فرستاده ویژه پادشاه عمان برای شرکت در مراسم تحلیف وارد تهران شد پزشکیان در گفتگو با مکرون: رژیم صهیونیستی در صورت حمله به لبنان اشتباهی بزرگ مرتکب خواهد شد نتانیاهو برای حزب الله لبنان رجزخوانی کرد نخست وزیر سوریه برای شرکت در مراسم تحلیف وارد تهران شد حمله راکتی حزب‌الله به پایگاه «البغدادی» رژیم صهیونیستی آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است | ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل و نقل جاده‌ای برای سفر زائران سفر هیات عالی رتبه حماس به ایران برای حضور تحلیف پزشکیان محمد باقر قالیباف با رئیس مجلس مالزی دیدار و گفت و گو کرد شماری از کشورهای اروپایی از اتباع خود خواستند که لبنان را ترک کنند رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس انتخاب شد فرمانده نیروی زمینی ارتش: میدان رزم در حیطه قدرت و استقامت نزاجاست برگزاری استانی انتخابات شوراها محقق خواهد شد؟ نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان به محمدرضا عارف تبریک گفت رئیس قوه‌قضائیه: کمک عملیاتی به دولت حائز اهمیت است آلمان خواستار اقدام ایران برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه شد آموزه‌های دفاع مقدس سبب ایجاد دستاوردهای نوین دفاعی در کشور است وزیر کشور: امکان خروج زائران اربعین از‌ مرز دریایی شلمچه وجود دارد پیروزی مادورو در انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا افزایش تعداد پرواز‌های مشهد-کراچی توقیف نفتکش خارجی حامل نفت قاچاق در خلیج فارس (۸ مرداد ۱۴۰۳) شاخص‌های کارآمدی برای تشکیل کابینه دولت چهاردهم
سرخط خبرها

آموزه‌های دفاع مقدس سبب ایجاد دستاوردهای نوین دفاعی در کشور است

  • کد خبر: ۲۴۱۷۸۸
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
آموزه‌های دفاع مقدس سبب ایجاد دستاوردهای نوین دفاعی در کشور است
رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی درباره پیشرفت‌های بسیار قابل‌توجه نظامی کشور در حوزه‌های مختلف دفاعی گفت: این دستاوردهای نظامی، موشک‌ها و پهپادها و تسلیحات همه نتیجه آموزه‌های دفاع مقدس است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیر سرتیپ ناصر آراسته، رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی امروز (دوشنبه، ۸ مرداد ۱۴۰۳) در همایش تجلیل از فرماندهان و مسئولان رقابت‌های نظامی «سپهبدهای اخلاص» و آزمایش نوع۳ یگان‌های تابعه نزاجا که در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: این مسابقات کار بسیار ارزنده‌ای در مسیر رشد قدرت و توانمندی نیروی زمینی ارتش است‌.

وی با بیان اینکه باید تعریف علم و مهارت و فن را به‌روز کنیم، افزود: اگر به دنبال تعریف علم و فن برویم، بیش از ۲۳ تعریف از آن استخراج می‌شود؛ بنابراین باید این تعریف در نزاجا به‌روز شود.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیادشیرازی با بیان اینکه علم، اندیشه و فن با تمرین تکامل پیدا می‌کند، اضافه کرد: علم با درجه، و سطح و فن با مهارت و پایه و توانایی مشخص می‌شود.

آراسته با بیان اینکه علم با پژوهش، و فن با کوشش رابطه تنگاتنگی دارد و جایگاه علم حافظه و جایگاه فن سابقه است، تأکید کرد: علم‌آموزی جهاد عبادی و فن‌آموزی جهاد اطاعت است. فن از اطاعت و علم از طریق عبادت حاصل می‌شود و علم دلیل هر کار را برای ما می‌گوید و فن مسیر هر کاری را به ما نشان می‌دهد.

وی تأکید کرد: در علم و فن، انگیزه و ایمان وجود دارد و علم و فن هر دو با عمل ماندگار می‌شوند.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد‌شیرازی افزود: یافتن حکمت‌ها نتیجه استفاده از تجارب است و دوران دفاع مقدس منبع بی‌انتهای تجارب غنی و ارزشمند است.

امیر آراسته درباره پیشرفت‌های بسیار قابل‌توجه نظامی کشور در حوزه‌های مختلف دفاعی، افزود: این دستاوردهای نظامی، موشک‌ها و پهپادها و تسلیحات همه نتیجه آموزه‌های دفاع مقدس است؛ زیرا بدون تجربه نمی‌توان پیش رفت. تجربه سکوی پرتاب است و استفاده از تجربیات غنی دفاع مقدس می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل‌توجه شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از پیشکسوتان دفاع مقدس دیگر در بین ما نیستند، گفت: زمان بسیار مهم است؛ ما باید از معارف جنگ و تجارب ارزشمند آن‌ها استفاده کنیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->