گرمای مشهد نگران کننده نیست تولید گوشت حلال غیرحیوانی در کشور خدمات غیرحضوری برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران با اپلیکیشن «تأمین‌من» آخرین اخبار از وضعیت ایرانی‌های بازمانده در عربستان تداوم هوای گرم تا ۳ روز آینده در اغلب مناطق کشور (۵ مرداد ۱۴۰۳) گرما در خراسان رضوی به بالاترین حد خود در یک سال اخیر می‌رسد (۵ مرداد ۱۴۰۳) سقوط چرخ و فلک در تربت حیدریه | ۷ نفر مصدوم شدند (۵ مرداد ۱۴۰۳) آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس اربعین از فردا شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) | میزان افزایش قیمت‌ها مشخص نیست زلزله نسبتا شدید گهواره کرمانشاه را لرزاند + جزئیات(۵ مرداد ۱۴۰۳) اعترافات تکان دهنده عاملان قتل پسر جوان در جنوب تهران| مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم قتل پیرمرد تهرانی توسط همسایه| نزاع بر سر زباله خون به پا کرد آلودگی صوتی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تبلیغات کلاهبرداری در فضای مجازی را بشناسید «اضطراب دیابت» با افزایش خطر مشکلات سلامت روان همراه است واژگونی سمند در جاده نیشابور به مشهد با پنج مجروح حریق کابین آسانسور در مجیدیه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود نجات چهار شهروند از حادثه حریق منزل مسکونی در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) مرگ پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر کتک خوردن از پسر همسایه! قتل جوان ۳۰ ساله بر سر ارث پدر رفیقش| قاتل اعدام شد زلزله ۴.۶ ریشتری قلعه قاضی را در نزدیکی بندرعباس لرزاند باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد
سرخط خبرها

تولید گوشت حلال غیرحیوانی در کشور

  • کد خبر: ۲۴۱۲۰۴
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
تولید گوشت حلال غیرحیوانی در کشور
رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سهم ایران از بازار ۶ هزار میلیارد تومانی محصولات حلال تنها دو درصد است، گفت: متخصصان کشور موفق به تولید گوشت حلال و غیرحیوانی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین رستگار با اعلام این خبر، اظهار کرد: مصرف کالا‌های حلال اهمیت ویژه‌ای برای مسلمانان دارد و ما باید تلاش کنیم مردم سفره شان از محصولات حلال پر باشد و همچنین حلیت محصولات تولید داخل بررسی و نظارت شود.

وی با بیان اینکه در توصیه‌های دینی ما به استفاده از محصولات حلال تاکید شده است، ادامه داد: گوشت حلال از نظر رعایت شرع در ذبح حیوان و تغذیه حیوان و بکارگیری اجزای حیوان در محصولات سلامت محور بویژه سلامت و حلیت آن مد نظر قرار میگیرد. در حال حاضر هم کشور‌های غیر اسلامی به گوشت حلال روی آورده اند، چون با ذبح شرعی و تولید محصولات طی فرایند‌های حلال دارای کمترین موادسمی در گوشت و محصولات حیوانی خواهیم بود.

رستگار گفت: فناوری‌های جدید در تولید گوشت حلال و محصولات حلال حیوانی امروز جایگاه ویژه‌ای را بخود اختصاص داده است و با کمک متخصصان کشورمان به همین منظور توانسته اند از یک تک یاخته، گوشتی غیر حیوانی را تولید نمایند که پروتئین و ریز مغذی مشابه گوشت را دارد و درمقابل مضرات مربوط به حیوانات در تولید گوشت حیوانی را ندارد و حلال هم هست که درآینده می‌تواند این فراورده پروتئینی در کنار تولید گوشت کشت سلولی جایگزین گوشت حیوانی و دامی شود.

وی با بیان اینکه برای تولید یک کیلو گوشت گاوی نیاز به ۱۵ هزارلیتر آب مصرفی می‌باشد، ادامه داد: گوشت گاو به علت تولید گاز‌های گلخانه‌ای در بدن گاو آلودگی محیط زیستی دارد. همچنین به علت تامین علوفه پر هزینه همرا ه با فرسایش شدید زمین است؛ اما این گوشت تک یاخته‌ای در ازمایشگاه تولید و غنی از پروتئین‌های گوشتی می‌باشد و مضرات گوشت‌های حاصل از کشتار حیوانی را ندارد و می‌تواند جایگزین مناسبی در فرآورده‌های حیوانی شود.

رستگار ادامه داد: در اینده جهان با محصولات فناورانه از منظر حلال بودن روبرو خواهد بود و ما در سازمان غذا و دارو در تلاشیم با اطمینان برای مردم عرضه محصولات سلامت محور و حلال تولید و فراهم کنیم. بر اساس سیاست‌های کلی سلامت، وزارت بهداشت مکلف است نظارت بر سلامت محصولات سلامت محور از جمله حلیت محصولات غذایی را پیگیری کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->