پوستر بیست‌ونهمین هفته فیلم و عکس مشهد منتشر شد برنامه صداوسیما برای دلجویی از هموطنان اهل سنت بهرام افشاری و سروش طاهری در تور آمریکای شمالی با «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت؟» فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) + زمان پخش مدیر پخش شبکه یک صداوسیما عزل شد| اعلام جرم علیه ۸ نفر چهره ماندگار | درباره جلال‌الدین معیریان، بنیان‌گذار چهره‌پردازی کلاسیک ایران سایه مات خندوانه | نگاهی به برنامه ۱۰۰۱ و انتظارات برآورده نشده آن گفت‌وگو با استادان دانشگاه‌های مشهد به‌مناسبت روز ملی معماری پرورده آفتاب ایران | مختصری در احوال و آثار شیخ بهایی روایتی سینمایی از یک قهرمان | گفتگو با عوامل فیلم سینمایی صیاد انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تفلیس آغاز اکران انیمیشن رویاشهر در سینما آیا نویسندگان پرفروش آینده دنیا باید ستاره فضای مجازی باشند؟ جایزه یک عمر دستاورد موسسه فیلم آمریکا برای فرانسیس فورد کوپولا فیلم کوتاه داستانی «جای خالی» در جشنواره ایتالیایی برنامه‌های رادیو به مناسبت سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) + زمان پخش اکران سیار انیمیشن «رؤیاشهر» در شهر‌های فاقد سینما درگذشت پاپ تماشاگران «مجمع کاردینال‌ها» را چند برابر کرد
سرخط خبرها

«شهرآرا»؛ میکروسکوپی بر زخم‌های شهر

  • کد خبر: ۲۴۳۷۱۱
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
«شهرآرا»؛ میکروسکوپی بر زخم‌های شهر
خبرنگاران و عکاسان «شهرآرا» در بخش مکتوب و مجازی باید مسائل و مشکلات کوچک مردم شهر را ببینند، بزرگ‌نمایی کنند و حل آن‌ها را از مدیریت شهری مطالبه کنند.

در ایام تأسیس شهرآرا، افرادی کارایی یک رسانه شهری را مورد تردید قرار می‌دادند، این در حالی بود که با توجه به نقش شهروندان در اداره امور شهر و تأمین هزینه‌های مدیریت شهری، اطلاع‌رسانی به مردم برای افزایش مشارکت مؤثر یک ضرورت انکارناپذیر بود.

 اما امروزه‌، «شهرآرا» در بخش مکتوب و مجازی در قامت یک رسانه مؤثر شهری به یکی از مؤلفه‌های اصلی مدیریت شهری تبدیل شده که دیگر نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

 استاد یونس شکرخواه در توصیف رسانه‌های محلی می‌گوید: «رسانه‌های ملی به مسائل با تلسکوپ نگاه می‌کنند، اما رسانه محلی باید مسائل را با میکروسکوپ ببیند.» این سخن بدان معناست که خبرنگاران و عکاسان شهرآرا باید مسائل و مشکلات کوچک مردم شهر را ببینند، بزرگ‌نمایی کنند و حل آن‌ها را از مدیریت شهری مطالبه کنند. واقعیت آن است که شهرآرا نه روزنامه شهرداری است و نه روزنامه شورای شهر! بلکه روزنامه مردم مشهد است و لذا باید به خواسته‌ها و مطالبه‌های مردم وفادار باشد و انعکاس و پیگیری آن‌ها را وظیفه اصلی خود بداند.

 مردم که با مشارکت در مدیریت شهری و تامین هزینه‌های اداره شهر نقش اصلی را ایفا می‌کنند، با انتخاب نمایندگان خود در شورای شهر پیگیری مطالبات خود را به آن‌ها تفویض کرده‌اند و انتظار دارند به طور شفاف از عملکرد مدیریت شهری مطلع باشند، درآمد و هزینه‌های شهرداری را رصد کنند و مطالبات آن‌ها مورد توجه مدیریت شهری باشد و روزنامه مردم مشهد باید نقش رابط صادق و امانت‌دار مردم و مدیریت شهری را ایفا کند.

 اگر شهرآرا صرفاً رسانه‌ای برای تعریف و تمجید مدیریت شهری باشد و از انعکاس انتقادات، مشکلات و مطالبه‌های شهروندان غفلت ورزد و در ارائه اطلاعات شفاف، گزارش فعالیت‌ها، درآمد‌ها و هزینه‌های شهری سهل‌انگاری داشته باشد، حتماً نقش خود را به عنوان یک رسانه شهری از دست خواهد داد.

برای همه همکاران عزیزم در شهرآرا موفقیت و بهروزی آرزو می‌کنم و روز خبرنگار را به آن‌ها و همه همکاران عزیزم در رسانه‌های استان تبریک می‌گویم. 

موفق و سربلند باشید و خبرنگار بمانید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->