آخرین جزئیات فروش بلیت پرواز‌های اربعین در ایرلاین‌های داخلی زائران پیاده اربعین پیگیر پیش‌بینی اوضاع جوی باشند یک مسئول بهداشتی: پایش بیماری‌ها در ایام اربعین اهمیت بسیاری دارد افزایش ۶۰ درصدی جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر اعلام نتایج نهایی شرکت‌کنندگان در آزمون‌های پایه یازدهم خرداد ماه ۱۴۰۳ ثبت نام یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر زائر اربعین جزئیاتی از زمان برگزاری انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کمک‌هزینه شهریه دانشجویی زنان سرپرست‌خانوار افزایش یافت پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) | آسمان خراسان‌رضوی غبارآلود می‌شود سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق زورگیری ۲ موتورسوار در پوشش یگان امداد پلیس در مشهد + عکس هشدار سازمان غذا و دارو؛ مراقب تزریق ژل و فیلر‌های تقلبی و قاچاق باشید علائم ابتلا به ویروسی که این روز‌ها خیلی‌ها را گرفتار می‌کند، چیست؟ توصیه‌هایی برای پیشگیری از گرمازدگی زائران پیاده اربعین علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟ + بیوگرافی و سوابق مشاهده یوزپلنگ «هَرَب» با دو توله تغییرات محتوایی کدام کتب درسی اجرای آزمایشی می‌شود؟ رئیس کل سازمان نظام پرستاری: به اندازه نیمی از نیاز کشور پرستار داریم حسین سیمایی‌صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری کیست؟ + بیوگرافی و سوابق خراسان‌رضوی؛ رتبه اول حمل‌ونقل مسافر در کشور | ۴۵۰ ناوگان اتوبوسی در دهه پایانی صفر کسری داریم
سرخط خبرها

کمک‌هزینه شهریه دانشجویی زنان سرپرست‌خانوار افزایش یافت

  • کد خبر: ۲۴۴۴۹۲
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
کمک‌هزینه شهریه دانشجویی زنان سرپرست‌خانوار افزایش یافت
معاون توانمندسازی مرکز کارآفرینی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش کمک‌هزینه شهریه دانشجویی زنان سرپرست‌خانوار گفت: برای نخستین بار، خانواده‌های نیازمند و زنان سرپرست‌خانوار تحت پوشش در دهک‌های یک تا چهار درآمدی، ۱۰۰ درصد شهریه دانشجویی را دریافت خواهند کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آرزو ذکایی‌فر با بیان این مطلب اظهار کرد: ساختار سازمان بهزیستی در راستای چابک‌سازی، روزآمدی و سازمانی نسل نو بعد از ۱۲ سال اقدام به تغییر ساختار سازمانی خود کرد. با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های سازمانی علاوه بر ابعاد حمایتی موضوع توانمندسازی جامعه هدف خود است، بر همین اساس در ساختار جدید معاونت توانمندسازی پیش‌بینی‌ شده که فعالیت‌ها و برنامه‌های این معاونت در قالب اداره رفاه اجتماعی، اداره استعدادیابی و توسعه مهارت‌ها انجام شود.

وی بیان کرد: یکی از گروه‌های ذیل این معاونت گروه رفاه اجتماعی است که در حوزه رفاه اجتماعی موضوعاتی مانند معیشت، تلاش در راستای ارتقای شاخص‌های رفاه اجتماعی، ارتقاء کیفیت زندگی و کمک‌های حمایتی به منظور توانمندسازی جامعه هدف انجام می‌گیرد. یکی از مهمترین برنامه‌های این گروه حمایت از دانشجویان تحت پوشش از طریق کمک به تامین شهریه دانشجویی آنان به مثابه یکی از ابعاد توانندسازی یعنی آموزش بوده که شامل دانشجویان دارای معلولیت، خانواده نیازمند و زنان سرپرست خانوار و خانواده آنها است.

معاون توانمندسازی مرکز کارآفرینی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۱۸ هزار دانشجو تحت پوشش و حمایت سازمان بهزیستی مشغول به تحصیل بوده که از این تعداد ۶۱۳۸ نفر دانشجویان تحت پوشش حوزه اجتماعی سازمان شامل بانوان سرپرست خانوار، فرزندان ایشان و فرزندان تحت سرپرستی و حمایت سازمان بهزیستی، ۷۷ درصد زن و ۲۳درصد مرد و در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند.

ذکایی‌فر خاطرنشان کرد: از آنجا که آموزش به عنوان یکی از کلیدی‌ترین مولفه‌های موثر در فرایند توانمندسازی به شمار می‌رود، نکته حائز اهمیت این است که تا سال گذشته برای بانوان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها (فرزندانشان) که در دهک‌های درآمدی یک تا چهار قرار دارند، ۵۰ درصد شهریه پرداخت می‌شد لیکن از سال جاری با پیگیری‌های به عمل آمده و تامین منابع اعتباری لازم این افراد نیز از ۱۰۰ درصد شهریه بهره‌مند خواهند شد. برای نخستین بار خانواده‌های نیازمند و بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش در دهک‌های یک تا چهار در آمدی ۱۰۰ درصد شهریه دانشجویی را دریافت خواهند کرد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->