یک مسئول بهداشتی: پایش بیماری‌ها در ایام اربعین اهمیت بسیاری دارد افزایش ۶۰ درصدی جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر اعلام نتایج نهایی شرکت‌کنندگان در آزمون‌های پایه یازدهم خرداد ماه ۱۴۰۳ ثبت نام یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر زائر اربعین جزئیاتی از زمان برگزاری انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کمک‌هزینه شهریه دانشجویی زنان سرپرست‌خانوار افزایش یافت پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) | آسمان خراسان‌رضوی غبارآلود می‌شود سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق زورگیری ۲ موتورسوار در پوشش یگان امداد پلیس در مشهد + عکس هشدار سازمان غذا و دارو؛ مراقب تزریق ژل و فیلر‌های تقلبی و قاچاق باشید علائم ابتلا به ویروسی که این روز‌ها خیلی‌ها را گرفتار می‌کند، چیست؟ توصیه‌هایی برای پیشگیری از گرمازدگی زائران پیاده اربعین علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟ + بیوگرافی و سوابق مشاهده یوزپلنگ «هَرَب» با دو توله تغییرات محتوایی کدام کتب درسی اجرای آزمایشی می‌شود؟ رئیس کل سازمان نظام پرستاری: به اندازه نیمی از نیاز کشور پرستار داریم حسین سیمایی‌صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری کیست؟ + بیوگرافی و سوابق خراسان رضوی، رتبه اول حمل و نقل مسافر در کشور | ۴۵۰ ناوگان اتوبوسی در دهه پایانی صفر کسری داریم مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌رضوی: بیش از ۱۱ هزار تشکل در مجموعه استان ایفای نقش می‌کنند
سرخط خبرها

در جستجوی قاتلان جسد رهاشده کنار ایستگاه اورژانس ۲۲بهمن مشهد

  • کد خبر: ۲۴۴۴۰۶
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
در جستجوی قاتلان جسد رهاشده کنار ایستگاه اورژانس ۲۲بهمن مشهد
ماجرا از آنجا شروع شد که نیرو‌های خدماتی شهرداری هنگام انجام امور روزانه، در یک اتفاق بهت‌برانگیز با پیکر نیمه‌جان مردی جوان در پیاده‌رو کوچه ۲۲بهمن‌۴۴ روبه‌رو می‌شوند؛ آن هم در چند‌قدمی یک مرکز اورژانس‌۱۱۵.

به گزارش شهرآرانیوز، درست شبیه فیلم‌های سینمایی، ناگهان پرایدی با سرعت وارد یکی از کوچه‌های بولوار ۲۲بهمن می‌شود و هم‌زمان همه در‌های خودرو باز می‌شوند و تعدادی جوان در‌حالی‌که دست‌وپای فردی جوان را گرفته‌اند، از خودرو پیاده می‌شوند. یکی از این افراد به‌منظور رساندن فردی که از خودرو بیرون کشیده‌اند به مرکز درمانی، از عابران طلب کمک می‌کند و لحظاتی بعد، این فرد را در پیاده‌رو می‌اندازند و با همان سرعتی که آمده‌اند، از صحنه می‌گریزند. این‌گونه یک پرونده جنایی روی میز قاضی وحید خاکشور، بازپرس ویژه قتل دادسرای مشهد، گشوده می‌شود.

ماجرای این پرونده به صبح روزی در اواخر هفته پیش بازمی‌گردد؛ وقتی که نیرو‌های خدماتی شهرداری هنگام انجام امور روزانه، در یک اتفاق بهت‌برانگیز با پیکر نیمه‌جان مردی جوان در پیاده‌رو کوچه ۲۲بهمن‌۴۴ روبه‌رو می‌شوند؛ آن هم در چند‌قدمی یک مرکز اورژانس‌۱۱۵.

نیرو‌های شهرداری که شاهد گریختن چند‌جوان پراید‌سوار پس از رهاکردن جسدند، بلافاصله خودشان را به پایگاه اورژانس می‌رسانند و موضوع را اعلام می‌کنند. لحظاتی بعد، کارشناسان اورژانس پیکر نیمه‌جان این جوان را که غرق در خون است، سوار آمبولانس می‌کنند تا به بیمارستان برسانند، اما پیمانه زندگی فرد مصدوم نرسیده به بیمارستان پرمی‌شود و جان می‌بازد.

آغاز تحقیقات جنایی

با مرگ این جوان ناشناس، بلافاصله موضوع به بازپرس جنایی دادسرای مشهد اعلام می‌شود و قاضی خاکشور و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع راهی محل می‌شوند. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که جان‌باخته حدودا بیست‌و چهار‌ساله است. معاینات بالینی نیز مشخص می‌کند که او براثر اصابت چاقو به بالای قفسه سینه‌اش و شدت جراحات به قتل رسیده است.

با مشخص‌شدن موضوع قتل، بلافاصله اقدامات قضایی به‌منظور شناسایی هویت مقتول و شناسایی متهمان این پرونده آغاز می‌شود. شاهدان ماجرا اولین افرادی هستند که باید برای بازشدن گره‌های پرونده آنچه را دیده‌اند به مقام قضایی اعلام کنند.

شاهدان چه گفتند؟

شاهدان که تعدادی از نیرو‌های خدماتی شهرداری و عده‌ای از شهروندان عادی‌اند، آنچه را دیده‌اند این‌گونه تشریح می‌کنند که صبح خیلی زود یک پراید با چندسرنشین -البته اظهارات افراد متفاوت است و عده‌ای سه نفر و برخی نیز چهار نفر را درون خودرو دیده‌اند‌- وارد این کوچه شده‌اند و پیکر این فرد را از خودرو پیاده کرده‌اند و در‌حالی‌که با صدای بلند از دیگران برای رساندن او به مرکز اورژانس طلب کمک می‌کرده‌اند، با عجله او را در پیاده‌رو انداخته و با پراید فرار کرده‌اند.

براساس این اظهارات بازپرس جنایی چنین نتیجه گرفت که مقتول در جای دیگری مورد اصابت چاقو قرار گرفته است و افرادی که احتمالا خودشان جزو ضاربان بوده‌اند، قصد داشته‌اند پیکر مقتول را به بیمارستان برسانند که احتمالا با دیدن ایستگاه اورژانس‌۱۱۵ با این پیش‌فرض که مرکز درمانی است، تصمیم گرفته‌اند که جسد را به این محل برسانند، اما احتمالا از ترس دستگیری و زندان، جسد را همان‌جا در معرض دید افراد رها کرده و گریخته‌اند.

با دستور بازپرس جنایی جسد برای بررسی علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی منتقل می‌شود و برابر دستورات تخصصی صادر‌شده در این پرونده، هم‌زمان با آغاز جست‌و‌جو‌ها برای یافتن متهمان، کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان‌رضوی به سرنخ‌هایی می‌رسند که هویت ضاربان احتمالی را مشخص می‌کند. تعقیب و دستگیری این افراد آغاز شده است و این افراد به‌زودی پای میز محاکمه خواهند ایستاد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->