دستگیری متهم سرقت طلا‌های کودکان در مشهد بالگرد اورژانس نیشابور جان بیمار سکته‌مغزی را نجات داد (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) پیش بینی ۶۰۰ هزار صندلی قطار برای سفر ریلی اربعین ۱۴ خودروی لاکچری از پارکینگ خانه‌ای در غرب تهران کشف شد + فیلم خواص سم‌زدایی فوق العاده انجیر سیاه که نمی‌دانید اهمیت مکمل‌های ضروری برای افزایش کیفیت شیر مادر شکسته شدن رکورد گرما در برخی از شهرهای کشور واکسیناسیون سراسری کودکان زیر ۲ سال با واکسن پنوموکوک در کشور راهکارهای برون‌رفت دولت چهاردهم از چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکشنبه ١۴ مرداد ١۴٠٣)| تا پایان هفته هوا در خراسان رضوی گرم است بیش از ۲۰ درصد مراجعات پزشکی با خودمراقبتی قابل درمان است علت توقف مسافرگیری در ایستگاه متروی میدان ولی‌عصر(عج) تهران چه بود؟ (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) تولیت آستان قدس رضوی: اتاق استاد بسیجی باید مأمن و پناه دانشجویان باشد همایش بسیج اساتید دانشگاه‌های کشور در مشهد برگزار شد + فیلم برگزاری آزمون جذب ۱۰ هزار نیروی اداری برای دادگاه‌های صلح روش صحیح بغل کردن نوزاد و دادن او به فرد دیگر به چه صورت است؟ تعلیق فعالیت یک شرکت خدمات مسافرتی به دلیل گرانفروشی بلیت اربعین برای سالم ماندن در پیری چه باید کرد؟ حکم قصاص برای پسر هجده‌ساله‌ای که مادرش را به‌خاطر حرف مردم به قتل رساند + عکس آخرین مهلت داوطلبان کنکور برای مشاهده و تایید سوابق تحصیلی تا پایان امروز (۱۴ مرداد) خون دماغ یا خونریزی بینی از مشکلات شایع در گرمای تابستان است + چند راهکار درمان پسر جوان به قتل پدرش و راننده تاکسی اینترنتی اعتراف کرد
سرخط خبرها

خون دماغ یا خونریزی بینی از مشکلات شایع در گرمای تابستان است + چند راهکار درمان

  • کد خبر: ۲۴۳۰۱۴
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
خون دماغ یا خونریزی بینی از مشکلات شایع در گرمای تابستان است + چند راهکار درمان
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خونریزی بینی را یکی از مشکلات فصل تابستان به ویژه برای کودکان دانست و گفت: مخاط بینی بسیار پرخون است و در فصل تابستان به دلیل خشکی و دمای بالای هوا، احتمال خونریزی بینی بیشتر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر کامیار ایروانی اظهار داشت: در مواجهه با افراد مبتلا به خونریزی بینی، بهتراست بیمار در حالت نشسته قرار گیرد. با توجه به اینکه اکثر خونریزی‌های بینی از قسمت جلوی تیغه بینی اتفاق می‌افتد، توصیه می‌شود با انگشتان بر روی پره‌های بینی فشار وارد شود. فشار روی پره‌های بینی مثل یک پانسمان فشاری عمل و از ادامه خونریزی جلوگیری می‌کند.

وی یادآور شد: از باور‌های غلط در این مورد، فشار روی استخوان‌های بینی و حتی قسمت وسط ابرو‌ها و ناحیه پیشانی است که هیچ کدام موثر نیست. همزمان با فشار روی پره‌های بینی، توصیه می‌شود فرد سر خود را مقداری به جلو آورده و دهان را باز نگه دارد تا هم تنفس انجام شود و هم اگر خونریزی پشت حلق باشد، بلع نشود و میزان خونریزی مشخص شود.

این متخصص گوش، حلق و بینی و جراح سر و گردن تاکید کرد: باور غلط دیگر در این مورد، بردن سر به عقب است که باعث می‌شود خون بیشتری به سمت حلق ریخته شود. همچنین کمپرس سرد یا قرار دادن کیسه یخ روی بینی و گونه‌ها، در کنترل خونریزی کمک کننده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی اکثر خونریزی‌های بینی به ویژه در کودکان را ناشی از دستکاری بینی دانست و با تاکید بر اینکه لازم است کودک از این کار منع شود، گفت: توصیه می‌شود بین ساعت ۱۱ صبح تا ۱۶ عصر که شدت گرمای هوا در اوج است، کودکان برای بازی در خانه باشند و بزرگسالان نیز در زیر معرض آفتاب قرار نگیرند.

ایروانی تصریح کرد: در خونریزی‌های مکرر بینی، استفاده از پماد‌های نرم کننده مثل ویتامین A برای جلوگیری از خونریزی بسیار کمک کننده است. در موارد خونریزی‌های شدید و مکرر یا مواردی که با این روش‌ها خونریزی متوقف نشود، مراجعه به پزشک متخصص و بیمارستان ضرورت دارد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->