زلزله مزایجان در استان فارس را لرزاند (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) جزییات قتل طلبه اهل سنت از زبان فرماندار راسک آشنایی کامل با هتل اسکالیون استانبول صدور حکم قصاص پرونده قتل مرحومه «شلیر رسولی» ۷۲ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد رمزگشایی شد (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) رهایی دختربچه ۷ ساله مشهدی از چنگال آدم ربایان پیش‌فروش عجیب بلیت‌های قطار برای زائران اربعین | هیچ بلیتی در دسترس نیست! قطع برق، عامل قطعی سامانه خدمات الکترونیک قضایی (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) فرمانده مرزبانی خراسان رضوی: از ابتدای امسال تاکنون ۲ تُن مواد مخدر کشف شده است | انسداد دیوار مرزی با افغانستان درحال اجرا است آتش سوزی دوغارون آسیبی به امکانات میزبانی از زائران اربعین نرسانده است لباس، بهترین مانع در برابر نور خورشید است اهمیت حفظ بقای شهر‌ها با ایجاد برند شهری پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، ۱۶ مرداد ۱۴۰۳) | آغاز روند کاهش دما از جمعه جزئیات شرایط سفر اربعین برای اتباع خارجی مقیم ایران دستاورد‌های ایران در مقابله با مسئله موادمخدر، انکارنشدنی است برای کاهش فشار خون چه بخوریم؟ موادغذایی معجزه‌گر برای تنظیم و کاهش فشار خون پرواز‌های اربعین با حضور بیش از ۲۴ ایرلاین داخلی و خارجی انجام می‌شود سازمان بهداشت عمومی یونان درباره ویروس «نیل غربی» هشدار داد راه‌اندازی دانشکده پزشکی قانونی با موافقت وزارت بهداشت هشدار وزارت بهداشت در خصوص دارو‌های سقط جنین موجود در بازار آیا نصف‌کردن قرص عوارض دارد؟ مصرف شیر مادر می‌تواند تا ۲۳ درصد، میزان مرگ و میر نوزادان زیر ۶ ماه را کاهش دهد
سرخط خبرها

پیش‌فروش عجیب بلیت‌های قطار برای زائران اربعین | هیچ بلیتی در دسترس نیست!

  • کد خبر: ۲۴۳۵۷۸
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
پیش‌فروش عجیب بلیت‌های قطار برای زائران اربعین | هیچ بلیتی در دسترس نیست!
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: در حالی که مقرر شده بود پیش‌فروش بلیت‌های قطار ویژه زائران اربعین از ۱۵ مرداد ماه آغاز شود، اما هیچ بلیتی در سامانه برای خرید وجود ندارد.

فرهاد دوایی در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: در حالی که مقرر شده بود پیش فروش بلیت‌های اربعین به مقاصد غرب کشور برای عزیمت زائران اربعین به کشور عراق از ساعت ۹ صبح دوشنبه ۱۵ مرداد آغاز شود، اما از روز گذشته سامانه‌ها برای تهیه بلیت قطار قطع بوده است.

وی بیان کرد: اگر سامانه‌ای هم وصل بوده، کاربران با پیام اتمام موجودی بلیت مواجه می‌شدند.

دوایی تصریح کرد: هر ساله شاهد این موضوع هستیم که سهمیه بلیت‌های قطار به اپلیکیشن‌های تهرانی داده می‌شود و برای همه مبهم است که بلیت‌ها به دست چه کسانی داده می‌شود و چرا این تعداد سهیمه بلیت به یک باره به صورت صفر نشان داده می‌شود؟ این اقدام عجیب راه‌آهن جمهوری اسلامی متاسفانه باعث سرگردانی مردم شده است.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی یادآور شد: نمی‌دانم این بلیت‌ها برای چه کسی و به چه صورت باز شده است. قرار بود بلیت‌هایی که باقیمانده در فضای آژانس‌های مسافرتی به فروش برسد، اما آژانس‌های مسافرتی هم به اتفاق تماس گرفته و گفته‌اند که هنوز نتوانسته‌ایم وارد سیستم شویم. اگر هم وارد سامانه شده‌اند، سهمیه بلیت‌ها صفر بوده است و هیچ آژانسی نتوانسته بلیتی تهیه کند.

وی با اشاره به مشکلات تهیه بلیت هواپیما یادآور شد: وزیر راه اعلام کرده سهمیه پرواز‌ها برای بازه اربعین ۲ برابر خواهد شدو اعلام شده از روز سیزدهم مرداد ماه ایرلاین‌ها روی سایت خود بلیت‌ها را به قیمت مصوب به فروش برسانند، اما تا این لحظه هیچ ایرلاینی هنوز سایت خود را باز نکرده و هنوز کسی نتوانسته بلیتی به قیمت مصوب پیدا کند.

دوایی افزود: سایت‌ها روی ایرلاین‌های خارجی یک سری سهمیه باز کرده‌اند و مسیر رفت مشهد به نجف را حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان قیمت زده‌اند تا بتوانند بلیت ایرلاین‌های خارجی را به فروش برسانند. در حال حاضر یا نظارتی وجود ندارد، یا اگر نظارتی وجود دارد، گویا مسئولان تفسیر دیگری از نظارت دارند، چرا که در حال حاضر مردم سرگردان در تهیه بلیت‌های قطار و هواپیما برای اربعین هستند.

وی گفت: با توجه به دستور اکید رئیس جمهور در خصوص اینکه باید تسهیلاتی برای زائران پیاده اربعین ایجاد شود؛ تا این لحظه هیچ تسهیلاتی ایجاد نشده است، تقاضا داریم مسئولان به بحث پرواز‌ها دقت بیشتری داشته باشند تا پرواز‌های بیشتری در مسیر نجف داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->