افشاگری مرجانه گلچین درباره احسان علیخانی و فصل زنانه جوکر زمان تشییع پیکر «فتح الله طاهری» بازیگر پیشکسوت سینما اعلام شد نفیسه روشن و سیاوش خیرابی در «دارچین تلخ» آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته گذشته (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) آغاز ثبت‌نام جشنواره فیلم‌های کودک‌و‌نوجوان + جزئیات پاریس؛ شهر کتاب‌فروشی‌های جذاب تعطیلی سالن‌های نمایش در سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) معادل فارسی «کوییز» چیست؟ + فیلم پریناز ایزدیار در فیلم جدید «سرریز» + عکس ماجرای دستمزد عجیب کیت بلانشت برای فیلم «ارباب حلقه‌ها» تمدید نمایشگاه ویدئوآرت «تاسیان» + جزئیات «واکین فینیکس» یک پروژه سینمایی را به تعطیلی کشاند جایزه آمریکایی ها در دستان «چراغ قرمز طلایی» ایرانی آمار فروش سینما‌های خراسان‌رضوی در هفته گذشته (۲۰ مرداد ۱۴۰۳) اکران فیلم «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی در سینما هویزه مشهد + زمان اعضای هیئت‌مدیره جدید انجمن صنفی فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران معرفی شدند تهیه‌کننده «عشق» و «روبان سفید» درگذشت مجموعه مستند «قصه‌های سنگر ما» ساخته می‌شود
سرخط خبرها

پاریس؛ شهر کتاب‌فروشی‌های جذاب

  • کد خبر: ۲۴۴۲۷۷
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
پاریس؛ شهر کتاب‌فروشی‌های جذاب
سفر گردشگران به پاریس معمولاً در گشت‌وگذار در برج ایفل، موزه لوور یا حتی دیزنی‌لند خلاصه می‌شود؛ اما بدون بازدید از کتاب‌فروشی‌های پاریس، «شهر نور» (پاریس) را به‌خوبی بازدید نکرده‌اید!

به گزارش شهرآرانیوز، تا قرن‌ها، پاریس شهری الهام‌بخش برای شاعران، نویسندگان و هنرمندان مشهور جهان بوده است اما برای اینکه عاشق کتاب‌فروشی‌های این شهر شوید، لازم نیست اهل کتاب باشید. فرقی نمی‌کند به‌دنبال یک کتاب خواندنی لذت‌بخش، مکانی زیبا یا یک گوشه کوچک دنج باشید؛ پاریس پُر از کتابخانه‌های جالب و جذاب است که از دیدن آن‌ها حیرت می‌کنید. پس عینک مطالعه خود را به چشم بزنید و در برخی از بهترین کتاب‌فروشی‌های پاریس گشت‌وگذار کنید.

پاریس؛ شهر کتابفروشی‌های جذاب

۱. کتاب‌فروشی «شکسپیر و شرکا»

این کتابفروشی در امتداد رودخانه سن قرار دارد و نمادین‌ترین کتابفروشی پاریس است. راهروهای این کتابفروشی زمانی پذیرای بزرگان ادبی مانند آلن گینزبرگ، ارنست همینگوی و غیره بوده است. این فروشگاه که توسط هنری میلر، نویسنده به‌عنوان «سرزمین عجایب کتاب» توصیف شده است، برای هر بازدیدکننده‌ای از پاریس ضروری است.

با چشمان باز و بادقت زیاد در فروشگاه قدم بزنید و قفسه‌های پُر از کتاب ببینید. از زمان افتتاح آن در سال ۱۹۵۱، این فروشگاه پذیرای بیش از ۳۰ هزار مسافر و مهمان بوده است، مهمانانی که در ازای کمک به فروشگاه، شب را رایگان در این کتابفروشی سر می‌کنند. این کتابفروشی همچنان مهمان می‌پذیرد.

نمای بیرونی روستایی این کتابفروشی فرصتی برای بازدید از صحنه جاودانه آن در نیمه شب پاریس یا پیش از غروب آن را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. حتی یک کافه دنج در مجاورت این فروشگاه قرار دارد که می‌تواند محل مناسبی برای قرارهای ملاقات شما باشد؛ همچنین می‌توانید در محله این کتابفروشی قدم بزنید و داستان‌هایی درباره متفکران و نویسندگان مشهوری که خانه‌های خود را در آنجا ساخته‌اند، از اهالی آنجا بشنوید.

