زائران اربعین بخوانند| تامین شناورهای مسافری برای جابه‌جایی زائران اربعین از خرمشهر حریق یک رستوران در طبرسی شمالی+جزییات (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) با هتل کرنر باتومی آشنا شوید هواشناسی هشدار داد| خطر غرق شدن شناگران در دریای خزر همه چیز درباره هتل سی لایف فامیلی آنتالیا آخرین جزئیات فروش بلیت پرواز‌های اربعین در ایرلاین‌های داخلی زائران پیاده اربعین پیگیر پیش‌بینی اوضاع جوی باشند یک مسئول بهداشتی: پایش بیماری‌ها در ایام اربعین اهمیت بسیاری دارد افزایش ۶۰ درصدی جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر اعلام نتایج نهایی شرکت‌کنندگان در آزمون‌های پایه یازدهم خرداد ماه ۱۴۰۳ ثبت نام یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر زائر اربعین جزئیاتی از زمان برگزاری انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کمک‌هزینه شهریه دانشجویی زنان سرپرست‌خانوار افزایش یافت پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) | آسمان خراسان‌رضوی غبارآلود می‌شود سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق زورگیری ۲ موتورسوار در پوشش یگان امداد پلیس در مشهد + عکس هشدار سازمان غذا و دارو؛ مراقب تزریق ژل و فیلر‌های تقلبی و قاچاق باشید علائم ابتلا به ویروسی که این روز‌ها خیلی‌ها را گرفتار می‌کند، چیست؟ توصیه‌هایی برای پیشگیری از گرمازدگی زائران پیاده اربعین علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟ + بیوگرافی و سوابق
سرخط خبرها

جزئیاتی از زمان برگزاری انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت

  • کد خبر: ۲۴۴۴۹۴
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲
جزئیاتی از زمان برگزاری انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری ۱۷ آبان ماه و در سر موعد برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جعفر کوشا در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اینکه آیا قرار است در آینده آزمون‌های وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون وکلای دادگستری ادغام شوند، اظهار کرد: هیچ ادغامی وجود ندارد.  آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری ۱۷ آبان ماه سال جاری و آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه نیز آذرماه برگزار می‌شود. دفترچه ثبت نام در آزمون وکالت دادگستری، نیمه دوم شهریور منتشر و جزئیات ثبت نام در آن قید خواهد شد.

وی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی در ۱۷ مرداد که روز خبرنگار نامگذاری شده است، عنوان کرد: انسان همواره باید در طول زندگی خبرنگار باشد و نسبت به آگاه‌سازی مردم اقدام کند. تعبیر می‌کنند که قلم حصاری در مکان و زمان ندارد و قلم از جنس اندیشه و شعور است. وقتی بخواهیم آگاهی و شعور مردم را بالا ببریم باید با شور و احساسات و جوسازی‌ها مطالبه کنیم و بخواهیم که مردم فکر کنند، زیرا مردم آگاه کمتر مورد لطمه روحی قرار می‌گیرند.

کوشا افزود: خبرنگاران در دنیا می‌خواهند افکار مردم را تنویر کنند و این رسالت خطیری است، چون همه حکومت‌ها معمولاً در مقابل بحث آگاه‌سازی مردم مقابله می‌کنند، اما خبرنگاران با جهل مردم مبارزه و جهل را به علم و آگاهی تبدیل می‌کنند. از این جهت اعتقاد داریم روز خبرنگار برای ما روزی مهم است و قدردان خبرنگاران هستیم که به‌ویژه در این دورانی که هستیم و در دهه اخیر در روشنگری مردم تلاش کرده‌اند. امیدواریم روابط بین رسانه و نهاد وکالت که هر دو به دنبال ایجاد آزادی مشروع در چارچوب قانون و ایجاد زندگی خوب همراه با رفاه برای مردم هستیم.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه گذشته تصریح کرد: انتخابات انجام شد و آقای پزشکیان انتخاب شدند که برای وی آرزوی سلامتی و موفقیت داریم و امیدواریم در وضعیتی که در کشور و منطقه و بین‌الملل داریم به خصوص در بحث معیشت و اقتصاد موفق باشد.

