عمان حمله اسرائیل به یمن را محکوم کرد قالیباف: مجلس دوازدهم باید صدای عموم مردم باشد انتقاد ترامپ از سرویس‌های امنیتی آمریکا حمله موشکی حزب الله لبنان به ۳ پایگاه نظامی اسرائیل (۳۱ تیر ۱۴۰۳) حمله هوایی ائتلاف آمریکایی و انگلیسی به یمن (۳۱ تیر ۱۴۰۳) آمریکا چند کلاهک‌های هسته‌ای دارد؟ حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جنوب فلسطین اشغالی تیراندازی در فیلادلفیا آمریکا ۳ کشته و ۷ زخمی برجای گذاشت (۳۱ تیر ۱۴۰۳) اعضای کمیته دیوان محاسبات مجلس تعیین شدند تصمیم آمریکا و ژاپن برای امضای سند دفاع هسته‌ای ظریف: لیست نهایی وزرای دولت چهاردهم تا ۲ مرداد اعلام می‌شود | شورای راهبری پس از تشکیل کابینه منحل خواهد شد از نحوه جانمایی موکب‌های ایرانی اربعین در عراق چه می‌دانیم؟ وزیر اطلاعات: داعشی های سرگردان گسیل شده به ایران دستگیر شدند وزیر آموزش‌وپرورش: جذب بیش‌از ۱۰۵ هزار معلم هم‌زمان با تقویت مدارس دولتی اتفاق افتاد ۶ شهید؛ ۳ مفقود و ۸۳ زخمی آخرین آمار شهدا و زخمی‌های حمله رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن تاکید سفیر چین در تهران بر تلاش برای حفظ برجام | باید کشور فلسطین به پایتختی «قدس» ایجاد شود مخبر آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو‌های کارکرده را ابلاغ کرد (۳۱ تیر ۱۴۰۳) پزشکیان: حمایت رهبری بزرگ‌ترین سرمایه‌ ماست پژمان فر: کمیسیون اصل۹۰ با رویکرد حمایتی، بر دولت چهاردهم نظارت خواهد داشت فرایندهای آغاز دولت چهاردهم؛ از تنفیذ تا رأی اعتماد
سرخط خبرها

تصمیم آمریکا و ژاپن برای امضای سند دفاع هسته‌ای

  • کد خبر: ۲۴۰۲۷۱
  • ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۳
تصمیم آمریکا و ژاپن برای امضای سند دفاع هسته‌ای
روزنامه ژاپنی یومیوری شیمبون امروز (یکشنبه) به نقل از منابع مطلع گزارش داد که ژاپن و ایالات متحده اولین سند مشترک در مورد سیاست بازدارندگی گسترده را تهیه خواهند کرد که شامل بندی در مورد عزم ایالات متحده برای محافظت از ژاپن با ابزار‌های مختلف از جمله سلاح‌های هسته‌ای است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این روزنامه گزارش داد که سند مشترک حاوی موضع هر دو کشور در مورد تحقق سیاست بازدارندگی است.

بنا بر گزارش‌ها، این سند شامل بندی در مورد عزم ایالات متحده برای کمک به بازدارندگی منطقه‌ای ژاپن از طریق ابزار‌های مختلف از جمله سلاح‌های هسته‌ای و شناسایی فرصت‌هایی است که واشنگتن می‌تواند در زمان صلح و در مواقع اضطراری احتمالی از آنها استفاده کند.

در این گزارش آمده است: «این سند همچنین انواع موقعیت‌هایی را که ژاپن با آن مواجه است، مشخص می‌کند که در صورت وقوع آن، ایالات متحده می‌تواند گام‌های تلافی جویانه علیه کشور‌های ثالث بردارد و مسیر‌های احتمالی چنین واکنشی را مشخص کند.

در این گزارش همچنین آمده است که انتظار می‌رود وزرای دفاع ژاپن و ایالات متحده در نشستی در توکیو در اواخر ژوئیه در مورد محتوای احتمالی این سند، گفتگو کنند.

این گزارش می‌افزاید که این اقدام در پی مطرح شدن ادعای «تشدید تهدید هسته‌ای» چین و روسیه صورت می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۰، دولت‌های ژاپن و ایالات متحده بحث در مورد راه‌های حفظ و تقویت بازدارندگی گسترده صحبت و رایزنی‌های منظم در مورد این موضوع را با حضور مقامات مسئول سیاست خارجی و امور دفاعی آغاز کردند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->