حضور رهبر معظم انقلاب بر مزار شهیدان حادثه پرواز اردیبهشت و مدافع حرم + تصاویر احضار سفیر انگلیس به وزارت خارجه کشورمان (۳ مرداد ۱۴۰۳) حبس ۴۰ دقیقه‌ای رئیس اسرائیل در فرودگاه پاریس تعویق سفر هیئت مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی به دوحه پزشکیان: المپیک نماد صلح و دوستی و وفاق با دنیا است ایهود باراک: از هر ۵ اسرائیلی ۴ نفر نتانیاهو را مسئول شکست هفتم اکتبر می‌دانند نتانیاهو فردا با بایدن دیدار می‌کند تجمع ۱۰ هزار معترض علیه نتانیاهو در کنگره آمریکا + فیلم (۳ مرداد ۱۴۰۳) حماس: جامعه جهانی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی اقدامات عملی اتخاذ کند ترکیه: شاهد نسل‌کشی و زیر پا گذاشتن کلیه اصول انسانی در غزه هستیم حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به ام الرشراش در سرزمین‌های اشغالی + فیلم محصولات ایران خودرو رسما گران شد+ جدول (۳ مرداد ۱۴۰۳) ۲ نظامی صهیونیست در غزه زخمی شدند (۳ مرداد ۱۴۰۳) دیدار جمعی از روحانیون و علما با پزشکیان بازداشت مظنون انفجار امروز مسکو در ترکیه (۳ مرداد ۱۴۰۳) آماده‌باش سنگین پلیس کنگره قبل از سخنرانی نتانیاهو حملات پیاپی هوایی ترکیه به اطراف اربیل ظرف چند ساعت (۳ مرداد ۱۴۰۳) ترامپ از هریس شکایت می‌کند سردار رادان از مرز شلمچه بازدید کرد (۳ مرداد ۱۴۰۳) مرصاد و کلماتی که از آلبانی شلیک می‌شود!
سرخط خبرها

ترکیه: شاهد نسل‌کشی و زیر پا گذاشتن کلیه اصول انسانی در غزه هستیم

  • کد خبر: ۲۴۰۹۸۴
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
ترکیه: شاهد نسل‌کشی و زیر پا گذاشتن کلیه اصول انسانی در غزه هستیم
وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره جنایات جاری صهیونیست‌ها در نوار غزه و نقض تمامی اصول اننسانی از سوی رژیم اسرائیل، خاطر نشان کرد که در صورت عدم تشکیل کشور مستقل فلسطین، در آینده به طور مداوم شاهد وقوع جنگ‌های متعدد خواهیم بود.

به گزارش شهرآرانیوز، «هاکان فیدان» تاکید کرد: طرف فلسطینی برای پذیرش توافق نامه آتش بس، اقدامات زیادی را انجام داده است. حماس دلیل و عامل به وجود آمدن شرایط کنونی نیست بلکه وضعیت کنونی در نتیجه اشغال سرزمین فلسطین به وجود آمده است.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: در صورتی که طرفین به راه حل «دو دولتی» برسند، ترکیه سازوکاری را برای تضمین در این زمینه ارائه کرده است.

فیدان همچنین تصریح کرد که روابط ما با کشورهای عربی به سطح ممتازی رسیده است و مایل هستیم سازوکاری برای تقویت روابطمان با کشورهای عربی ایجاد کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به آمادگی کشورش برای آغاز هرگونه گفت وگو با دولت سوریه درباره حل مشکلات کنونی گفت: باید آوارگان سوریه، امکان بازگشت به کشورشان را داشته باشند.

فیدان تاکید کرد : باید سوریه از تروریسم حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) پاکسازی شود.

وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد که اختلاف بین دولت سوریه و مخالفان باید در چارچوب سازمان ملل مورد بررسی قرار گیرد.

فیدان افزود: ما در ترکیه باید با همکاری سوریه، اقداماتی را انجام دهیم که مهم ترین آنها موضوع مرزها و پرونده آوارگان سوری است. ما هیچ گونه پیش شرطی در این زمینه قرار نداده ایم و نباید قبل از گفت وگو با سوریه، هیچ گونه پیش شرطی مطرح شود.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به برخی تنش ها بین شهروندان این کشور با آورگان سوری، تاکید کرد: امنیت شهروندان سوریه در ترکیه تامین شده است و مشکلات موجود در این زمینه محدود بوده و ممکن است در هر جامعه ای به وجود بیاید.

فیدان درباره روابط با عراق گفت: به طور کامل از سیاست های دولت عراق، از دیدگاه توسعه ای حمایت می کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: از دخالت هیچ کشوری در امور منطقه و زیرپا گذاشتن اصول طبیعی شراکت، حمایت نمی کنیم.

فیدان درباره روابط آنکارا و قاهره گفت: فراهم کردن مقدمات سفر رئیس جمهور مصر به ترکیه در جریان است.

این مقام ترکیه ای درباره روابط با امارات گفت: مشورت های ما با امارات درباره مدیریت بحران های منطقه همچنان ادامه دارد.

فیدان در پایان از تماس‌های جدی آنکارا با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان و امارات خبر داد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->