پاریس؛ شهر کتابفروشی‌های جذاب

۲. کتاب‌فروشی «دلامین»

کتابفروشی دلامین، قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی پاریس است و نمای کم‌رنگ آن از اهمیت فرهنگی آن کم نمی‌کند. هنگامی که افزایش نرخ اجاره، دلامین را تهدید کرد که ویترین فروشگاه خود را تعطیل کند و آن را رها کند، جامعه‌ای بزرگ‌تر از آن حمایت کرد. این کتابفروشی مستقل با حمایت وزیر فرهنگ فرانسه و آکادمی فرانسه پا برجا ماند و همانند جواهری است که رنگ و بوی کتابفروشی محلی دارد. حتماً در مسیر خود از لوور، در این کتابفروشی نیز توقفی داشته باشید.

پاریس؛ شهر کتابفروشی‌های جذاب

۳. کتاب‌فروشی «آب و رؤیا»

تصور کنید در حال ورق‌زدن کتاب در یک قایق شناور هستید! درحالی که کتاب‌فروشی «آب و رؤیا» روی دریا در حال حرکت نیست. این کتاب‌فروشی در دل یک خانه قایقی قرار دارد و شما را به سفری رؤیایی خواهد برد.

کتابفروشی «آب و رؤیا» که در فاصله‌ای دور از مرکز شهر قرار دارد، شما را وادار می‌کند تا با انبوهی از گردشگران خداحافظی کنید، سوار شوید و به یک تجربه محلی منحصربه‌فرد سلام کنید؛ جایی که دنبال‌کننده‌های پیج اینستاگرامی شما را حیرت‌زده می‌کند!

پاریس؛ شهر کتابفروشی‌های جذاب

۴. کتاب‌فروشی «سانفرانسیسکو»

آیا برای مدتی که در پاریس می‌مانید، نیاز به خواندن چیزی به زبان انگلیسی دارید؟ در منطقه Odéon قدم بزنید و کتابفروشی سانفرانسیسکو، این جواهر پنهان را پیدا خواهید کرد: کتابفروشی دنجی که کتاب‌های انگلیسی دست‌دوم می‌فروشد! در این فروشگاه در میان کتاب‌های قدیمی سرگرم می‌شوید یا برای شنیدن توصیه‌ها با کارکنان آین کتابفروشی گپ صمیمانه خواهید زد.

پاریس؛ شهر کتابفروشی‌های جذاب

۵. کتاب‌فروشی قدیمی پاریس؛ «لوفوفوله»

این کتابفروشی مجموعه‌ای از کتاب‌های کمیاب و گران‌بها، دست‌نوشته‌ها و کتاب‌های دارای امضا در همه زمینه‌ها اعم از ادبیات، علم، تاریخ، مذهب، سفر… گرد هم آورده است: قطعاً یکی از زیباترین کتابفروشی‌های پاریس است.

پاریس؛ شهر کتابفروشی‌های جذاب

۶. کتاب‌فروشی «اسمیت و سان»

کتابفروشی «اسمیت و سان» که از سال ۱۹۰۳ افتتاح شده، اکنون توسط آژانس Lonsdale به‌طور کامل بازسازی شده است. این کتابفروشی که در فاصله چند قدمی باغ Tuileries قرار دارد، فضایی کاملاً جدید را به دوستداران کتاب ارائه می‌دهد و در عین حال ردپایی از گذشته را در خود حفظ می‌کند. در مرکز کتابفروشی، یک نیمکت صمیمی با چاپ گل انگلیسی از شما دعوت می‌کند تا بنشینید و آزادانه کتاب‌ها را ورق بزنید. این محل با حال و هوای معماری معاصر بازطراحی شده و به‌جز کتاب، دارای فروشگاه فروش لوازم‌التحریر و چایخانه است.

