«مهدی ناصحی» به عنوان رئیس شورای شهر برای سال چهارم انتخاب شد بیش از ۹ هزار تماس اشتباه یا مزاحمت برای آتش‌نشانی مشهد طی یک هفته گذشته (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) رتبه دوم خراسان رضوی در نوسازی بافت فرسوده کشور تأکید شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بر سامان‌دهی وضعیت کشف‌رود انتشار فراخوان ارسال طرح‌های المان و سازه‌های گل بهار ۱۴۰۴ در مشهد کندو کاوی در تاریخ مزرعه «گل‌ختمی» مشهد که میدان بسیج شد توجه ویژه به موضوع «خلاقیت و نوآوری» در دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس آغاز پویش «هم‌قدم با پاکبانان شهرم» در مشهد دستور فرماندار به بخشدار برای رفع تاریکی جاده روستای «کنه‌بیست» مشهد پیشرفت ۷۵ درصدی پیاده روسازی در بلوار «توس» مشهد شرط صدور سند مالکیت اعیان برای اراضی وقفی اعمال‌قانون ۱۳۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، بولوار وکیل‌آباد و میدان آزادی (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط سالم قرار دارد (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) روایت مشهد، زنده‌تر می‌شود | خانه‌های تاریخی، گذر‌های قدیمی تشرف به حرم‌مطهررضوی و دروازه‌های تاریخی شهر احیا می‌شود نام‌گذاری خیابانی در شهر مشهد به نام شهید مقاومت، «اسماعیل هنیه» مصدومیت آتش‌نشان مشهدی برای نجات ۶ شهروند محبوس در آتش (۱۲ مرداد ۱۴۰۳) طلب ۹ هزار میلیارد تومان شهرداری مشهد از دستگاه‌های دولتی هتل معتادان! | ناامنی کوچه تنباکوچی مشهد با مدرسه نیمه ساخته تخلفات متعدد، دو آتلیه عکاسی در مشهد را به پلمب کشاند (۱۱ مرداد ۱۴۰۳) فقط یک شماره ثبت! | دومینو تخریب خانه‌های تاریخی پس از ثبت میراث فرهنگی (بخش اول)
سرخط خبرها

پیشرفت ۷۵ درصدی پیاده روسازی در بلوار «توس» مشهد

  • کد خبر: ۲۴۲۷۲۱
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
پیشرفت ۷۵ درصدی پیاده روسازی در بلوار «توس» مشهد
رئیس کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در جریان بازدید از چهار پروژه در دست احداث شهرداری در محلات مختلف منطقه ۱۲، موانع و مشکلات ساخت این پروژه‌ها را از نزدیک بررسی و ارزیابی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، اولین ایستگاه بازدید مجید طهوریان‌عسکری، پروژه بوم‌پارک در دو طرف نوار ساحلی کشف‌رود بود. البته در این منطقه علاوه بر سامان‌دهی راه آب رودخانه و ایجاد فضای سبز، پروژه عظیم انتقال آب از پرکندآباد در دو خط شمالی و جنوبی نیز درحال اجراست. رئیس کمیسیون ویژه سامان‌دهی حاشیه شهر در جریان این بازدید بیان کرد: یکی از نیاز‌های جدی اهالی در بافت مسکونی این منطقه، نبود فضای سبز و مکان بازی برای کودکانی است که هر روز به‌ویژه در فصل تابستان، در سرتاسر محلات این بخش پراکنده هستند.

وی افزود: تابستان سال گذشته قرارداد ۵۵میلیارد ریالی با سازمان عمران شهرداری مشهد منعقد شد تا فضای سبز حاشیه کشف‌رود شکل بگیرد. مشاور تأکید دارد که تا شهریورماه، کارگاه اجرایی پروژه برپا خواهد شد و تا همین موعد، تغییرات محسوس و ملموسی ایجاد می‌شود.

تسهیل تولید، راهبرد مدیریت شهری

در حال تولید ماشین لباس‌شویی است. شاید باورش سخت باشد که یک کارگاه در محله فردوسی، توان تولید سیصد دستگاه در روز را داشته باشد. محصولش را به سراسر کشور و حتی افغانستان و عراق صادر می‌کند و برای هشتاد جوان جویای کار از همین منطقه، اشتغال‌زایی کرده است. کاروکاسبی آقای روان‌زاده به‌لطف همت خودش و همراهی همکارانش سکه است و از مدیریت شهری تقاضای مجوز برای گسترش کارخانه را دارد. 

