«کافه بازی»، «کافه علم» و «کافه کارآفرینی» ویژه دختران مشهدی احداث می‌شود شهردار مشهد: بوستان‌های «بهشت» و «آفتاب» ویژه بانوان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد مبدا تعیین مسافت شهر مشهد از سایر شهر‌ها کجاست؟ چهارمین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در مشهد مقدس برگزار می‌شود نشان مشهدالرضا(ع) باعث رونق فعالیت‌های مردمی و جهادی می‌شود لزوم معرفی مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی دنیا روزشماری وقایع انقلاب اسلامی در مشهد، از اول تا چهارم دی‌ماه ۱۳۵۷ (بخش اول) | بیمارستان شاه‌رضا، پایگاه انقلاب مشهد آغاز هفته ملی مشهد با اجرای برنامه‌های ویژه فرهنگی، هنری و گردشگری جذب ۲۱ بانوی آتش‌نشان در مشهد ابلاغ برنامه‌های استقبال از بهار ۱۴۰۴ در مشهد از نیمه دی‌ماه هوای کلانشهر مشهد، همچنان آلوده است (۲ دی ۱۴۰۳) ناصحی: رویداد نشان مشهد الرضا(ع) باید در سطح ملی و بین المللی دیده شود نشان مشهد الرضا(ع)؛ فرصتی برای آشنایی نسل آینده با چهره‌های تاثیرگذار اقتصادی مشهد برگزاری اولین نشست کارگروه زیارت شورای عالی استان‌های کشور اختصاص ۱۳۰ تاکسی ون به تاکسیرانی مشهد (۲۸ اذر ۱۴۰۳) یادگارهای کوهسنگی مشهد در دل سازه‌های شهر حل اختلاف میان وزارت کشور و ایران‌خودرو بر سر ۹۰ تاکسی ون شهرداری مشهد بررسی مشکلات ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محلات حاشیه شهر مشهد | لنگرانداختن بسازوبفروش‌ها در بولوار توس آغاز اولین روز زمستان در مشهد با آلودگی هوا سرپرست شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد منصوب شد (یکم دی ۱۴۰۳) امضای تفاهم‌نامه ٢ هزار میلیارد تومانی برای سامان‌دهی محور‌های ورودی مشهد مقدس
سرخط خبرها

۳۰ سامانه هوشمند خدمات شهری در خدمت شهروندان مشهد

  • کد خبر: ۲۴۳۹۱۴
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
۳۰ سامانه هوشمند خدمات شهری در خدمت شهروندان مشهد
مشاور اجرایی و قائم مقام معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از طراحی ۳۰ سامانه هوشمند در هفت حوزه مختلف معاونت خدمات شهری خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی واثقی در حاشیه جلسه مشترک هوشمندسازی حوزه خدمات شهری با سازمان فاوا گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر در حوزه هوشمندسازی خدمات این معاونت اتفاق‌های خوبی را شاهد بودیم و اقدامات بسیار ارزنده‌ای به خصوص در حوزه پسماند صورت گرفته است. 

واثقی با بیان اینکه این جلسه با محوریت تسهیل در روند هوشمندسازی خدمات برگزار شد، تصریح کرد: با اقداماتی که طی سال‌های اخیر انجام شده است، تقریبا همه خدمات و فرآیند‌های معاونت خدمات شهری در حوزه ادارات کل و سازمان‌های زیرمجموعه در قالب سامانه‌های هوشمند و کاربردی ارائه می‌شود که کاملاً پاسخگوی نیاز بخش‌های مختلف شهرداری، پیمانکاران و شهروندان است. 

وی هوشمندسازی خدمات را در حوزه‌های فضای سبز و منابع آبی، امور خدمات شهری، مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، ساماندهی مشاغل شهری، آرامستان‌ها و محیط زیست دانست و اضافه کرد: در حال حاضر برای این هفت حوزه ۳۰ سامانه با مجموع ۹۶ خدمت و زیرسامانه طراحی شده که هم‌اکنون ۶۹ خدمت از این طریق ارائه می‌شود. 

مهدی واثقی یکی از اقدامات خوبی که در حوزه پسماند انجام شده است را بازیافت آنلاین از طریق سامانه‌های هوشمند عنوان کرد و افزود: ۷ نرم‌افزار موبایلی صفر تا صد جمع‌آوری پسماند خشک از منازل شهروندان را انجام می‌دهند، علاوه بر این در سامانه جامع مدیریت پسماند همه درخواست‌ها در این حوزه از شارژ کارت تردد خودرو و درخواست انواع خاک گرفته تا تشکیل پرونده الکترونیکی پیگیری می‌شود. 

مشاور اجرایی و قائم مقام معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد اظهار کرد: درخواست امداد گیاه، قطع درختان در کمیسیون ماده ۷، سامانه باغ خاطره و زندگی، درخواست تسهیلات تشویقی برای آبیاری درختان و درخواست کاشت نهال غیرمثمر خدماتی است که در سامانه جامع فضای سبز به صورت الکترونیکی و غیرحضوری به شهروندان ارائه می‌شود. 

واثقی یادآور شد: در حوزه محیط زیست، خدمات شهری و سازمان‌های آتش‌نشانی، آرامستان‌ها و ساماندهی مشاغل شهری نیز به فراخور درخواست‌ها، سامانه‌های هوشمندی طراحی شده که با استفاده از آنها، کار بررسی و پیگیری درخواست‌های شهروندی به صورت غیرحضوری و برخط به سرعت انجام می‌شود. 

وی در پایان از اقدامات و همراهی معاونت برنامه‌ریزی و سازمان فاوا در پیشبرد پروژه‌های هوشمندسازی خدمات معاونت خدمات شهری قدردانی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->