سرخط خبرها

«شابلون»؛ قصه‌ای زنانه درباره مهاجرت غیرقانونی

  • کد خبر: ۲۴۳۷۸۸
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶
«شابلون»؛ قصه‌ای زنانه درباره مهاجرت غیرقانونی
کارگردان نمایش «شابلون» گفت: شابلون از قصه‌ای زنانه می‌آید و دو داستان را به صورت موازی درباره مهاجرت غیرقانونی روایت می‌‍‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایش «شابلون» اثر جدید نوید اسدیان است که هفته گذشته ۳۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال درآمد داشته و تمامی بلیت‌هایش به فروش رسیده است. این کارگردان جوان و پرکار مشهدی در اردیبهشت‌ماه، تئاتر «هشتگ بچه‌‌شهرستانی‌ام» را بر روی صحنه برد که با استقبال مردم رو‌به‌رو شد. حال، به پای صحبت‌های او درباره نمایش شابلون نشستیم که در ادامه، با هم می‌خوانیم.

نوید اسدیان درباره شکل‌گیری نمایش شابلون توضیح می‌دهد: زمستان سال گذشته، نمایش «رورانس» در جشنواره استانی و پردیس‌تئاتر مستقل بر روی صحنه رفت که بعد از اتمام نمایش، تیم گروهی رورانس شکل گرفت. از تولیدات این گروه می‌توان به نمایش «هشتگ بچه‌شهرستانی‌ام» اشاره کرد. نمایش شابلون نیز سومین اثر این تیم بوده که ۴ بازیگر خانم در این نمایش حضور دارند.

«شابلون» از دغدغه عمیقی نشئت می‌گیرد

وی درباره موضوع نمایش شابلون افزود: نمایش شابلون از دغدغه عمیقی نشئت می‌گیرد که برای من اهمیت زیادی دارد. آدم‌ها نباید در حق یکدیگر ظلم کنند و باید حمایتگر باشند. شابلون از قصه‌ای زنانه می‌آید و دو داستان را به صورت موازی روایت می‌‍‌کند که موضوع اصلی آن‌‌ها درباره مهاجرت غیرقانونی و چالش‌های بعد از آن است.

کارگردان تئاتر شابلون با اشاره به وضعیت تئاتر مشهد و استقبال از نمایش شابلون تاکید کرد: از اردیبهشت ۱۴۰۳، نمایش‌های خوبی بر روی صحنه تئاتر رفته است که به نسبت گذشته استقبال از تئاتر توسط مردم مشهد در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد؛ اما در عین‌حال از مردم خواهش می‌کنم که از هنر‌های نمایشی این شهر استقبال کنند، زیرا رونق تئاتر به حضور مردم وابسته است. نمایش شابلون ده شب اجرا رفته که خوشبختانه استقبال خوب بوده و تاکنون تمامی بلیت‌ها فروخته شده است. 

اسدیان بیان کرد: صادقانه بخواهم بگویم، گاهی به مهاجرت به فکر می‌کنم، اما دوست دارم که بمانم. خبر تلخی است که هنرمندان خوب ما در عرصه تئاتر مهاجرت کردند؛ زیرا هنر مشهد به چنین افرادی نیاز دارد. جوان‌های زیادی داریم که مستعد بازیگری هستند، اما به دلیل اینکه از آن‌ها حمایتی نمی‌شود، امید خود را از دست داده‌اند. باید سعی کرد بستر را برای جوان‌ها فراهم و امید را در آن‌ها زنده کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->