ماجرای حاشیه اخیر سریال «غربت» چیست؟ آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته گذشته (۳ شهریور ۱۴۰۳) ماجرای تعطیلی پردیس تئاتر مستقل مشهد چیست؟ ماجرای درخواست کمک صابر ابر ، بازیگر سینما و تلویزیون، چیست؟ آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۳ شهریور ۱۴۰۳) برای مردی که عاشق ایران بود | یادی از محمدعلی اسلامی ندوشن به بهانه سالروز تولدش اجرای نقاشی حسن روح الامین و محمدعلی نادری در بامِ کربلای معلی کارمندان خراسان رضوی در روز کارمند رایگان سینما بروند + اسامی سینماها «اسپاسم» به جشنواره بین‌المللی فیلم زنان می‌رود تعطیلی سینما‌ها به مناسبت اربعین حسینی ۱۴۰۳ قرقیزستان و اروگوئه در راه اسکار ۲۰۲۵ آغاز اجرای نمایش «آدمکش» در «شمایل» مشهد + زمان نماهنگ «تنگه دلم» منتشر شد+ فیلم «سه کیلومتر تا پایان جهان» برنده جشنواره فیلم سارایوو شد تغییر چهره حیرت‌انگیز الهه رضایی، مجری قدیمی تلویزیون، بعد از ۴۳ سال + عکس سریال «غربت» و «جوکر ۲» بدون مجوز منتشر شدند توضیحات سمانه نائینی درباره آخرین وضعیت سلامت محمدعلی بهمنی (۱ شهریور ۱۴۰۳) برنامه «گل یا پوچ» یک‌شنبه پخش نخواهد شد + زمان و علت اکران فیلم سینمایی «سرآغاز» در گروه سینمایی هنر و تجربه
سرخط خبرها

نویسنده فیلم سینمایی «پول و پارتی»: سعی کردم در این فیلم شرافت را حفظ کنم

  • کد خبر: ۲۴۲۷۹۰
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
نویسنده فیلم سینمایی «پول و پارتی»: سعی کردم در این فیلم شرافت را حفظ کنم
نویسنده فیلم سینمایی «پول و پارتی» گفت: در «پول و پارتی»، تمام تلاشم را کردم که از هر سن و قشری که برای دیدن این فیلم به سینما می‌آیند، از شوخی‌های جنسی و لودگی، خنده و واکنش مثبت نگیرم. اخلاقیات برای من مهم است و سعی کردم در این فیلم شرافت را حفظ کنم.

 به گزارش شهرآرانیوز، اکران فیلم سینمایی پول و پارتی از ۳ مرداد ۱۴۰۳ آغاز شده که تا کنون با استقبال مخاطبان همراه بوده است. در میان عوامل و تولیدکنندگان این فیلم نام هنرمندان مشهدی زیادی به چشم می‌خورد.

فیلم سینمایی «پول و پارتی» اثر جدید حسام سامری‌زاده، نویسنده و دستیار کارگردان مشهدی، است. به همین بهانه با او که نویسندگی فیلم‌هایی چون «گشت ارشاد ۳» و «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» را هم در کارنامه دارد، به گفت‌وگو نشستیم.

تصمیمات انتحاری زیادی برای زندگی‌ام گرفتم

حسام سامری‌زاده درباره مهاجرت خود از مشهد به تهران به شهرآرانیوز می‌گوید: ما نمی‌توانیم در کویر به انتظار رسیدن قایق بنشینیم. اتفاقی که در حوزه سینمای کشور ما حاکم است هنرمند را مجبور می‌کند برای پیشرفت به پایتخت برود که این موضوع جبر این حوزه هنری است. من قانونی برای خودم تعریف کردم؛ زمانی که پا به سن ‌گذاشتم و فیلم و تئاتر نگاه کردم با خودم نگویم ای کاش من هم به تهران می‌رفتم و تلاشم را می‌کردم. من از «ای کاش‌ها» بدم می‌آید. به همین نسبت تصمیمات انتحاری زیادی برای زندگی‌ام گرفتم که رفتن به تهران نیز از همان دسته از تصمیمات است. دوست نداشتم در آینده حسرت بخورم؛ پس با خودم گفتم به تهران می‌روم که یا می‌شود یا نمی‌شود و در زمان مشخص اگر نشد به مشهد بر می‌گردم و برای همیشه سینما را کنار می‌گذارم. در حال حاضر از وضعیت راضی هستم با اینکه علاقه زیادی به مشهد دارم و در آن شهر بخش مهمی از خاطرات زندگی من رقم خورده و با دل خوش وطنم را ترک نکردم.

