پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) | آیا ریزش بورس ادامه دارد؟ مالیات سه گروه از مودیان تا شهریور ماه قطعی می‌شود شرایط فروش دنا پلاس اتوماتیک ایران خودرو اعلام شد + مبلغ و زمان تحویل شرایط اخذ ضمانت‌ها برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری اعلام شد (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) آیا قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور در برنامه هفتم توسعه تغییر کرده است؟ | لزوم پرداخت ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت توسط کارفرمایان ارائه خدمت چک دیجیتال در ۱۵ بانک | با این روش سوابق اعتباری صادرکننده چک را بررسی کنید دلیل ریزش بورس در روز‌های اخیر چیست؟ نظر دیوان عدالت اداری درباره تعیین حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ جزئیات نحوه دریافت وام خود اشتغالی ۴ میلیارد تومانی بانک مسکن پیش‌فروش بلیت قطار‌های اربعین از فردا (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) قیمت انواع موبایل در مشهد (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) | سامسونگ A۵۵ را ۲۱ میلیون بخرید اعلام مشخصات فنی و امکانات رفاهی خودرو وارداتی نیسان سیلفی + عکس اعلام مشخصات فنی و امکانات رفاهی خودرو Roewe erx۵ اعلام شد + عکس اعلام قیمت نهایی سهند تیپ S ویژه مرداد ۱۴۰۳ ناوگان هوایی برای سفر اربعین افزایش می‌یابد قیمت انواع روغن خوراکی در بازار (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) + جدول نرخ تخم‎‌مرغ صادراتی ایران به عراق، اعلام شد جلوگیری از ریزش بیشتر بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) دست کوتاه مردم از بلیت‌های قطار سفر اربعین | نرخ مصوب بلیت هواپیما مشهد به نجف چقدر است؟ فروش فوق العاده و پیش فروش محصول سایپا از روز چهارشنبه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها رو به رشد است + جدول قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها همچنان می‌تازند برخورد با بخش‌های اداری پرمصرف شدت می‌یابد (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) فرش دست‌باف ایران در کما | به ازای هر تبعه افغان، صد فرش تولید افغانستان وارد بازار ایران می‌شود! قیمت امروز دلار، طلا، سکه، ارز دیجیتال (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) | دلار عقب‌نشینی کرد
سرخط خبرها

مدیرعامل بانک مسکن: ۱۸ بانک یک ریال هم در حوزه تسهیلات مسکن هزینه نکردند | پرداخت ۳۶۰۰ میلیارد تومان در طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۴۲۵۷۶
  • ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
مدیرعامل بانک مسکن: ۱۸ بانک یک ریال هم در حوزه تسهیلات مسکن هزینه نکردند | پرداخت ۳۶۰۰ میلیارد تومان در طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی
مدیرعامل بانک مسکن گفت: بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مسکن خراسان رضوی قرارداد منعقد شده و از این میزان، ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وجه پرداخت شده است.

سید عباس حسینی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره میزان تسهیلات بانکی در حوزه مسکن و‌طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد: تا کنون بالغ بر۱۰۰۰ میلیارد تومان نزدیک به صد همت توسط بانک مسکن در حوزه تسهیلات مسکن پرداخت شده است که از منظر پرداخت در نظام بانکی بالغ بر ۷۰ درصد آنچه که در نظام بانکی بابت نهضت ملی مسکن پرداخت شده متعلق به بانک مسکن است که نشان دهنده پیشرانی این بانک در حوزه پرداخت تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن است.

وی عنوان کرد: بیش از ۱۷ هزار و پنج واحد قرارداد را بانک مسکن خراسان رضوی منعقد کرده است که بار مالی این میزان تسهیلات که منجر به عقد قرارداد شده است بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

به گفته مدیر عامل بانک مسکن، هم اکنون با توجه به پیشرفت پروژه‌ها که در چند مرحله وجوه پرداخت می‌شود حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما بر این است که نهضت ملی مسکن قانونی است که در جهت رشد و توسعه کشور بسیار موثر است افزود: امروز در جای جای کشور این ساخت و ساز‌ها در حال انجام است که این موضوع کمک قابل توجهی به کاهش نرخ بیکاری و رشد اقتصادی کرده است به طوریکه رشد منفی ۶/۹ درصدی بخش مسکن امروز به۷/۱ درصد رسیده است که بیش از ۱۴ درصد رشد را نشان می‌دهد. این رشد در کاهش نرخ بیکاری هم دیده شده به نحوی که از ۱۲ درصد نرخ بیکاری اکنون به ۸/۵ درصد رسیده است. مسلما این توسعه ساخت و ساز‌ها در توزیع عادلانه ثروت و هدایت درست نقدینگی کشور در پهنه کشور تاثیر دارد.

بیش از ۱۸ بانک حتی یک ریال هم تسهیلات بانکی در حوزه مسکن پرداخت نکردند

حسینی یادآور شد: در جلساتی که در شورای عالی مسکن، بانک مرکزی و وزارت راه و‌شهرسازی برگزار شد اشاره به این موضوع شد که بیش از ۱۸ بانک حتی یک ریال هم تسهیلات بانکی در حوزه مسکن پرداخت نکردند. اما علی رغم محدودیت‌های شدید تامین منابع مالی که بانک مسکن داشته است ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در این حوزه پرداخت کردیم؛ که امیدواریم با کمک سایر بانک‌ها بتوانیم سرعت ساخت و ساز‌ها در نهضت ملی مسکن را گسترش دهیم.

مدیر عامل بانک مسکن در پاسخ به این سوال آیا تسهیلات بانکی در حوزه مسکن با توجه به تورم موجود جوابگوی نیاز متقاضیان می‌باشد یا نه تصریح کرد: به هر میزان که سقف تسهیلات افزایش پیدا کند هم فشار بر نقدینگی در حوزه تامین می‌آید و هم فشار بر اقساط برای مردم دارد؛ لذا پیدا کردن یک نقطه بهینه که بتواند هم تامین مالی را داشته باشیم که به صورت پایدار در حوزه مسکن اجرا شود و هم توانایی پرداخت اقساط توسط مردم فراهم شود مدنظر بوده است.

حسینی در ادامه گفت: در همین راستا نرخ تسهیلات بانکی مسکن از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد تغییر یافت و اقساط هم از حدود ۱۱ میلیون تومان به حدود ۵/۹۰۰ میلیون تومان برای دو سال اول تعیین شد. مسلما با توجه به محدودیت‌ها باید این دو پارادوکس را مدیریت کرد تابا همکاری بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی بتوانیم اقدامات موثر را در این حوزه داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->