پلیس مشهد در تعقیب جانیان اینستاگرامی | این ۲ قاتل مسلح را شناسایی کنید + تصاویر گوشی‌قاپ‌های خشن در دام پلیس مشهد | اعتراف به ۴۰ فقره سرقت با شگرد‌های مختلف کسب مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی توسط دانش‌آموز زنجانی نجات جان مسافر مشهدی از آبشار دوزین استان گلستان(۲۷ تیر ۱۴۰۴) انتشار اسامی رژلب‌ها و برق لب‌های غیرمجاز در بازار لوازم آرایشی آبادان گرم‌ترین شهر جهان شد آتش به جان طبیعت حفاظت شده ایلام افتاد (۲۷ تیر ۱۴۰۴) شهادت ۳ هم‌وطن در حادثه تیراندازی در خمین (۲۷ تیرماه ۱۴۰۴) دفترچه سؤالات نوبت دوم کنکورهای تجربی، هنر و زبان‌های خارجی ۱۴۰۴ منتشر شد + لینک سوالات واکنش آموزش‌وپرورش به شایعه افشای سوالات آزمون تیزهوشان و نمونه‌ دولتی پرونده کنکورهای دو نوبته بسته شد پایان سرخک و سرخجه در ایران؛ تأیید رسمی تا سال ۲۰۲۳ کنکور ۱۴۰۴ در آرامش برگزار شد | شروع ترم نوورودها به تعویق افتاد ۸ هزار نیروی پلیس راهور برای تأمین ایمنی تردد زائران اربعین ۱۴۰۴ آماده‌باش هستند زلزله ۴.۶ ریشتری شاهرود را لرزاند (۲۷ تیر ۱۴۰۴) آغاز رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور ۱۴۰۴ راه اندازی ۳۰ اورژانس اجتماعی در کشور | ایجاد بیش از ۵ هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف بهزیستی ۶۳ کشته و ۲۹۰ زخمی در سیل مرگبار ایالت پنجاب پاکستان + فیلم (۲۶ تیر ۱۴۰۴) پیگیری برای ثبت جهانی روستای «مارین» (۲۶ تیر ۱۴۰۴) درباره بادکش درمانی که به یکی از رایج ترین روش های درمانی سنتی تبدیل شده است | درمان‌های آرام بخش افزایش اعتبارات حوزه میراث فرهنگی اردبیل (۲۶ تیر ۱۴۰۴) دفترچه سؤالات نوبت دوم کنکور ریاضی و علوم انسانی ۱۴۰۴ منتشر شد + لینک سوالات حق پرستاری مددجویان بهزیستی با اولویت سه دهک اول در حال پیگیری است ویدئو | مسئولیت‌پذیری و اقدام بموقع پرستاران شیرخوارگاه آمنه تهران پیش از بمباران رژیم صهیونیستی سارقان موتورسیکلت‌های تهران دستگیر شدند مستمری‌بگیران زن می‌توانند مستمری همسر خود را نیز دریافت کنند کلاهبرداری که همسر باردارش را روانه زندان کرد پیداشدن پیکرهای بیش از ۶۰ درصد شهدای جنگ ۱۲روزه، توسط نیرو‌های هلال‌احمر واریزی به حساب بازنشستگان صندوق ذخیره فرهنگیان (۲۶ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

مشهدالرضا(ع)، میزبان گردهمایی اساتید دانشگاه امام‌حسین(ع) | آیت‌الله علم‌الهدی: رشد علمی باید با تربیت و تعالی همراه شود

  • کد خبر: ۲۴۲۲۲۹
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
مشهدالرضا(ع)، میزبان گردهمایی اساتید دانشگاه امام‌حسین(ع) | آیت‌الله علم‌الهدی: رشد علمی باید با تربیت و تعالی همراه شود
سومین دوره تربیت و تعالی اعضای هیئت‌علمی، فرماندهان و مدیران دانشگاه جامع امام‌حسین(ع)، ظهر امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سومین دوره تربیت و تعالی اعضای هیئت‌علمی، فرماندهان و مدیران دانشگاه جامع امام‌حسین(ع)، ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) با حضور آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی، سردار محمدرضا حسنی‌آهنگر رئیس دانشگاه امام‌حسین(ع) و جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

امام‌سجاد(ع)؛ سرآغاز انقلاب فرهنگی اهل‌بیت(ع)

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در این همایش با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: متأسفانه همواره معرفت‌شناسی ما نسبت به مقام ولایت اهل‌بیت و ائمه معصومین(ع) در پهنه احساس، عشق و عاطفه ما قرار می‌گیرد و اگرچه در سوگ ائمه‌اطهار(ع) عزاداری می‌کنیم و در ایام ولادت آن‌ها جشن می‌گیریم، اما شناخت واقعی از سیره سیاسی و فلسفه اصلی امامت آن‌ها همچنان در بسیاری از مردم محدود است.

