ویدئو | پل سیاهکلرود گیلان براثر سیل مسدود شد (۸ مرداد ۱۴۰۳) رگبار باران در ۱۷ استان ایران همراه با وزش باد شدید در جنوب کشور طرح ملی حقوق یاران برای خدمت رسانی تخصصی حقوقی و قضایی به جامعه تدوین شد انفجار مرگ‌بار در خانه‌ای ویلایی در بابلسر | فوت ۶ نفر از اعضای خانواده ایجاد پارلمان محیط زیست یک ضرورت برای نجات آب در دولت چهاردهم باشد بنی صدر و رجوی چگونه از ایران فرار کردند؟ دستگیری متهمان جنایت در مقابل آرامگاه فردوسی + عکس چهار میوه را شب‌ها نخورید آموزش دستور العمل‌های بهداشتی به بیش از ۵ هزار نفر از موکب‌داران در مشهد توزیع ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی در سال تحصیلی جاری | دریافت وجه از والدین در مدارس دولتی در صدر شکایت ها وقوع گردوخاک در جاده‌های شرقی خراسان‌رضوی (۸ مرداد ۱۴۰۳) امدادرسانی اورژانس به ۱۴ مورد گرمازدگی در سه روز اخیر در خراسان‌رضوی افزایش سفر‌های جاده‌ای به خراسان‌رضوی در تیر‌ماه ۱۴۰۳ انتشار فراخوان ویژه تشکل‌های مردمی برای ارائه طرح در خصوص آسیب‌های اجتماعی پرداخت هزینه‌های پروتز برای مردم زیاد است، بیمه‌های پایه اقدام کنند برای حفظ جان خود، در مناطق حفاظت‌شده شنا کنید آزادی ۱۹۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در خراسان‌رضوی از ابتدای امسال تا ۶ مرداد ۱۴۰۳ هشدار سازمان غذا و دارو در خصوص فروش محصولات دفع‌کننده حشره عامل بیماری تب دنگی کاهش ۱۱۰ هزار نفری دانش‌آموزان ورودی پایه اول دبستان نسبت به سال گذشته آخرین وضعیت تب دنگی در مشهد و خراسان‌رضوی (۸ مرداد ۱۴۰۳) سرگذشت تلخ جوانی که توزیع کننده مواد مخدر در مشهد شد
سرخط خبرها

برای حفظ جان خود، در مناطق حفاظت‌شده شنا کنید

  • کد خبر: ۲۴۱۷۴۷
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
برای حفظ جان خود، در مناطق حفاظت‌شده شنا کنید
مدیرگروه کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: لازم است شهروندان در مناطق تحت حفاظت و طرح‌های سالم‌سازی که تحت نظارت نجات غریق بوده، شنا کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدرضا جویا، آشنایی با فنون اولیه و محدودیت‌ها و رعایت فنون شنا را از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا برشمرد و گفت: در هنگام شنا در دریا خیلی چیز‌ها قابل‌پیش‌بینی نیست؛ به‌طوری‌که ممکن است در عرض چند ثانیه زیر پای شما خالی شده و دچار حادثه شوید؛ بنابراین از عموم مردم درخواست می‌شود، چنانچه قصد شنا در دریا را دارند، فقط در مناطق تحت حفاظت و طرح‌های سالم‌سازی که تحت نظارت نجات غریق بوده و به امکانات امدادی مجهز است، شنا کنند.

مدیرگروه کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص شنا در مکان‌های کم عمق گفت: اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است چرا که شیرجه در آب‌های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را ممکن است به دنبال داشته باشد.

دکتر جویا افزود: شهروندان، توانایی خود را در شنا کردن بیش از حد در نظر نگیرند چرا که یک سوم قربانی‌های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند تصریح کرد: مشاهده شده است که افراد با تکیه بر ظاهر آرام رودخانه بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب شده اند، بنابراین توصیه می‌شود بدون اطلاع از وضعیت رودخانه مورد نظر برای شنا در آن اقدام نکنید.

مدیر گروه کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با تاکید بر اینکه افراد به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد شنا نکنند گفت: از شنا در تاریکی شب، انجام شوخی‌های خطرناک در هنگام شنا و شنا پس از مصرف دارو‌هایی که موجب خواب‌آلودگی یا شل‌شدن عضلات می‌شود، بپرهیزید.

دکتر جویا همچنین با اشاره به اینکه غرق شدگی در مردان بیشتر از زنان روی می‌دهد اظهار داشت: بعضی از بیماری‌های زمینه‌ای مانند صرع، بیماری‌های قلبی، ضعف عضلانی، عقب ماندگی ذهنی و... همچنین مصرف دارو‌های خواب‌آور، الکل و مواد روان‌گردان قبل از شنا می‌توانند احتمال خطر غرق‌شدگی را افزایش دهند.

وی تأکید کرد: کودکان ۴‏‏- ۱ سال در معرض خطر غرق شدگی در حوض، استخر و وان حمام هستند. آن‌ها به دلیل کنجکاوی، عدم درک خطر و غفلت والدین دچار غرق‌شدگی می‌شوند.

مدیر‌گروه کاهش خطر بلایا و حوادث معاونت بهداشت دانشگاه توصیه نمود: خانواده‌ها دقت کنند کودکان را در ساحل دریا و رودخانه، در نزدیکی مکان‌های آبی پرخطر، وان حمام، حوض و استخر تنها رها نکنند.

دکتر جویا با اشاره به اینکه سد محل مناسبی برای شنا نیست و بسیار خطرناک است و باید در اطراف سد‌ها تابلوی هشدار ممنوعیت شنا نصب شود گفت: متأسفانه هرساله شاهد اتفاقات ناگوار و داغدارشدن خانواده‌ها هستیم که امیدواریم با افزایش آگاهی و اطلاع‌رسانی در این زمینه و همکاری و همراهی مردم به خصوص جوانان، شاهد اتفاقات تلخ این‌چنینی نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->