آذری‌جهرمی از بازنگری موضوع ممنوعیت واردات آیفون در دولت چهاردهم خبر داد: تصمیم نهایی با وزارت صمت است رمز کیف پول امروز راکی ربیت (پنجشنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۳) آیا آیفون ۱۷ اسلیم فقط یک دوربین خواهد داشت؟ زمان تولید و عرضه آیفون SE ۴ مشخص شد + جزئیات کدمورس و راهنمای حل پازل در مینی‌گیم همستر کامبت + کمبو کارت‌های امروز (جمعه ۵ مرداد ۱۴۰۳) سامسونگ در One UI ۷ دو قابلیت‌ محبوب آیفون را کپی می‌کند! باز هم ایلان ماسک و دعوت از مارک زاکربرگ برای مبارزه! (۴ مرداد ۱۴۰۳) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) کارت‌های دومیلیونی امروز راکی ربیت (پنجشنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۳) راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (پنجشنبه، ۴ مرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش رمز کیف پول امروز راکی ربیت (چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۳) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳) کارت‌های دومیلیونی امروز راکی ربیت (چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۳) تپسی با اضافه‌کردن «سفارش غذا» و «خرید از سوپرمارکت» به سوپراپلیکیشن تبدیل می‌شود ناسا تصاویری دیده‌نشده از گروه کهکشانی طاووس منتشر کرد + تصاویر سند ملی هوش مصنوعی به نهادهای ذی‌ربط ابلاغ شد + دانلود گلکسی A06 سامسونگ به زودی معرفی می‌شود کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (چهارشنبه، ۳ مرداد ۱۴۰۳) رمز کیف پول امروز راکی ربیت (سه‌شنبه، ۲ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آذری‌جهرمی از بازنگری موضوع ممنوعیت واردات آیفون در دولت چهاردهم خبر داد: تصمیم نهایی با وزارت صمت است

  • کد خبر: ۲۴۱۱۶۵
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
آذری‌جهرمی از بازنگری موضوع ممنوعیت واردات آیفون در دولت چهاردهم خبر داد: تصمیم نهایی با وزارت صمت است
محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر سابق ارتباطات، در گفت‌وگوی زنده‌ای در شبکه «ایکس» (توییتر سابق)، از بازنگری درباره ممنوعیت وارد آیفون‌های رده بالا در دولت چهاردهم خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آذری‌جهرمی گفت که در دوره وزارت او هم فشار‌هایی برای ممنوعیت واردات این موبایل‌ها بوده، اما دولت «با نامه‌نگاری‌ها و توجیهات نگذاشت این اتفاق بیفتد». او تصریح کرد که نمی‌تواند به‌طور قطع بگوید این ممنوعیت برداشته می‌شود؛ چراکه تصمیم‌گیری در این باره بر عهده وزارت صمت است. 

او استدلال‌های موافقان این محدودیت را ارزبری به نفع درصد کمی از مردم، بالا بودن میزان تخصیص ارز برای واردات تلفن همراه و مقابله اقتصادی با آمریکا برشمرد. 

وزیر سابق ارتباطات تصریح کرد که «نمی‌گویم این دغدغه‌ها غلط است و باید به آنها پاسخ داده شود، اما اعمال محدودیت هیچ مسئله‌ای را حل نکرده است».

آذری‌جهرمی گفت: «اکثر دوستانم که آیفون ۱۴ و ۱۵ دارند، یک کد زده‌اند و نهایتاً با اینترنت ۳G دارند از آن استفاده می‌کنند. اینطور عملاً سیستم رجیستری را هم دور زده‌اند و هزینه مالیات و عوارض ورودی را نمی‌دهند و واردات از بازار غیررسمی انجام می‌شود.»

او تصور ارزبری بالای واردات این گوشی‌ها را هم به دلیل شفاف‌شدن بازار به دنبال اجرای پروژه رجیستری دانست و توضیح داد: «اگر کل واردات به کشور رسمی بشود و قاچاق وجود نداشته باشد، آن‌وقت می‌بینید که ارز واردات گوشی عدد بالایی هم نیست.» 

وزیر سابق ارتباطات ادامه داد: «شما که نمی‌توانید بازار موبایل را به واسطه اجرای پروژه رجیستری و شفاف‌شدنش تنبیه کنید و ارز کمتری بدهید.»

او درباره استدلال موافقان ممنوعیت واردات مبنی بر آمریکایی و لوکس‌بودن این کالا‌ها گفت: «مگر در سامسونگ قطعات آمریکایی نیست؟ مگر در لپ‌تاپ و سرور قطعات آمریکایی نیست؟ حالا شما ممنوع کنید. یک اکوسیستم توسعه اپلیکیشنی که نرم‌افزار می‌نویسد، کلا از کار بیکار می‌شود.» 

آذری‌جهرمی درباره پیامد‌های این ممنوعیت یادآور شد: «این کار دغدغه‌های شما را برطرف نمی‌کند؛ ضمن اینکه پروژه رجیستری را هم به ضد خودش تبدیل می‌کند.»

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->