سردار غیاثی: ثبت لحظه‌ها در تاریخ مرهون خبرنگاران است واکنش ایران به ادعاهای ضد ایرانی در خصوص اتهامات پاکستانی متهم به ترور ترامپ آیا ادارات و بانک‌های یزد فردا چهارشنبه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ جلسه روز چهارشنبه مجلس لغو شد (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) بیانیه حماس پس از انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی آیا ادارات شیراز و استان فارس فردا چهارشنبه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ یحیی سنوار کیست؟ تغییر در ساعت کار ادارات ایلام از فردا چهارشنبه (۱۷ مرداد ۱۴۰۳) حمله حزب‌الله به مقر پدافند هوایی اسرائیل (۱۶ مرداد ۱۴۰۳) یحیی سنوار جانشین شهید هنیه شد شروط پزشکیان برای واگذاری مسئولیت در دولت چهاردهم رایزنی «بایدن» و امیر قطر درباره آخرین تحولات نوار غزه تعطیلی و تغییر ساعت کاری ادارات اراک و مرکزی در روز چهارشنبه و پنجشنبه (۱۷ و ۱۸ مرداد ۱۴۰۳) تاکید سران مصر و اردن بر ضرورت برقراری آرامش در منطقه وزیر کشور: خونخواهان اسماعیل هنیه جبهه مقاومت است تعلیق مذاکرات حماس با رژیم صهیونیستی پس از ترور شهید هنیه تلاش اوکراین برای ساخت موشک‌ | ۱۰۰نظامی اوکراینی در مرز روسیه زمین‌گیر شدند ادعای اوکراین درباره انهدام ۱۹ موشک و پهپاد روسی سیدحسن نصرالله: پاسخ ما قطعی است انتخاب رئیس دفتر سیاسی جدید حماس تکذیب شد هریس معاون خود را انتخاب کرد
سرخط خبرها

تعلیق مذاکرات حماس با رژیم صهیونیستی پس از ترور شهید هنیه

  • کد خبر: ۲۴۳۶۲۱
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
تعلیق مذاکرات حماس با رژیم صهیونیستی پس از ترور شهید هنیه
یک منبع مسئول در جنبش حماس اعلام کرد که از زمان ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، این جنبش مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی را به تعلیق درآورده است.

به گزارش شهرآرانیوز، یک منبع مسئول در جنبش حماس که خواست نامش فاش نشود، گفت که با وجود فشارهای عربی و بین‌المللی اما حماس پرونده مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی را تا اطلاع ثانوی بسته اعلام کرده است.

این منبع گفت که تعلیق مذاکرات با رژیم صهیونیستی در پی ترور شهید هنیه در تهران انجام شده است و حماس در حال حاضر تحت فشارهای عربی و بین‌المللی برای بازگشت به مذاکرات غیرمستقیم جهت دستیابی به توافق آتش‌بس قرار دارد.

این منبع همچنین گفت که حماس موضع روشنی را مبنی بر عدم تسلیم شدن در برابر هر گونه فشارها خواه عربی یا بین‌المللی و عدم بازگشت به مذاکرات بدون وجود تضمین‌های روشن اتخاذ کرده است.

منبع مذکور افزود: اگر همسویی آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نبود، وی جرأت ادامه جنگ علیه فلسطینیان در غزه و ترور رهبران سیاسی و نظامی مقاومت را نداشت. حماس در مذاکرات قبلی انعطاف زیادی نشان داد تا جنگ متوقف شود اما نتانیاهو همه توافقنامه‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک را به شکست کشاند.

این منبع همچنین گفت: نتانیاهو برای حفظ جایگاه سیاسی خود تلاش می‌کند، هر چند که این امر هزینه گزافی نیز داشته باشد و به طولانی شدن جنگ در نوار غزه منجر شود.

وی تصریح کرد: اسرائیل گمان می‌کرد که با ترور هنیه، حماس را به امتیازدهی بیشتر وادار خواهد کرد اما این جنبش تصمیمات بیشتری اتخاذ کرد که می‌تواند مانع پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->