پاریس؛ شهر کتابفروشی‌های جذاب

۷. کتاب‌فروشی «برنتانو»

مانند هر کتاب خوب، داستان کتابفروشی «برنتانو» نیز پر از فراز و نشیب‌های متعدد است. این فروشگاه در سال ۱۸۸۷ از نیویورک به پاریس انتقال یافت و یکی از اولین کسب و کارهای آمریکایی بود که پس از آزادی پاریس، در این شهر بازگشایی شد. درحالی که برنتانو مجبور شد درهای خود را در سال ۲۰۰۸ ببندد، داستان آن به همین جا ختم نشد. این کتابفروشی در شهر پاریس خریداری شد و سال بعد بازگشایی و موجب خوشحالی خوانندگان مشتاق شهر شد. امروز، برنتانو در محله زیبای اوپرا، در یک قدمی کاخ گارنیه قرار دارد.

این فروشگاه علاوه بر کتاب، مجموعه‌ای از هدایای منحصر به فرد، آثار هنری و کارت‌های تبریک را نیز عرضه می‌کند. اگر می‌خواهید قطعه‌ای از پاریس را به خانه بیاورید، ممکن است برنتانو همان چیزی باشد که شما به دنبالش هستید.

پاریس؛ شهر کتابفروشی‌های جذاب

۸. کتاب‌فروشی «ویولت»

این کتابفروشی به آن‌هایی که ادبیات را دوست دارند، تقدیم می‌شود. به دنبال برقراری ارتباط با مخاطبان مختلف است؛ همچنین کتاب‌هایی را ارائه می‌دهد که به‌طور کلی به مسائل تبعیض می‌پردازند؛ همچنین کتاب‌های کودکان، کمیک و متفرقه. آخر هفته‌ها می‌توانید برای ملاقات با سایر خوانندگان همفکر خود در کلوپ‌های کتابفروشی و کتاب‌خوانی‌های معمولی به آنجا بروید.‌

پاریس؛ شهر کتابفروشی‌های جذاب

۹. کتاب‌فروشی «اَبی»

کتابفروشی ابی که در محله تاریخی لاتین واقع شده، فروشگاهی دنج است که در ساختمانی متعلق به قرن هجدهم جای گرفته است. پرسه زدن در امتداد راهروهای کتابفروشی شما را مستقیماً به کتابخانه جادوگران منتقل می‌کند، حتی یک بخش زیرزمین وجود دارد.

همچنین کتابفروشی اَبی به مجموعه گسترده انگلیسی زبان خود می‌بالد که بیش از ۳۵ هزار عنوان کتاب انگلیسی را در خود جای داده است. برای شکار یک کتاب کمیاب به آنجا بروید یا با فروشنده آنکه شنیده‌ایم با یک فنجان قهوه عالی و داستان‌های وسوسه‌انگیز از مشتریان پذیرایی می‌کند، گپ بزنید.

پاریس؛ شهر کتابفروشی‌های جذاب

۱۰. کتاب‌فروشی «ژوسوم»

کتابفروشی ژوسوم مملو از جذابیت‌های دنیای قدیم است. اگر تاکنون تحت تأثیر معماری خیره‌کننده این پاساژ قرار نگرفته‌اید، با بالا رفتن از پله‌های مارپیچی که به نیم‌ساختی منتهی می‌شود، شگفت‌زده می‌شوید، که میزبان مجموعه‌ای چشمگیر از کتاب‌های نادر مورد استفاده است.

پاریس؛ شهر کتابفروشی‌های جذاب

۱۱. کتاب‌فروشی «گالیگنانی»

تاریخچه این کتابفروشی به دهه ۱۸۰۰ برمی‌گردد و آن را به یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی‌های اروپا تبدیل کرده است. با این حال، جذابیت گالیگنانی چیزی فراتر از قدیمی بودن آن است؛ این کتابفروشی همه چیز را از پرفروش‌ترین کتاب‌های بین‌المللی گرفته تا کتاب‌های روی میز قهوه‌خوری که برای زیبایی‌شناسی پاریسی مناسب هستند، در خود جای داده است.

گالیگنانی با مجموعه‌ای بی‌پایان از کتاب‌های قطور (به انگلیسی و فرانسوی) و صندلی‌های راحتی چرمی، فروشگاه کتابی است که آرزو می‌کنیم برای همیشه در آن بمانیم.

منبع: ایبنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->