هیچ دستگاهی حق و اجازه لغو کنسرت را ندارد | صداوسیما باید همه سازهای موسیقی را نشان دهد گریم متفاوت «محسن قصابیان» در «رویای نیمه شب» + عکس «لالایی» عمو پورنگ در شبکه نمایش خانگی + زمان پخش اعلام مرگ «کوری یوئن» کارگردان معروف پس از ۲ سال + علت فوت عضو هیئت‌مدیره خانه مطبوعات خراسان‌رضوی: بايد برای بیمه خبرنگاران حق‌التأليف چاره‌اندیشی کرد | خبرنگاران باید با ۲۰ سال سابقه، مطابق قانون بازنشسته شوند برگزاری سومین همایش بزرگ روز جهانی عکس در مشهد + جزئیات اکران «مهمانی سایه‌ها» در گروه سینمایی هنر و تجربه جایزه جشنواره عکاسی DFA کرواسی در دستان «مهدی آشنا» «کمیته مجازات» علی حاتمی در تلویزیون + زمان پخش بازیگر نقش «آنتونی بوردین» انتخاب شد انتصاب مدیران پنج بخش جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر + اسامی خانه سرمایه‌گذاران شبکه نمایش‌خانگی ایران تأسیس شد تندیسی از یک سینماگر | یادی از علی حاتمی، نویسنده و کارگردان مشهور ایرانی به بهانه زادروزش «سیل» از کشور لتونی به اسکار رفت فصل سوم «دوقلوها» علی فروتن در راه است نامه‌ای به رئیس‌جمهور برای مطالبات خبرنگاران و روزنامه‌نگاران ایران «خانه شیشه‌ای» در راه سینما + زمان اکران زن ۸۰ ساله یهودی که سوژه فیلم جدید «بهروز افخمی» شده است حرف‌های تلخ و شیرین رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران
سرخط خبرها

اعلام مرگ «کوری یوئن» کارگردان معروف پس از ۲ سال + علت فوت

  • کد خبر: ۲۴۴۹۲۵
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
اعلام مرگ «کوری یوئن» کارگردان معروف پس از ۲ سال + علت فوت
فدراسیون فیلمسازان هنگ کنگ اعلام کرد که کوری یوئن، بازیگر و کارگردان فیلم‌های اکشن و همکار قدیمی جکی چان و جت لی، در سال ۲۰۲۲ به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ فدراسیون فیلمسازان هنگ کنگ به ورایتی تایید کرد که کوری یوئن، بازیگر و کارگردان فیلم‌های اکشن «خیلی نزدیک» و «زنده یا مرده» در سال ۲۰۲۲ درگذشته است و مرگ او به درخواست خانواده‌اش مخفی نگه داشته شده بود.

اما خبر درگذشت این سینماگر توسط جکی چان ستاره مشهور سینمای اکشن فاش شد که در فضای مجازی به کوری یوئن ادای احترام کرده بود.

گزارش‌های محلی و انگلیسی زبان می‌گویند که کوری یوئن بر اثر کووید-۱۹ در تاریخی نامشخص در هنگ کنگ درگذشت. او در ۱۵ فوریه ۱۹۵۱ با نام یانگ گانگ مینگ متولد شده بود.

کوری یوئن و جکی چان همدوره بودند و در مدرسه اپرای پکن آموزش دیدندو در دوران اوج سینمای هنگ کنگ از اواخر دهه ۱۹۷۰ تا اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی نام خود را مطرح کردند.

یوئن در ابتدا روی بازیگری تمرکز کرد و در فیلم‌های «جنگجویان زو از کوه جادویی» و «کندور‌های شرقی» ظاهر شد و در کنار ستاره‌هایی، چون جکی چان، هانگ، میشل یوه، سینتیا روتروک و همکار قدیمی جت لی مقابل دوربین رفت.

او پس از آن به بدلکاری و کارگردانی روی آورد و در فیلم «نینجا در لانه اژدها»، «همه چیز برای برنده» و دنباله آن «شرط‌بندی برتر» را کارگردانی کرد.

یوئن فیلم‌های «افسانه و افسانه ۲» و «افسانه جدید شائولین» را با بازی جت لی کارگردانی کرد و ارتباط نزدیک او با جت لی موجب شد که کوری یوئن وارد سینمای هالیوود نیز شود.

یوئن در شش فیلم جت لی در ایالات متحده از جمله «رومئو باید بمیرد»، «بوسه اژدها» و «بی‌مصرف‌ها» و همچنین برای «مردان ایکس» در سال ۲۰۰۰ به عنوان طراح هنر‌های رزمی همکاری داشت و در ادامه فیلم «خیلی نزدیک» و «ترانسپورتر» را کارگردانی کرد که هر دو در سال ۲۰۰۲ منتشر شدند.

کوری یوئن در سال ۲۰۰۶ فیلم «مرده یا زنده» را با اقتباس از یک بازی ویدئویی با بازیگرانی همچون هالی والانس، جیمی پرسلی، دوون آئوکی و سارا کارتر کارگردانی کرد.

«بله، بانو» ـ (۱۹۸۵)، «نه عقب‌نشینی، نه تسلیم» (۱۹۸۶)، «نه عقب‌نشینی، نه تسلیم ۲» (۱۹۸۷)، «همیشه اژدها» (۱۹۸۸)، «شلیک مستقیم او» (۱۹۹۰)، «ناجی روح» (۱۹۹۱)، «ناجی روح ۲»، (۱۹۹۲)، «بادیگاردی از پکن» (۱۹۹۴)، «پدرم قهرمان است» (۱۹۹۵) و «جکی و خون‌آشامان ۲» (۲۰۰۴) از جمله دیگر آثار کوری یوئن در مقام کارگردان محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->