«مهدی ناصحی» به عنوان رئیس شورای شهر برای سال چهارم انتخاب شد بیش از ۹ هزار تماس اشتباه یا مزاحمت برای آتش‌نشانی مشهد طی یک هفته گذشته (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) رتبه دوم خراسان رضوی در نوسازی بافت فرسوده کشور تأکید شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بر سامان‌دهی وضعیت کشف‌رود انتشار فراخوان ارسال طرح‌های المان و سازه‌های گل بهار ۱۴۰۴ در مشهد کندو کاوی در تاریخ مزرعه «گل‌ختمی» مشهد که میدان بسیج شد توجه ویژه به موضوع «خلاقیت و نوآوری» در دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس آغاز پویش «هم‌قدم با پاکبانان شهرم» در مشهد دستور فرماندار به بخشدار برای رفع تاریکی جاده روستای «کنه‌بیست» مشهد پیشرفت ۷۵ درصدی پیاده روسازی در بلوار «توس» مشهد شرط صدور سند مالکیت اعیان برای اراضی وقفی اعمال‌قانون ۱۳۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۴ خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، بولوار وکیل‌آباد و میدان آزادی (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط سالم قرار دارد (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) روایت مشهد، زنده‌تر می‌شود | خانه‌های تاریخی، گذر‌های قدیمی تشرف به حرم‌مطهررضوی و دروازه‌های تاریخی شهر احیا می‌شود نام‌گذاری خیابانی در شهر مشهد به نام شهید مقاومت، «اسماعیل هنیه» مصدومیت آتش‌نشان مشهدی برای نجات ۶ شهروند محبوس در آتش (۱۲ مرداد ۱۴۰۳) طلب ۹ هزار میلیارد تومان شهرداری مشهد از دستگاه‌های دولتی هتل معتادان! | ناامنی کوچه تنباکوچی مشهد با مدرسه نیمه ساخته تخلفات متعدد، دو آتلیه عکاسی در مشهد را به پلمب کشاند (۱۱ مرداد ۱۴۰۳) فقط یک شماره ثبت! | دومینو تخریب خانه‌های تاریخی پس از ثبت میراث فرهنگی (بخش اول)
سرخط خبرها

دستور فرماندار به بخشدار برای رفع تاریکی جاده روستای «کنه‌بیست» مشهد

  • کد خبر: ۲۴۲۷۲۳
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
دستور فرماندار به بخشدار برای رفع تاریکی جاده روستای «کنه‌بیست» مشهد
صدای مردم شهرآرا موضوع تاریکی جاده کنه‌بیست را تا رسیدن به سرانجام پیگیری می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، جاده مرگ! فقط یک عنوان هولناک نیست حکایت سالیان دراز عبور اهالی یک روستا از جاده محل زندگی‌شان است. ساکنان روستای کنه‌بیست ناگزیرند روز‌ها و شب‌ها از جاده مرگ عبور کنند. جوانانی که به شوق کار کردن در شهر قبل از طلوع آفتاب به دل جاده می‌زنند و در سیاهی مطلق به روستا باز می‌گردند، اما گاهی مسیر این جاده، رفتنی را رقم می‌زند که بازگشتی به دنبال ندارد. مردم این روستا سال‌هاست که دو تقاضای بی‌پاسخ دارند. درخواستی که نه‌تن‌ها زیاده‌خواهی و غیرضروری نیست بلکه برای حفظ جان ساکنان این روستا ضروری است.

جاده‌ای که ماه‌تیر از آن نوشتیم

تیر امسال بود که در گزارشی تحت عنوان «کنه بیست روشن نیست» به مطالبات و درخواست‌های ساکنان این روستا پرداختیم. مطالباتی که آن‌قدر بی‌پاسخ ماندند که ساکنان این روستا به گفته خودشان متوسل به نامه‌نگاری با حجت‌الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شدند.

در این گزارش همچنین به تصادف‌های منجر به مرگ در جاده این روستا اشاره شد که شبیه کابوسی برای ساکنان این روستاست. شب‌هایی که برای عبور از جاده نه‌تن‌ها ترس از تصادف و مرگ‌ومیر جاده‌ای دارند بلکه از عبور حیوانات و سگ‌های ولگردی که بی‌هوا وسط جاده تاریک یک‌باره ظاهر شوند نیز هراس دارند که مبادا تصادف دیگری را رقم بزنند. 

قطعا راهکاری وجود دارد، پیگیری کنید

مطالبه‌ای که به گوش فرماندار رساندیم

پس از پیگیری‌های مکرر در گزارش قبل خبرنگار شهرآرا، با وجود پاسخ‌گو نبودن اداره کل راهداری استان و همچنین پاسخ مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد که درباره درخواست روشنایی این جاده گفته بود: «روشنایی جاده مواصلاتی از کمربندی سبز به روستای کنه‌بیست بر عهده شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیست»، درخواست ساکنان این روستا را با فرماندار مشهد در میان گذاشتیم.

تأکید فرماندار به ارائه راهکار برای حل مشکل

پس از بیان دغدغه ساکنان این روستا مبنی بر تاریکی جاده و نبود آسفالت مناسب در مسیر تردد خودروها، فرماندار مشهد این مسئله را به بخشدار بخش مرکزی شهرستان مشهد ارجاع داد و با بیان اینکه در خصوص رفع این مشکلات حتما راهکاری وجود دارد درباره بررسی درخواست‌های مطرح شده تأکید کرد.

مسیر طولانی است و امکان روشنایی مهیا نیست!

بخشدار مرکزی شهرستان مشهد در گفتگو با شهرآرا و در پاسخ به دغدغه ساکنان این روستا می‌‍گوید: جاده کنه‌بیست ترافیک و تردد بالایی دارد و مشکلات مطرح شده را قبول داریم، اما با توجه به وسعت مسیر و طولانی بودن آن امکان روشنایی مهیا نیست.

حسن کاظمی با بیان اینکه ما نیز تمایل داریم این امر اتفاق بیفتد و این جاده روشنایی لازم را داشته باشد، بیان می‌کند: به هر حال هیچ‌کس راضی نیست که در این جاده تلفاتی رخ بدهد، اما یکی از اشکالات این جاده سرعت بیش از حد وسایل نقلیه است که بار‌ها پلیس نیز در این زمینه تذکر داده است، ما هم به دهیار‌ها و شورا‌های روستا گفته‌ایم که در بستر کانال‌های مجازی اطلاع‌رسانی کنند که در این جاده‌ها با احتیاط بیشتری رانندگی شود و قوانین را رعایت کنند. به هر حال جاده روستایی و کم‌عرض است.

یک بار برای مرمت جاده اقدام کرده‌ایم

کاظمی با تأکید بر اینکه درباره حل مشکل آسفالت این جاده یک‌بار اقدام شده است، اظهار می‌کند: پیگیری رفع اشکالات این جاده از سوی اداره راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای مشهد در فروردین امسال انجام شد که اخیرا به من اطلاع دادند باید مجدد مرمت و تعمیر جاده انجام شود.

این درخواست را با فوریت پیگیری می‌کنیم

بخشدار مرکزی شهرستان مشهد افزود: این مسئله را در اولویت قرار داده‌ایم و مکاتبات و درخواست‌هایی نیز مطرح شده است که با اختصاص بودجه بحث تعریض و مرمت جاده انجام شود.
کاظمی در پایان تأکید کرد: با این حال به دنبال پیگیری و مطالبه‌ای که از سمت ساکنان این روستا مطرح شده است این مسئله را با فوریت بیشتری پیگیری خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->