کشف ۱۹ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان خراسان رضوی بارش باران تابستانی در جاده‌های خراسان رضوی + فیلم (۲ مرداد ۱۴۰۳) آتش‌نشانان مشهدی مانع انفجار نشت الکل در شهرک صنعتی شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) تاکنون ۲۵۰۰ نفر به اداره گذرنامه خراسان رضوی مراجعه کردند | سریعترین راه صدور گذرنامه با اپلیکیشن «پلیس من» جزئیات تازه از جنایت تولیدکننده پادکست در کانادا | چرا راوی «آخرین شاهد» همسرش را به قتل رساند؟ جزئیات تعطیلی چهارساعته واحد‌های صنفی مشهد از ۳ مرداد ۱۴۰۳ تا ۲۰ روز آینده | تابلو‌های تبلیغاتی اصناف خاموش شود خدمات دهی به بیماران سکته قلبی در سه مرکز درمانی مشهد بیش از ۳۰ درصد سالمندان یک بار در عمر خود، سقوط را تجربه می‌کنند سازمان سنجش کشور به تشریح اقدامات ۳۳ ماه گذشته خود پرداخت همه‌چیز درباره مراسم ازدواج «آنانت آمبانی» و «رادیکا مرچنت» آیا پشه آئدس به خراسان شمالی رسیده است؟ جلوگیری از ۵۰۰ سقط جنین سالم در مشهد و خراسان‌رضوی نقش انرژی خورشیدی در شکل‌دادن به شهرهای پایدار آینده پیرترین ببر سیبری ایران در باغ‌وحش ارم تلف شد (دوم مرداد ۱۴۰۳) با گریه و لج بازی کودک برای رسیدن به خواسته‌هایش چه کنیم؟ وجود پشه آئدس در ۶ استان کشور (۲ مرداد ۱۴۰۳) الزام در دریافت مجوز خروج از کشور برای مشمولان سربازی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) | تداوم هوای گرم تا اوایل هفته آینده آخرین وضعیت پرونده «کورش کمپانی» تشریح شد (دوم مرداد ۱۴۰۳) چگونه هزینه‌های سفر به روسیه را کنترل کنیم؟ بازداشت ۲ تن از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی (۲ مرداد ۱۴۰۳) هدفگذاری دانشگاه ها در دولت چهاردهم منطقی و مسئله محور شود
سرخط خبرها

جلوگیری از ۵۰۰ سقط جنین سالم در مشهد و خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۲۴۰۶۶۶
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
جلوگیری از ۵۰۰ سقط جنین سالم در مشهد و خراسان‌رضوی
مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۵۰۰ مادر باردار که در یک سال اخیر در مشهد و خراسان‌رضوی، قصد سقط جنین سالم خود را داشتند، با حمایت‌های مرکز «نفس» مشهد، از این اقدام منصرف شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد احمدیان روز سه‌شنبه (۲ مرداد ۱۴۰۳) در ششمین نشست کمیته بهداشت و درمان قرارگاه جوانی جمعیت خراسان‌رضوی، افزود: ۶۰ درصد از مجموع این تعداد مادر باردار منصرف‌شده از سقط در مشهد زندگی می‌کردند و این شهرستان میان شهرهای استان خراسان‌رضوی بالاترین آمار پیشگیری از سقط را ثبت کرده است.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در راستای پیشگیری از سقط جنین سالم، سال گذشته تفاهم‌نامه خوبی میان این دانشگاه و مرکز «نفس» منعقد شده است و مادران بارداری که به مراکز بهداشت مراجعه می‌کنند و در شرح‌حال خود تمایل به سقط جنین سالم خود را بنا به دلایلی اعلام می‌کنند، به مرکز نفس برای ارائه مشاوره ارجاع داده می‌شوند.

دکتر احمدیان با بیان اینکه در راستای پیشگیری از سقط جنین سالم تفاهم‌نامه خوبی میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز نفس منعقد شده است، خاطرنشان کرد: در طی یک سال اخیر و پس از انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری، بیش‌از ۵۰۰ نفر که برای سقط جنین سالم دلایل مختلفی همچون بارداری در دوران عقد یا مسائل و مشکلات مالی داشتند، از انجام این کار نادرست پرهیز کردند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مجموعه‌های استانی و شهری تحقیقات خوبی در رابطه با موضوع سقط انجام داده‌اند و از تمامی مجموعه‌های فعال در این حوزه می‌خواهیم که در این خصوص با مرکز نفس هماهنگ باشند تا کار‌ها و اقدامات این حوزه به‌صورت یکپارچه انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات و مشکلات حوزه جوانی جمعیت در موضوع سقط عمدی و غیرقانونی است، ادامه داد: در نظر داریم تا با همکاری دستگاه قضایی، با عوامل سقط‌های غیرقانونی برخورد کنیم که در این خصوص، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد مواردی را که در انجام این نوع سقط نقش داشتند، به مراجع ذی‌ربط معرفی کرده تا برخورد قاطع و بازدارنده با آن‌ها صورت پذیرد.

لزوم تشکیل کمیته تدبیر برای موضوع پیشگیری از سقط جنین سالم

نماینده رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه جوانی جمعیت خراسان‌رضوی نیز در این نشست گفت: در حوزه پیشگیری از سقط جنین سالم نیازمند تشکیل کارگروهی تخصصی با حضور نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بهزیستی، سازمان تبلیغات، دستگاه قضایی و پزشکی قانونی هستیم.

دکتر سیدجواد حسینی افزود: در راستای پیشگیری از سقط جنین باید آموزش‌های به‌روز به ماماها، بهورز‌ها و مراقبان سلامت داده شود تا با حضور اثرگذار این نیرو‌ها و راهنمایی درست آن‌ها، بسیاری از مادران متقاضی‌سقط از انجام آن منصرف شوند.

وی با بیان اینکه در موضوع سبد‌های حمایتی تغذیه‌ای و بهداشتی، باید تمامی خانواده‌های واجد شرایط به‌درستی شناسایی و حمایت شوند، ادامه داد: این کار باید به‌درستی انجام شود و بسته‌های حمایتی به‌صورت یکسان به تمامی این خانواده‌ها (مادران باردار و شیرده و خانواده‌های دارای کودک زیر پنج سال با مشکل تغذیه) تخصیص یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، نخستین مرکز نفس کشور در مشهد افتتاح شد. هم‌اکنون علاوه بر شهر مشهد، مراکز نفس در ۱۷ شهرستان خراسان‌رضوی دایر هستند. این مراکز در سه حوزه شناسایی، حمایت و فرهنگ‌سازی فعال هستند. مرکز نفس با هدف کمک همه‌جانبه به خانواده‌هایی که به علل مختلف مبادرت به سقط جنین می‌کنند، ایجاد شده است.

در این طرح با همکاری پزشکان متخصص زنان، افرادی که قصد سقط جنین دارند، شناسایی و به مرکز نفس معرفی می‌شوند تا با حمایت‌های همه‌جانبه، خانواده را در حفظ فرزند یاری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->