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و معدنی هستند.

‫خدایی افزود: کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک تقاضای واحد‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهد که از نظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان مجاز به استقرار نبوده و در این بررسی رعایت حریم ها، فاصله‌ها، محل اجرای طرح و حریم شهر‌ها و شدت آلودگی مورد توجه قرار گرفته است و اجازه فعالیت به آنها منطبق بر شرایط و ضوابط مربوطه تعیین تکلیف می‌شود.

وی ادامه داد: در امر پاسخگویی به درخواست‌ها باید مواردی از قبیل شدت و میزان انتشار آلودگی ها، سلامت آب‌های زیر زمینی، چالش‌های آبی منطقه و رعایت کامل مسایل زیست محیطی مورد بررسی دقیق انجام گیرد.

حفاظت از محیط زیست بایستی اولویت تمامی صنایع باشد

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: موضوع تولید، اشتغال و صنعت بسیار مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

مهدی اله پور افزود: حفاظت از محیط زیست باید اولویت تمامی صنایع باشد و تولیدکنندگان و صنایع ضمن در نظر گرفتن رشد اقتصادی، همگام با رعایت ضوابط محیط زیستی برای حفظ سلامت جامعه اقدام کنند تا برای نسل‌های آینده نیز رفاه اقتصادی همراه با حفظ مواهب الهی ارزشمند ایجاد شود.

وی ادامه داد: صنعت و محیط زیست نسبت به هم بایستی درک متقابل داشته باشند و این که سرمایه گذاری در حوزه محیط زیست هزینه نیست و خوشبختانه صنایع ما در خراسان رضوی به این نتیجه رسیدند که رعایت قوانین زیست محیطی یک مساله حیاتی و الزامی است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون فعالیت تولیدی بخشی از صنایع متاسفانه و ناگزیر مداخلاتی در حوزه زیست محیطی دارد که با در نظر گرفتن اهمیت مباحث تولید، با ارائه راهکار‌های تخصصی توسط متخصصان حفاظت محیط زیست، مسایل زیست محیطی مورد توجه قرار می‌گیرد.

اله پور افزود: به منظور اجرای قانون و بارگزاری منطبق بر توسعه پایدار استان، در کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک، پرونده‌ها مورد بررسی قرار گرفته و اعتراض‌های واصله پاسخ داده می‌شود.

‫وی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون هوای پاک هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید و واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست است و این سازمان موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه به استعلام‌های درخواست جواز تاسیس و بهره برداری پاسخ دهد و در صورت عدم موافقت آن سازمان، دلایل آن را به استعلام کننده به صورت کتبی ارائه کند که عدم پاسخ در مدت یاد شده به منزله تایید است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این کمیسیون به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان به عنوان دبیر، مدیر کل سازمان بازرسی، مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و فرماندار شهرستان مربوطه تشکیل می‌شود.

اله پور افزود: در صورت اعتراض، متقاضی مرجع استانی فوق به اختلافات بین آنها رسیدگی می‌کند و در صورت آلاینده نبودن بر اساس قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان، مجوز مقتضی را صادر و در غیر این صورت تقاضا را رد می‌کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->