وی ادامه داد: پیش از آن هم انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شد و بیش از ۴۰ حقوقدان به مجلس وارد شدند. امیدواریم فراکسیون حقوقی در مجلس تشکیل شود تا مطالبات جامعه حقوقی را مطرح کنیم؛ البته گله داریم که کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس که مهم‌ترین کمیسیون مجلس بوده در رده‌های آخر است و کسی داوطلب عضویت در آن نیست و حتی حقوقدانان هم رغبتی برای حضور در آن ندارند.

کوشا بیان کرد: قانون تسهیل صدور مجوز‌ها یکی از چالش‌های نهاد وکالت است. در مجلس قبلی قانونی تصویب شد به نام قانون تسهیل کسب و درآمد که قرار شد در صدور پروانه کسب‌هایی که به عنوان بحث‌های تجاری مطرح هستند تسهیل شود، اما متأسفانه کانون‌های وکلا در زمره کسب و کار قرار گرفتند. با توجه به اجرای قانون با حذف ظرفیت و اعلام تراز برای قبولی امروز شاهد این هستیم که ۱۳۷۰۰ نفر سال گذشته در آزمون کانون‌های وکلا قبول شدند و در آزمون مرکز وکلا هم در دو نوبت هر کدام ۱۰ هزار نفر پذیرفته شدند.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) گفت: نگاه ما به آینده باید این باشد که در کشور قوانینی وضع شود و به سمتی برود که به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم. اما احساس ما این است که قوانین کارشناسی نمی‌شود و کنشگران و ذینفعان در قوانین قبل از تصویب آن مداخله داده نمی‌شوند. با توجه به اینکه اتحادیه و هماهنگ‌کننده کانون‌ها هستیم انتظار داریم که در مجلس و در کمیسیون‌ها به عنوان کارشناس شرکت کنیم و می‌توانیم با ظرفیتی که داریم کارشناسی رایگان به مجلس ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از فروردین امسال درخواست ما برای ملاقات با رییس قوه قضاییه مورد موافقت قرار نگرفته است. یکی از موضوعاتی که در ملاقات مورد مطالبه خود قصد داشتیم به رئیس قوه قضاییه اعلام کنیم، بحث حفظ کرامت وکیل هنگام حضور در مراجع قضایی است. خبرنگاران هر نوع حمایت حقوقی که لازم داشته باشند می‌توانند به اتحادیه اسکودا مراجعه کنند و با توجه به ۲۹ نمایندگی کانون‌های وکلای دادگستری در سراسر کشور این امکان وجود دارد تا چتر حمایتی از خبرنگاران ایجاد شود.

کوشا در پاسخ به سوالی درباره نحوه نظارت اتحادیه وکلا به فعالیت‌های مجازی وکلا که گاهی با سواستفاده از قانون راه‌های فرار از قانون را آموزش می‌دهند، عنوان کرد: نحوه تبلیغ در وکالت، آیین‌نامه مشخص دارد و کانون‌ها باید به آن عمل کنند؛ البته هر فردی در هر شغل و کسوت ممکن است برای بازاریابی شغل خود به تبلیغات اقدام کند و گاهی البته ممکن است بزرگنمایی صورت گیرد.

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) اضافه کرد: در آیین دادرسی و دادسرای انتظامی بحث نظامات، شئونات و تخلفات مطرح است و هر کدام ضمانت اجرایی خود را دارد و اگر کسی از علم و دانش خود برای فریب و اغوای مردم استفاده کند، کانون مربوطه با موضوع را پیگیری کند. اگر وکلا در آموزش حقوقی راه‌های فرار از قانون را نشان دهند، اغواگری است و اگر نحوه دفاع را به مردم آموزش دهند، اقدام موثری است.

وی در خصوص مجازات تعیین شده برای برخورد با اغواگری و فریب در حرفه وکالت تصریح کرد: بسته به نوع تخلف طبق آیین‌نامه داخلی مجازات صورت می‌گیرد و به نوع تکرار و نوع تخلف بستگی دارد.

در ادامه ابراهیم کیانی؛ نایب‌رئیس اول اسکودا در پاسخ به سوالی درباره علت عدم انعقاد قرارداد اسکودا با سازمان سنجش آموزش کشور برای آزمون وکالت ۱۴۰۳ گفت: این قرارداد همیشه یکی دو ماه قبل از برگزاری آزمون منعقد می‌شود و اتحادیه به عنوان نماینده کانون‌های وکلا هفته اول شهریور قرارداد را منعقد می‌کند و دفترچه ثبت‌نام نیمه دوم شهریور منتشر می‌شود و آزمون هم همانطور که اعلام شد ۱۷ آبان برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->