الزام شرکت‌های هواپیمایی به فروش بلیت پرواز‌های اربعین طی امروز و فردا (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) حریق یک منزل مسکونی در خیابان شهید معقول مشهد (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) تردد بیش از ۲۳ هزار زائر اربعین از پایانه مرزی تمرچین (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) نایب قهرمانی تیم رباتیک دانش آموزی ایران در جهان گیر کردن در آسانسور و حریق ساختمان همچنان در صدر حوادث داغ مشهد ۲ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور معروف در شهرک سیدی مشهد اصلاح بخشنامه اجبار معلمان به ادامه خدمت بعد از ۳۰ سال کار معاون جدید اجتماعی دادگستری خراسان رضوی در جمع تشکل‌های مردمی حاضر شد ثبت ۴۶ هزار نفر اسکان تابستانی در مدارس خراسان رضوی سفر اربعین با گذرنامه‌هایی که کمتر از ۶ ماه اعتبار دارند، مجاز شد دستگیری دختر پسرنما در مشهد کودکان مبتلا به سرطان در خراسان‌رضوی تا هجده‌سالگی حمایت می‌شوند + فیلم ۶۰ مرکز غیرمجاز پزشکی در مشهد پلمب شدند (۲۲ مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۵۰ درصدی آتش‌سوزی‌های طبیعت از ابتدای امسال نسبت‌به تمام سال گذشته اعزام کارشناسان و ناظران بهداشتی مشهد به مراسم ویژه اربعین حسینی نشانه‌ها و عوارض خطرناک کم‌آبی بدن چیست؟ | زنان و مردان روزانه چقدر باید آب بنوشند؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۲۲ مرداد ۱۴۰۳) | آغاز روند کاهش دما از جمعه لغو اعتبار گذرنامه حداقل ۶ ماه ویژه سفر به اربعین برای تسهیل سفر عراق دستگیری ۱۰ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + عکس سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش: تعداد ردیف‌های استخدامی این وزارت‌خانه عدد خوبی بوده است | رتبه‌بندی معلمان؛ اتفاقی مبارک در آموزش‌وپرورش
سرخط خبرها

توجه ویژه به ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس دولتی

  • کد خبر: ۲۴۴۶۴۳
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳
توجه ویژه به ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس دولتی
تمامی برنامه‌های آموزشی مدارس دولتی و غیردولتی ذیل سند ملی، یکسان است؛ بنابراین تفاوتی در کیفیت آموزش در این مدارس نیست.

ارتقای کیفیت یادگیری دانش‌آموزان در تمامی مدارس، هدف آموزش‌و‌پرورش است. از‌این‌حیث، خراسان رضوی از‌جمله‌برنامه‌های وزارت آموزش‌و‌پرورش در سنوات گذشته، کیفیت‌بخشی به مسائل آموزشی از جمله ارتقای کیفیت یادگیری دانش‌آموزان را در اولویت قرار داده است.

تمامی برنامه‌های آموزشی مدارس دولتی و غیردولتی ذیل سند ملی، یکسان است؛ بنابراین تفاوتی در کیفیت آموزش در این مدارس نیست. مدارس غیردولتی در واقع مکمل و بازوی کمکی مدارس دولتی هستند. توجه ویژه به ارتقای مدارس دولتی، یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم بوده است. تجهیز مدارس دولتی به امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از دیگر‌اقدامات خوبی بود که در مدارس دولتی انجام شد. 

همچنین انتخاب مدیران شایسته و انجمن اولیا‌مربیان گام مهم دیگری بود که در مدارس دولتی برداشته شد؛ زیرا که مدیریت قوی، راهبری برنامه‌های مدرسه را خواهد داشت و در کنار آن برنامه‌ها و سیاست‌های آموزشی ذیل سند ملی را انجام خواهد داد. نتایج امتحانات نهایی و رتبه‌های کنکوری در سنوات گذشته نشان از رشد شاخص‌های کیفی در مدارس دولتی است. 

آمار‌ها نشان از آن دارد که گرایش والدین بیشتر به‌سمت مدارس دولتی است؛ البته مسائل اقتصادی هم در انتخاب نوع مدرسه دانش‌آموزان در تصمیم‌گیری اولیا تأثیرگذار است و انتخاب مدرسه دولتی تابع مسائل اقتصادی خانواده است. هم در مدارس دولتی و هم غیر‌دولتی توجه ویژه به تربیت شش‌ساحته دانش‌آموز ذیل سند ملی می‌شود و فقط به‌دنبال رشد تک‌وجهی دانش‌آموزان نظیر رشد تک‌بعدی علمی و فناورانه نیست، بلکه تربیت دانش‌آموز در تراز سند تغییر‌و‌تحول بنیادین آموزش‌و‌پرورش از جمله اهداف آموزش‌و‌پرورش است. 

امروزه همه افرادی که سهمی در آموزش‌و‌پرورش دارند، وظیفه دارند نسبت به ارتقای مسائل آموزشی‌و‌پرورشی تلاش کنند جذب ۳‌هزار نفر نیرو در آموزش‌و‌پرورش در استخدامی ماده ۲۸ دانش‌آموز از جمله گام‌های تحولی در تأمین نیروی انسانی است و معلمان جوان و نخبه‌ای که جذب می‌شوند، قطعا آینده روشنی را برای آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی خواهند بود؛ لذا نگاه تحولی در نیروی انسانی و تجهیز مدارس به‌عینه در مدارس دولتی مشاهده می‌شود و امسال با جذب این نیرو‌ها کمبودی در کیفیت‌بخشی آموزشی در مدارس دولتی نداریم.

مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی همیشه در آموزش‌و‌پرورش پیشگام بوده است و علاوه‌بر‌این، مجمع خیرین توسعه و تجهیزمدارس هم بهره‌های خوبی را به مدارس دولتی رسانده‌اند. والدین توجه داشته باشند بهترین مدرسه، نزدیک‌ترین مدرسه است. قطعا اگر بر اساس شیوه‌نامه سامان‌دهی نیروی انسانی، آنچه در مدرسه نیاز است که وجود داشته باشد و راهبرد‌های اصلی آموزش‌و‌پرورش است که در کیفیت‌بخشی اثر‌گذار است، تأمین شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->