پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) | آیا ریزش بورس ادامه دارد؟ مالیات سه گروه از مودیان تا شهریور ماه قطعی می‌شود شرایط فروش دنا پلاس اتوماتیک ایران خودرو اعلام شد + مبلغ و زمان تحویل شرایط اخذ ضمانت‌ها برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری اعلام شد (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) آیا قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور در برنامه هفتم توسعه تغییر کرده است؟ | لزوم پرداخت ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت توسط کارفرمایان ارائه خدمت چک دیجیتال در ۱۵ بانک | با این روش سوابق اعتباری صادرکننده چک را بررسی کنید دلیل ریزش بورس در روز‌های اخیر چیست؟ نظر دیوان عدالت اداری درباره تعیین حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ جزئیات نحوه دریافت وام خود اشتغالی ۴ میلیارد تومانی بانک مسکن پیش‌فروش بلیت قطار‌های اربعین از فردا (۱۵ مرداد ۱۴۰۳) قیمت انواع موبایل در مشهد (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) | سامسونگ A۵۵ را ۲۱ میلیون بخرید اعلام مشخصات فنی و امکانات رفاهی خودرو وارداتی نیسان سیلفی + عکس اعلام مشخصات فنی و امکانات رفاهی خودرو Roewe erx۵ اعلام شد + عکس اعلام قیمت نهایی سهند تیپ S ویژه مرداد ۱۴۰۳ ناوگان هوایی برای سفر اربعین افزایش می‌یابد قیمت انواع روغن خوراکی در بازار (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) + جدول نرخ تخم‎‌مرغ صادراتی ایران به عراق، اعلام شد جلوگیری از ریزش بیشتر بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) دست کوتاه مردم از بلیت‌های قطار سفر اربعین | نرخ مصوب بلیت هواپیما مشهد به نجف چقدر است؟ فروش فوق العاده و پیش فروش محصول سایپا از روز چهارشنبه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) نرخ طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها رو به رشد است + جدول قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) | قیمت‌ها همچنان می‌تازند برخورد با بخش‌های اداری پرمصرف شدت می‌یابد (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) فرش دست‌باف ایران در کما | به ازای هر تبعه افغان، صد فرش تولید افغانستان وارد بازار ایران می‌شود! قیمت امروز دلار، طلا، سکه، ارز دیجیتال (۱۴ مرداد ۱۴۰۳) | دلار عقب‌نشینی کرد
سرخط خبرها

شرایط اخذ ضمانت‌ها برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری اعلام شد (۱۴ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۳۱۴۷
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳
شرایط اخذ ضمانت‌ها برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری اعلام شد (۱۴ مرداد ۱۴۰۳)
طبق اعلام بانک مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شبکه بانکی از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۵۶۳هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده است، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری نیز از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۳۸هزار میلیارد ریال به متقاضیان اعطا شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ تازه‌ترین آمار بانک مرکزی بیانگر آن است که شبکه بانکی از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۵۶۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده که در مقایسه با سهمیه تکلیفی بابت این تسهیلات تا تاریخ ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ (مبلغ ۵۴۴ هزار میلیاردریال درنظر گرفته شده است)، عملکرد بیش از ۱۰۳.۵ درصدی داشته است. تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری نیز از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۱۳۸ هزار میلیارد ریال به متقاضیان اعطا شده است.

براساس بند (ث) تبصره (۱۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور؛ "بانک مرکزی مکلف است مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه اعم از جاری و پس‌انداز شبکه بانکی پس از کسر سپرده قانونی نسبت به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری، به هریک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱‏/۰۱‏/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد ریال و برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (که این سقف‌ها برای خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران دو برابر است) اقدام کند.

همچنین، حسب جزء (۸) بند قانونی مزبور نیز مقرر شده است؛ پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به‌منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه‌اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند. ".
براین‌اساس، در راستای اجرای قوانین بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در روز‌های ابتدایی سال به شبکه بانکی ابلاغ شد و بانک مرکزی به‌صورت مستمر بر سامانه تسهیلات مزبور رصد و نظارت دارد.

گفتنی است بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور همواره حداقل ۵ بانک فعال جهت ثبت‌نام متقاضیان در سامانه بایستی وجود داشته باشد، همچنین سهمیه بانک‌ها به‌گونه‌ای مدیریت می‌شود تا توزیع آن متمرکز در چند ماه ابتدایی نباشد و در طول سال این سهمیه توزیع شود.

در ارتباط با اخذ تضامین نیز حسب بند قانونی مزبور، بانک‌های عامل براساس امتیاز مکسوبه متقاضیان در فرآیند اعتبارسنجی نسبت به اخذ یک فقره سفته و یک ضامن اقدام می‌کنند، لذا آنچه حدود و ویژگی ضامن را مشخص می‌نماید امتیاز کسب‌شده توسط متقاضی و ضامن وی در اعتبارسنجی به‌عمل‌آمده در زمان اخذ تسهیلات می‌باشد، بر همین اساس، بسته به اعتبارسنجی انجام‌شده که مورد تأیید قانونگذار است، از متقاضیان تضامین اخذ می‌شود.

در پایان خاطرنشان می‌شود این بانک موضوع تسهیل در شرایط ضمانت و اخذ وثایق در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در سال جاری را به شبکه بانکی ابلاغ و تأکید نموده است و در صورت هر گونه ابهام و سؤال و یا اشکال در این زمینه هموطنان گرامی می‌توانند از طریق وبگاه بانک مرکزی درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

منبع: تسنیم

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->