ظریف: وزرای دولت احتمالا تا شنبه، ۲۰ مرداد اعلام خواهند شد صحن علنی مجلس، فردا (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) تشکیل نخواهد شد | خانه ملت در انتظار لیست وزرای پزشکیان اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با پزشکیان دیدار کردند مرجع صدور مجوز مراکز روان‌شناسی و مشاوره خانواده، وزارت ورزش و جوانان شد دبیر شورای امنیت ملی روسیه وارد تهران شد رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه: رئیس‌جمهور بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه تأکید دارند نخست وزیر بنگلادش پس از استعفا به هند گریخت + فیلم یک مقام در نیروهای مسلح عراق: به پایان مأموریت ائتلاف رسیده‌ایم صدور دستورالعمل «سامان‌دهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها» از سوی رئیس قوه‌قضائیه دیده‌بان حقوق بشر: اسرائیل مرتکب جنایت جنگی تمام‌عیار شده است شورای نگهبان اساسنامه ۴ نهاد دولتی را تصویب کرد شهباز شریف: کاری که پکن برای ما کرده هرگز آمریکا قادر به انجام آن نیست رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه: جوسازی‌های سیاسی و تخریب‌ها، قضات را مرعوب نمی‌کند کمیسیون فرهنگی مجلس دوازدهم نفرات جدید خود را شناخت پس از سفر وزیر خارجه اردن به ایران، پادشاه این کشور با بایدن گفت‌وگو کرد اتحادیه اروپا نتایج انتخابات ونزوئلا را زیر سؤال برد نگرانی از حمله احتمالی ایران | تیم امنیت ملی آمریکا امروز تشکیل جلسه می‌دهد هریس در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا از ترامپ پیشی گرفت سرپرست وزارت اقتصاد فلسطین به شهادت رسید روز پرواز عقاب از آشیانه | روایتی از دلیرمردی شهید عباس بابایی به مناسبت سالگرد شهادتش + فیلم سخنگوی وزارت خارجه: کسی حق ندارد در حق قانونی ایران در تنبیه متجاوز تردید کند
سرخط خبرها

پاپ فرانسیس نگران تشدید ناآرامی‌های خاورمیانه

  • کد خبر: ۲۴۳۲۱۷
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶
پاپ فرانسیس نگران تشدید ناآرامی‌های  خاورمیانه
رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار توقف درگیری‌های خشونت‌آمیز و خونین در منطقه خاورمیانه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پاپ فرانسیس، رهبر معنوی کاتولیک‌ها و رئیس دولت واتیکان، ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید درگیری‌های خشونت‌آمیز در خاورمیانه، خواستار توقف آنها شد.

پاپ پس از قرائت دعای آنجلوس در میدان سنت پیتر واتیکان، در جمع مردم سخنرانی کرده و ابراز امیدواری کرد که درگیری‌های اخیر در خاورمیانه که به اعتقادش از قبل خشونت‌آمیز‌تر و خونین‌تر خواهد بود، بیش از این گسترش پیدا نکند.

پاپ در واکنش به خشونت‌های اخیر اینطور بیان کرد: حملات، حتی حملات هدفمند و کشتار‌ها باز هم نمی‌توانند، راه‌حل خوبی باشند. هیچ کدام از آنها به برقراری صلح و دنبال کردن مسیر عدالت کمکی نمی‌کنند، بلکه تنها نفرت و انتقام بیشتری ایجاد می‌کنند.

پاپ همچنین خواستار اقدام برای از سرگیری گفتگو‌ها برای توقف جنگ غزه و آزادی اسرای جنگی شد و در عین حال بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه تاکید کرد.

درخواست رهبر کاتولیک‌های جهان برای برقراری آتش‌بس در حالی مطرح می‌شود که رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار برقراری آتش‌بس فوری است، در بحبوحه تهاجم وحشیانه‌اش به غزه با محکومیت بین‌المللی روبرو شده است.

این در حالی است که شمار شهدای جنگ غزه، طبق آمار‌های وزارت بهداشت فلسطین به بیش از ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است و اکثر جان‌باختگان زنان و کودکان هستند.

علاوه بر این ۹۱ هزار و ۴۰۰ نفر دیگر هم تحت تاثیر حملات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی مجروح و زخمی شده‌اند.

تقریبا نزدیک به ۱۰ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد و بخش‌های وسیعی از این منطقه ویران شده و ساکنانش با کمبود آب آشامیدنی و غذا مواجه هستند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->