کشف بیش از ۵۳ کیلو انواع موادمخدر در عطاری‌ها منع نمایش "شیرخشک" در تلویزیون عشق و عاشقی به مرگ دلخراش پسر جوان ختم شد نزاع و درگیری بر سر یک دختر خون به پا کرد بازداشت مرد شیطان صفت به دلیل اغفال و فراری دادن دخترجوان آیا ادارات تهران فردا سه‌شنبه (۹ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ هشدار فروش پاستیل‌های خوکی در بازار بلع مواد مخدر جوان را تا یک قدمی مرگ کشاند قتل یک جوان بر اثر نزاع و درگیری در رشتخوار خراسان رضوی کشف ۱۲ هزار نخ سیگار قاچاق در مشهد (۸ مرداد ۱۴۰۳) طرز تهیه کوکی شکلاتی ترک‌دار در خانه + فیلم ویدئو | پل سیاهکلرود گیلان براثر سیل مسدود شد (۸ مرداد ۱۴۰۳) رگبار باران در ۱۷ استان ایران همراه با وزش باد شدید در جنوب کشور طرح ملی حقوق یاران برای خدمت رسانی تخصصی حقوقی و قضایی به جامعه تدوین شد انفجار مرگ‌بار در خانه‌ای ویلایی در بابلسر | فوت ۶ نفر از اعضای خانواده ایجاد پارلمان محیط زیست یک ضرورت برای نجات آب در دولت چهاردهم باشد بنی صدر و رجوی چگونه از ایران فرار کردند؟ دستگیری متهمان جنایت در مقابل آرامگاه فردوسی + عکس
سرخط خبرها

هشدار فروش پاستیل‌های خوکی در بازار

  • کد خبر: ۲۴۱۸۶۶
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶
هشدار فروش پاستیل‌های خوکی در بازار
رئیس مرکز ملی تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو ضمن تاکید بر اجتناب از خرید پاستیل‌های باز و فله‌ای گفت: حلیت پاستیل‌های دارای نشان سیب سلامت سازمان غذا و دارو مورد تایید است.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین رستگار افزود: تنها پاستیل‌هایی که از سازمان غذا و دارو مجوز دارد از نظر حلیت مورد تایید است و سایر پاستیل‌های بدون مجوز موظف به کسب مجوز سلامت و حلیت از این سازمان برای قابلیت مصرف انسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از پاستیل‌های باز و فله بدون مجوز و به صورت قاچاق وارد کشور شده اند؛ تصریح کرد: در این پاستیل‌های باز و فله ممکن است از ژلاتین‌های خوکی و حیوانات غیرحلال دیگر، چون ماهی غیرحلال و یا سایر حیوانات غیرحلال استفاده شده باشد.

رستگار با بیان اینکه بیشترین مخاطب مصرف پاستیل کودکان هستند اظهارداشت: بهتر است والدین نسبت به مصرف پاستیل‌های غیرمجاز مراقبت کنند؛ چرا که هم از نظر سلامت و بهداشت زیرسوال هستند و امکان آلودگی با ژلاتین‌های حاصل از موجودات حرام گوشت در آنها وجود دارد و از منظر حلیت اطمینانی به آنها نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->