کاراکترها آرزوهای بزرگی ندارند

وی با اشاره شکل‌گیری ایده اولیه فیلم سینمایی «پول و پارتی» توضیح می‌دهد: تولید اولیه «پول و پارتی» به نوروز سه سال پیش برمی‌گردد. سینا مهراد با من تماس گرفت و ایده اولیه‌ کاری کمدی و عاشقانه را با من درمیان گذاشت. وقتی به تهران بازگشتم، طی جلساتی که با سینا مهراد داشتم به نتایجی رسیدیم. من در ذهنم عاشق جامعه متوسط هستم و آن‌ها را به خوبی می‌شناسم و برایم جالب هستند. از سال‌های قبل، سوژه‌ای در ذهنم بود که ما آدم‌های قشر متوسط در حسرت آرزوهای کوچک هستیم و در حسرت همان آرزوها زیر خروارها خاک می‌رویم. اگر فیلم را دیده باشید متوجه می‌شوید که کاراکترها آرزوهای بزرگی ندارند و شرایط جامعه باعث می‌شود هیچ وقت به خواسته‌های کوچکشان نرسند. هدف من در فیلمنامه «پول و پارتی» این بود که نشان دهم آرزوهای قشر متوسط کوچک است و عشق اهمیت زیادی دارد.

نویسنده فیلم سینمایی «پول و پارتی»: سعی کردم در این فیلم شرافت را حفظ کنم

نویسنده فیلم سینمایی «گشت ارشاد ۳» ادامه می‌دهد: من احساس می‌کنم عشق دستخوش اتفاقات عجیب و غریب شده است و در دهه‌های اخیر عشق واقعی رنگ و روی اصلی‌اش را باخته است و چیز‌هایی دیگر جایگزین آن شده که بسیار عجیب هستند. در این فیلم می‌خواستم نشان دهم که هنوز عشق‌های واقعی وجود دارند. چون من معتقدم عشق، یک موهبت الهی است که خداوند برای بندگانش قرار داد. اگر بعد از دیدن فیلم به مدت ۳ الی ۴ دقیقه چند نفر در سراسر ایران نگاهشان به عشق تغییر کند، اتفاق ویژه‌ای خواهد بود. اکنون که بازخورد‌های فیلم را می‌بینم فکر می‌کنم آن چیزی که می‌خواستم اتفاق افتاد.

من آدم ایده‌آل‌گرایی هستم

سامری‌زاده می‌گوید: من آدم ایده‌آل‌گرایی هستم و هیچ وقت قانع نمی‌شوم و همیشه خودم را نقد می‌کنم و از خودم راضی نیستم. یکی از دوستان من می‌گوید «تو هیچ وقت خوشحال نیستی چون از خودت رضایت نداری.» من همیشه کم و کاستی‌های آثارم را می‌بینم و نمی‌توانم بگویم که کدام اثرم را دوست دارم.

وی با اشاره به ارتباط خود با خانواده سهیلی می‌گوید: روابط من با خانواده سهیلی، فارغ از چارچوب سینما است. من روزی که به تهران مهاجرت کردم، آقای سعید سهیلی پدرانه دست من را گرفت. او علاوه بر زندگی هنری، زندگی شخصی من را هم تغییر داد و چیزهایی از او یاد گرفتم که الان متوجه شدم در خیلی جاها مسیر را اشتباه رفته‌ام. سینا و ساعد سهیلی مانند برادر من هستند. در این شرایط عجیب جامعه، به‌خصوص در سینما، هنوز آدم‌های شریفی پیدا می‌شوند. ما دائما در دفتر در حال مشورت برای انجام کارهای جدید هستیم. سعید سهیلی، از معدود آدم‌های سینماست که خود سینما به غایت برایش مهم و ارزشمند است و درگیر مسائل حاشیه‌ای نیست. اگر سر کار آقای سهیلی بروید، می‌بینید که در رأس هرم ایشان هستند و کار سینمایی انجام می‌دهند و کوچک‌ترین تنش و حاشیه‌ای سر کار ایشان شکل نمی‌گیرد. انرژی ایشان از من جوان بیشتر است در عین حال کار کردن با سعید سهیلی بسیار سخت است.

در مشهد بستر برای کار هنری فراهم نیست

نویسنده فیلم سینمایی «پول و پارتی» درباره وضعیت هنری مشهد توضیح می‌دهد: در مشهد بستر برای کار هنری فراهم نیست. نیروهای خوب از این شهر رفتند. من همچنان غصه مشهد را می‌خورم اما مشهد مدیرانی دارد که هنر برایشان اهمیت ندارد. خاک خراسان ستاره‌پرور است و استعدادهای زیادی دارد اما آدم دلسوزی نیست که به این وضعیت سروسامان دهد. مشکلات در همه جای کشور وجود دارد اما در مشهد بیشتر است.

وی می‌گوید: در «پول و پارتی» تمام تلاشم را کردم که از هر سن و قشری که برای دیدن این فیلم به سینما می‌آیند با شوخی‌های جنسی و لودگی از آن‌ها خنده و واکنش مثبت نگیرم. اخلاقیات برای من مهم است و سعی کردم در این فیلم شرافت را حفظ کنم. هر نقدی که به این فیلم کنند، برای من قابل احترام است. از نظر من «پول و پارتی» فیلم شریفی است و تلاش کرده چیزهایی را که خیلی وقت است به فراموشی سپرده شده دوباره نمایان کند. در «پول و پارتی» رکن اصلی خانواده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->