شرایط فروش محصولات کرمان موتور اعلام شد (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) + جزئیات قیمت امروز انواع گوشی‌های موبایل (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) شرایط واردات خودرو‌های کارکرده اعلام شد + جزئیات آزادسازی ۱۱ هکتار از اراضی کشاورزی روستای خیرآباد در مشهد قیمت طلا در بازار امروز مشهد (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟ (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) ترس بورس از درگیری نظامی شدت یافت | ریزش ۶۱ هزار واحدی شاخص بورس (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی منطقه ثامن مشهد شدت گرفت بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) قیمت روز زعفران در بازار (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) | پیش‌بینی نرخ زعفران در ماه‌های پیش رو پیش‌بینی تولید ۱۲۳ هزار تن سیب‌زمینی در خراسان‌رضوی قیمت امروز انواع خودرو‌های داخلی (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) | ادامه روند افزایش قیمت‌ها آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت | تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی چه شد؟ (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) | سکه امامی یک گام تا ۴۴ میلیونی شدن یک پیش‌بینی مهم از بازار مسکن | رونق در انتظار بازار مسکن است؟ (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) قیمت ارز‌های مبادله‌ای امروز چند؟ + جدول (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان | بیت‌کوین سقوط کرد (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) چه تعداد از مشترکان برق مشمول پاداش صرفه جویی شدند؟ تولید نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته رسید چهلمین حراج شمش طلا فردا (۱۴ مرداد) برگزار می‌شود جزئیات اظهارنامه تعاملی برای مودیان با فروش بالای ۱۸ میلیارد اعلام شد قیمت امروز انواع میوه و صیفی جات در مشهد (۱۳ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت خربزه چقدر است؟ جزئیات پذیرش‌های جدید بورس کالا اعلام شد قیمت بلیت اتوبوس برای زیارت اربعین چقدر است؟ + جدول ویدئو | آغاز پیش‌فروش غیرحضوری بلیت پرواز‌های اربعین از امروز شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ اصناف به این نکات مهم ارسال اظهارنامه مالیاتی دقت کنند | آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی ۱۵ مردادماه
سرخط خبرها

شرایط واردات خودرو‌های کارکرده اعلام شد + جزئیات

  • کد خبر: ۲۴۲۸۱۴
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
شرایط واردات خودرو‌های کارکرده اعلام شد + جزئیات
در پی ابلاغ آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده، یکی از موضوعات پیرامون آن، مربوط به نحوه اسقاط خودرو‌ها و ارائه گواهی اسقاط برای واردات این خودروهاست.

به گزارش شهرآرانیوز، مهران سالاریه- رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده- در گفت‌وگویی تصویری، ضمن تشریح موضوع عدم خرید لزوماً خودروی فرسوده و ارائه گواهی اسقاط آن برای واردات تاکید و شفاف‌سازی کرد: متقاضیان واردات خودرو‌های کارکرده، حتما نیازی نیست که خودروی فرسوده‌ای را خریداری و خودروی فرسوده را به نام خود کنند تا در هنگام شماره‌گذاری خودروی کارکرده، آن را اسقاط و عوارض (گواهی) اسقاط آن را به ستاد نوسازی ناوگان ارائه دهند.

وی تاکید کرد: در حقیقت متقاضیان می‌توانند پس از آنکه برای واردات خودرو اقدام و مراحل آن را طی کردند، پس از ترخیص خودرو که نوبت به شماره‌گذاری است، می‌توانند در این مرحله به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده مراجعه کرده و با تشکیل پروفایلی برای خود، برای خرید گواهی اسقاط به مبلغ ۳۵ میلیون تومان (قیمت تعیین شده توسط سازمان حمایت) اقدام کنند. متقاضی به تعداد مورد نیاز، گواهی اسقاط را خریداری و سپس مجوز شماره‌گذاری را دریافت می‌کند.

سالاریه خاطرنشان کرد: همانطور که پیش‌تر نیز برای واردات خودروی نو شایعات الزام خرید خودروی فرسوده مطرح بود، مجدد برای واردات خودرو‌های کارکرده نیز این موضوع مطرح شده است؛ بنابراین خواهشمندیم مردم فریب این شایعات و اینکه حتما باید خودروی فرسوده به‌نام خود داشته باشند تا بتوانند خودرو وارد کنند را نخورند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده مجدد تاکید کرد: پس از آنکه متقاضیان برای واردات خودرو‌ها اقدام کرده و مراحل اجرایی اعم از ترخیص و پرداخت عوارض مربوطه را طی کنند، می‌توانند جهت ارائه مدارک اسقاط، با خرید گواهی‌های اسقاط موجود در سامانه (که پیش‌تر، خودرو‌های فرسوده اسقاط شده و گواهی آن در سامانه بارگذاری شده است) مجوز شماره‌گذاری را هم اخذ کنند.

سالاریه در رابطه با تعداد گواهی اسقاط لازم برای واردات خودرو‌های کاکرده، گفت: برای شماره‌گذاری خودرو‌های کارکرده وارداتی، ارائه دو تا هفت گواهی اسقاط، بسته به نوع خودرو، قیمت آن و رتبه انرژی که بصورت کامل در آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، عنوان شده، لازم است و متقاضیان می‌توانند بر اساس آن گواهی اسقاط خریداری و سپس خودروی وارد کرده خود را پلاک‌گذاری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خودرو‌های برقی و خودرو‌های هیبریدی کامل، مشمول تخفیف‌هایی در ارائه گواهی اسقاط خواهند شد؛ این موضوع نیز بصورت کامل در آیین‌نامه مذکور ذکر شده است. متقاضیان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و ترجیحاً خودرو‌هایی با آلایندگی کمتر که مشمول پرداخت عوارض کمتر است، وارد کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->