تردد با پلاک جعلی، خودروی میلیاردی قاچاقی در فرودگاه مشهد را لو داد برخورد با گران‌‎فروشی بلیت‌های مسافری در ایام اربعین خبر خوش دولت برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی | لایحه اصلاح حقوق حداقل بگیران به مجلس ارسال شد (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) بیش از ۱.۵ میلیون گذرنامه برای زائران اربعین صادر شد ششم دی روز دفاتر اسناد رسمی شد مدال‌آوران المپیک، معلم می‌شوند هواشناسی: طی ۳۰ سال اخیر، دمای هوای کشور ۳ درجه افزایش داشته است توصیه جانشین پلیس راهور فراجا به زائرانی که قصد دارند زمینی به مرز مهران بروند ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور تزریق واکسن سرخک برای سلامت افراد زیر ۱۵ سال ضروری است استفاده از ناوگان اتوبوسی و ون در مسیر مشهد-نجف برای اربعین ۱۴۰۳ حداکثر شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد + جزئیات پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۲۰ مرداد ۱۴۰۳) | مشهد گرم‌تر می‌شود ضبط ۹۶ کارت سوخت از یک راننده در بجستان خراسان رضوی سازگاری کشور با تغییرات اقلیمی نیازمند اثرگذاری اسناد بالادستی است پوکی استخوان یک بیماری خاموش، اما با تشخیص زودهنگام قابل‌درمان است قتل جوان نوزده‌ساله در چاقوکشی هولناک خیابانی در مشهد + عکس اعمال‌قانون ۱۷۲۸ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۳ خودروی متخلف توقیف شدند (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) بررسی روند اعطای مجوز مهدکودک به دستگاه‌های دولتی و اداری جدول واریز حقوق مرداد ۱۴۰۳ بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی | واریز حقوق آغاز شد و خبری از متناسب سازی نیست (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) نوشیدنی‌های حاوی قند به سلامتی آسیب می‌زند با تغییر سبک زندگی، دیابت را مهار کنیم | سالانه نیم میلیون نفر به آمار دیابتی‌های کشور اضافه می‌شود
سرخط خبرها

کلاهبرداری فروشگاه آنلاین لوازم تراکتور از کشاورزان

  • کد خبر: ۲۴۴۱۴۴
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
کلاهبرداری فروشگاه آنلاین لوازم تراکتور از کشاورزان
پلیس مشهد کلاهبردار جوانی را دستگیر کرد که با ایجاد صفحات متعدد در اینستاگرام، خود را واردکننده و فروشنده قطعات و لوازم یدکی تراکتور معرفی کرده بود و با همین عنوان توانسته بود از هفت کشاورز کلاهبرداری کند.

جلائیان | شهرآرانیوز؛  بررسی‌های این پرونده نشان داد که پدر متهم در مشهد فروشنده لوازم یدکی تراکتور بوده و او اطلاعات کاملی از تراکتور و بازار قطعات این خودرو کشاورزی داشته است. باوجوداین، او به جای اینکه پایش را جای پای پدرش بگذارد و در آینده جانشین او شود، تصمیم گرفته بود مسیر تاریکی را در پیش بگیرد.

او در اقدامی مرموز چند صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد کرد و خودش را در این صفحات، واردکننده رسمی قطعات و لوازم یدکی مدل‌های مختلف تراکتور معرفی کرد. او هر روز تصاویری از لوازم یدکی تراکتور بارگذاری می‌کرد که بهایشان زیر قیمت بازار بود. 

بعد برای اینکه دیگران به صفحه‌اش اعتماد کنند، با صفحات دیگرش زیر پست‌های صفحه اصلی‌اش نظر می‌گذاشت و از قیمت‌ها و کیفیت کالاهایش تعریف می‌کرد. خیلی زود کشاورزانی از سراسر کشور با او تماس گرفتند. بیشتر کشاورزان وقتی او تمام پول یک قطعه را پیش از ارسال طلب می‌کرد، به او شک می‌کردند و از خرید منصرف می‌شدند، اما تعدادی کشاورز از شهر‌های قزوین، یاسوج، قوچان، تربت‌جام و سمنان نیز بودند که پول را به طور کامل به حساب اعلامی واریز کرده بودند.

هر کشاورزی که پول واریز می‌کرد بلافاصله ادمین، صفحه و خط او را بلاک می‌کرد. کاری که باعث شکایت هفت کشاورز از نقاط مختلف کشور از یک فروشنده لوازم یدکی در مشهد شد. مسئولیت پرونده شکایت هفت کشاورز از یک کلاهبردار در مشهد را سرهنگ محمد چراغ، جانشین فرمانده انتظامی مشهد، به عهده گرفت. این مقام انتظامی در ابتدا برای شناسایی و ردزنی موقعیت کلاهبردار از کارشناسان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس فتا کمک گرفت.

مأموران پلیس فتا خیلی زود با انجام یک‌سری تحقیقات فنی از سرنخ‌های دیجیتالی به جامانده، متهم را که جوانی بیست و شش ساله و دارای سوابق متعدد کلاهبرداری اینترنتی بود، شناسایی کردند. تیم تحقیق چند‌بار محل اختفای متهم را ردزنی کرد، اما او محل اختفایش را تغییر می‌داد. تلاش‌ها برای دستگیری متهم ادامه داشت تا اینکه مأموران، متهم را در یک مسافرخانه در منطقه طبرسی شناسایی و به‌طور غافل‌گیرانه دستگیر کردند. 

در بازرسی پلیس از محل اختفای متهم، دو گوشی تلفن همراه و سه خط تلفن کشف شد و مشخص شد که او هفت پیج در اینستاگرام دارد. با وجود ادله کافی، متهم در بازجویی‌های اولیه منکر ارتکاب هرگونه جرمی بود. اما مستندات پلیسی خیلی زود او را گرفتار و به سرقت‌هایش اعتراف کرد. این متهم تاکنون به ۲۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری اعتراف کرده است.

تحقیقات کارشناسان پلیس فتا با توجه به ادله دیجیتالی کشف شده از گوشی تلفن همراه متهم برای شناسایی دیگر جرائم احتمالی و مال‌باخته‌ها ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->