وی افزود: امام سجاد(ع) سرآغاز تحول مبارزه فرهنگی بود. مردم باید بدانند همه آن گستره‌ای که در انقلاب فرهنگی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) صورت گرفت، از زیرساخت قوی و نیرومندی برخوردار بود که آن زیرساخت از مجاهدت‌های حضرت سجاد(ع) حاصل شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: کاروان اسرا زمانی که از قید اسارت رها شدند و به مدینه بازگشتند، همچنان همان حالت استسباع و ترس در مردم وجود داشت. شما ببینید وقتی امام سجاد(ع) و اهل‌بیت حضرت سیدالشهدا(ع) به مدینه رسیدند و روایت وقایع کربلا را مطرح کردند، مردم همه جمع شدند و شروع به زاری کردند؛ اما هیچ‌کس پا پیش نگذاشت ابراز همدردی کند و آمادگی خود برای ادامه راه اباعبدالله(ع) را نشان دهد.

وی ادامه داد: در آن زمان، روایت شده فقط پسر صعصعة‌ابن‌صوحان که پدرش از اصحاب امیرالمؤمنین(ع) بود، به امام سجاد(ع) عرض کرد زندگی بر ما ننگ است زمانی که اهل‌بیت پیامبر(ص) گرفتار بلا و سختی باشند. جز صعصعه، هیچ‌کس همدردی با امام نکرد و حضرت زین‌العابدین(ع) نیز به دلیل همین بی‌تفاوتی، به مدت دو سال پا به داخل شهر نگذاشت و بیرون از شهر، به مدت دو سال در خیمه‌ای زندگی می‌کرد.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد: شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و وقایع کربلا ترس و وحشتی در دل مردم ایجاد کرد که باعث شد نه‌فقط اهل مدینه و مردم سرزمین حجاز بلکه سرتاسر جامعه اسلامی در برابر ابتلائات و جریان غاصب ولایت تسلیم شوند. به همین دلیل نیز همه به خلافت زبیریان آری گفتند و پس از پسر زبیر هم با خلیفه جائر و سفاک مروانی یعنی عبدالملک دست بیعت دادند. در همین شرایط بود که امام سجاد(ع) پایه‌های یک انقلاب فرهنگی عظیم را در جامعه اسلامی ایجاد کرد.

جریان «موالی»؛ ابتکار فرهنگی امام‌سجاد(ع)

وی تأکید کرد: برادران، خواهران، عزیزان من، ما خیلی چیز‌ها شنیده‌ایم درباره امام سجاد(ع)، اما همه این حرف‌ها فقط در حد شنیده باقی مانده و معرفتی در این راستا حاصل نشده است. مثلاً همین که شنیده‌ایم که امام سجاد(ع) هر سال در ابتدای ماه مبارک رمضان، غلام و کنیز خود را در راه خدا آزاد می‌کردند، اما غافلیم که این بردگان، همگی کسانی بودند در نهایت سادگی که وجودشان به دور از وابستگی‌های دنیایی و عشیره‌ای، مملو از اخلاص و آماده برای هدایت بود.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: حضرت سجاد(ع) هر سال در روز دوم ماه مبارک رمضان، همه این افراد را به‌صورت گلچین خریداری می‌کرد، با تفکرات و اندیشه ولایی رشد می‌داد و به بهانه روز اول از ماه رمضان سال آینده، آن‌ها را آزاد می‌کرد تا بروند در اقصی نقاط ممالک اسلامی و هرکدام راوی جنایات جریان غاصب خلافت و حقانیت اهل‌بیت(ع) باشند. همه این‌ها دانشمند، عالم و تربیت‌یافته در محضر امام معصوم بودند که هرکدام، پیشوای یک هسته تربیتی می‌شدند.

وی بیان کرد: در تاریخ اسلام به این بردگان آزادشده تعبیر «موالی» اطلاق شده است. این موالی، سرآغاز تحول فرهنگی در جامعه اسلامی بوده و حتی در قیام زید نیز عمده پیروان او در انقلاب آشکار علیه بنی‌امیه، از میان همین موالی و بردگان آزادشده بودند. حالا ببینید جریان موالی با همه برکاتش فقط یکی از برکات دوران امامت حضرت زین‌العابدین امام سجاد(ع) بود.

رشد علمی باید با تربیت معرفتی همراه شود

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: جامعه‌ای که تحت تبلیغات معاویه و بنی‌امیه، اسلام را تز قدرت می‌دانستند و منافقانه هربار دور کسی جمع می‌شدند که زور شمشیر او بیشتر بود، همین مردم در طول بیش از سه دهه امامت حضرت زین‌العابدین(ع) تبدیل به امتی شدند که بیش از چهار هزار دانشمند و نخبه درجه‌یک در محضر امام معصوم تربیت کردند و خود را به دوران طلایی تمدن رساندند.

وی افزود: این مبنا باید سرفصل و الگوی همه مراکز علمی ما از جمله دانشگاه‌ها باشد. به موازات ارتقای علمی، تقویت و رشد معنوی هم نیاز است. شما ببینید همین امروز چه‌بسیار دانشمندان برجسته و چهره‌های برگزیده علمی ایرانی که در مراکز علمی و تحقیقاتی آمریکا به نظام آن کشور خدمت می‌کنند. این وضع ثمره همراه‌نشدن تربیت معرفتی با رشد علمی است اما از سوی دیگر، اگر این دو با یکدیگر همراه شد، ده‌ها و صدها و هزاران دانشمند معتبر و عالی‌رتبه همچون شهدای هسته‌ای تربیت می‌شوند که باوجود همه محدودیت‌ها، تا آخر عمر خادم ملت و کشور و نظام و انقلابشان باقی می‌مانند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->