طهوریان‌عسکری در این دیدار همراه با مهدی خداشناس، شهردار منطقه ۱۲، از بخش‌های مختلف خط تولید این کارخانه بازدید و تصریح کرد: این واحد به‌عنوان یک نخبه اقتصادی توانسته است ظرفیت‌های بزرگی از ساکنان منطقه منفصل توس را شکوفا کند. به همین دلیل و باتوجه‌به اینکه رهبر معظم انقلاب تأکیدی ویژه بر تقویت مشارکت مردم در مسیر توسعه دارند، شورای شهر مشهد روند رسیدگی به تقاضای مدیر این واحد صنعتی را به‌شکلی ویژه در دستورکار قرار خواهد داد تا با درخواست افزایش ۲ هزار مترمربع فضای جدید به کارخانه موافقت شود.

به‌گفته وی، با هماهنگی شهردار منطقه مقرر شده است صاحب کارخانه، پروانه فعالیت صنعتی‌اش را به کارگروه امور زیربنایی ارائه دهد تا به‌موازات پیشرفت پرونده در کمیسیون، فرایند عمرانی احداث بخش‌های جدید نیز آغاز شود.

چهره جدید پیاده‌رو‌ها در انتهای بولوار توس

برای همه آنهایی که در روز‌های گذشته گذرشان به بخش پایانی بولوار توس و میدان هفت‌خان افتاده، مشاهده پیاده‌رو‌های زیبا و نونوارشده یک تجربه مشترک است. در طرف زوج از توس۱۸۴ تا میدان هفت‌خان و در طرف فرد از توس۱۷۷ تا میدان هفت‌خان، پیاده‌رو‌های وسیع بولوار مسطح و سامان‌دهی شده است که البته در بازدید میدانی رئیس کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر نیز استقبال مردم حاکی از رضایت آنها از انجام این پروژه بود.

طهوریان‌عسکری در حاشیه این بخش گفت: به‌طورکلی مقرر شده بود ۱۳هزار مترمربع فضای پیاده‌رو در این منطقه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان بهسازی شود. این پروژه تاکنون ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و به‌زودی تکمیل می‌شود. بهسازی معابر و پیاده‌رو‌ها در این منطقه، دو اهمیت بزرگ دارد؛ یکی همان رفاه مجاوران در این منطقه و دوم جلوه شهر امام‌رضا (ع) در برابر چشم زائرانی است که برای بازدید از منطقه تاریخی توس از این معبر گذر می‌کنند.

دهکده ورزشی اقدسیه، روی دور پیشرفت

در بخش پایانی این بازدید، رئیس کمیسیون سامان‌دهی حاشیه شهر و گروه همراهش، با عبور از محدوده منفصل شهری در منطقه توس، خودشان را به شهرک‌های مسکونی حاشیه قاسم‌آباد رساندند تا از پروژه عظیم دهکده ورزشی مشهد در محله اقدسیه بازدید کنند. زمین‌های دوومیدانی، تنیس، فوتبال و والیبال ساحلی، مجموعه آبی، اقامتگاه، زمین چمن مصنوعی و زمین چمن طبیعی برای فوتبال و البته زیرساخت‌های تمرینی، فقط بخشی از ظرفیت چشمگیر این دهکده ورزشی است.

عضو شورای اسلامی شهر تصریح کرد: بنا بر اعلام مشاور پروژه، طرح احداث دهکده ورزشی اقدسیه تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این پروژه به‌طورکلی ۶۰ هزار مترمربع مساحت دارد و باور ما این است که زیرساخت ورزشی بی‌نظیری را برای مردم مشهد فراهم خواهد کرد.

وی این را هم گفت که در مجموع ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص داده شده است و باتوجه‌به آغاز فرایند عمرانی در خرداد امسال، پیش‌بینی می‌شود تا آذر ۱۴۰۴ یعنی هجده ماه دیگر در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->