نتیجه فینال والیبال آسیا ۲۰۲۴ بین ایران و کره جنوبی | یوز‌های جوان ایرانی بر بام والیبال آسیا برنامه روز پنجم ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس (چهاشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) | رقابت ۶ ورزشکار در ۴ رشته نتایج روز چهارم ورزشکاران ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس (سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳) | روز بد کاروان ایران بیراوند هم از المپیک حذف شد | جوان‌ترین ورزشکار ایران بیست و چهارم شد مجلل به انتقادات واکنش نشان داد | مگر امکانات من مانند آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بود؟ آرنولد به رئال مادرید نزدیک شد سعید صادقی در راه فولاد؟ ستاره جوان پرسپولیس ساز جدایی کوک کرد کایسری جواب نامه‌های استقلال را نمی‌دهد رونمایی از قرارداد نجومی دراگان اسکوچیچ در تراکتور تاریخ و ساعت بازی دوستانه بارسلونا و منچسترسیتی | جدال غول‌ها در آمریکا نماینده مشهد در قرعه‌کشی لیگ برتر کشتی نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سامیار عبدلی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس | حذف تنها نماینده ایران از مسابقات شنای المپیک پیرمرد کشتی مشهد همچنان روی تشک! پیشکسوت فوتبال مشهد درگذشت نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فاطمه مجلل در المپیک ۲۰۲۴ پاریس | ششمی در بین شش ورزشکار! پخش زنده بازی‌های ورزشکاران ایرانی در روز چهارم المپیک پاریس (سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی‌های روز چهارم المپیک ۲۰۲۴ پاریس (سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین اتمام‌حجت دقیقی با سربازان ملوان
سرخط خبرها

پیشکسوت فوتبال مشهد درگذشت

  • کد خبر: ۲۴۲۰۰۳
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
پیشکسوت فوتبال مشهد درگذشت
درباره رضا صحابه، پیشکسوت فوتبال مشهد که در هفتادسالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش شهرآرانیوز، هنوز نمایش‌های دل‌انگیزش در روز‌هایی که فوتبال آن‌چنان تلویزیونی نشده بود و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی راه ورزشگاه را در پیش می‌گرفتند تا بازی ستاره‌های محبوبشان را ببینند، در ذهن‌هاست؛ بازیکنی که در میانه زمین طنازی می‌کرد و در روز‌هایی که هنوز «پلی‌میکر» در فوتبال ایران مفهوم چندانی نداشت، یک پلی‌میکر تمام‌عیار بود. رضا صحابه، پیشکسوت فوتبال خراسان که در دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ توپ می‌زد، در شامگاه دوشنبه، هشتم مرداد، دار فانی را وداع گفت و جامعه فوتبال استان را داغ‌دار کرد؛ مردی که به‌عنوان هافبکی تمام‌عیار در دهه ۵۰ در فوتبال خراسان توپ می‌زد و در هفتادسالگی جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

درباره آقارضا

رضا صحابه متولد ۱۳۳۳ بود؛ مردی که در دوران فوتبالی‌اش در تیم‌هایی ازجمله ۲۵ شهریور، پاس، راه‌آهن و منتخب خراسان بازی می‌کرد.
او هافبک طراحی بود که هم‌بازی‌هایش می‌گویند همیشه لبخند به لب داشت و هنگام عصبانیت هم با یک لبخند آب سردی روی خشم خود می‌ریخت. صحابه از خانواده‌ای ورزشی بود. او چهار برادر داشت که سه‌تایشان مثل خودش فوتبالیست بودند و در دنیای مستطیل سبز سیر می‌کردند. بهروز صحابه، برادر بزرگ‌تر رضا، در اوایل دهه ۷۰ در برهه‌ای ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده داشت. از رضا صحابه دو پسر و دو دختر به یادگار مانده است که البته هیچ‌کدام ورزشی نیستند و ترجیح داده‌اند مسیر زندگی خود را بپیمایند.

غافل‌گیری در خواب

رضا صحابه در برهه‌ای که خداداد عزیزی هدایت پیام را به عهده داشت هم کار مربیگری کرد. البته او که مدرک A آسیایی داشت، هیچ‌گاه به‌صورت جدی مربیگری نکرد. او هم‌بازی ستاره‌هایی از فوتبال خراسان ازجمله اسماعیل خرسندی، مرتضی خادم، اعلمی و هادیان بود. این پیشکسوت فوتبال شامگاه دوشنبه، هشتم مرداد، در خواب دچار سکته شد و دار فانی را خیلی آرام و بی‌سروصدا ترک کرد. قدیمی‌های فوتبال او را به‌خوبی می‌شناسند و می‌گویند رضا صحابه مرد خوش‌خنده و همیشه‌شاد فوتبال این شهر بود؛ مردی که همیشه شغل آزاد داشت و این اواخر هم با وجود کهولت سن، دست از کارکردن نمی‌کشید.

پینگ‌پنگ خاطرات با صحابه

اسماعیل خرسندی، از هم‌بازی‌های رضا صحابه، درباره درگذشت این پیشکسوت فوتبال می‌گوید: یادم می‌آید ده‌پانزده‌سال پیش به باشگاه رضا می‌رفتیم و با او کل‌کل داشتیم. رضا صحابه آن‌موقع یک باشگاه پینگ‌پنگ در خیابان گنبدسبز داشت و ما همیشه با پیشکسوتان و قدیمی‌های فوتبال آنجا به ملاقاتش می‌رفتیم، دیدار تازه می‌کردیم و با هم بازی می‌کردیم. کری‌ها و بگووبخند‌ها هنوز در گوشم است. خرسندی تصریح می‌کند: صحابه ویژگی‌های خوب زیادی داشت. بازیکن خوش‌نقشی بود و در کار توپ‌پخش‌کردن به‌عنوان یک هافبک عالی بود، اما مهم‌ترین خصلتش در خصایص اخلاقی او بود. او همیشه لبخند به لب داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->