دبیر: طلایی‌های کشتی بالای ۱۰۰ میلیارد تومان پاداش می‌گیرند! غفور جدیدترین خرید شهداب مسئولان سازمان لیگ مخالف بازی استقلال در شهر قدس تاریخ و ساعت بازی النصر و الهلال در فینال سوپرکاپ عربستان | نبرد زودهنگام غول‌های عربستانی اسکوچیچ خوشحال از درخشش پرسپولیسی‌ها| شروع امید بخش مثلث پرسپولیسی نتیجه بازی استقلال و شمس آذر قزوین+ ویدیو گل‌ها(۲۶ مرداد ۱۴۰۳)| تاثیر VAR! ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۲۶ مرداد ۱۴۰۳) ستاره پرسپولیس رفتنی می شود؟ گاریدو نسخه جانشین بیرو را پیچید بازیکن مورد علاقه گل‌محمدی بیرون ماند ستاره های خارجی پرسپولیس در تبریز بر می گردند قلی زاده آخرین امید هواداران پرسپولیس سقوط فلیپس از منچسترسیتی به ایپسویچ ۳ بازیکن به فهرست بارسلونا اضافه شدند دل پُر درد مشهدی‌ها از غیبت در لیگ برتر فوتبال پخش زنده بازی سپاهان و چادرملو اردکان (۲۶ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ‌پایان مرحله سوم لیگ دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی با معرفی نفرات برتر پخش زنده بازی تراکتور و مس رفسنجان (۲۶ مرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درخشش مشهدی‌ها در ال‌کلاسیکوی فوتسال ایران نورافکن اولین خرید فصل بعد استقلال
سرخط خبرها

دل پُر درد مشهدی‌ها از غیبت در لیگ برتر فوتبال

  • کد خبر: ۲۴۵۵۲۷
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۲
دل پُر درد مشهدی‌ها از غیبت در لیگ برتر فوتبال
هم‌زمان با آغاز لیگ‌برتر بیست‌وچهارم، گزارشی با عنوان «سهم خراسان از تیم‌داری در ادوار لیگ‌برتر فوتبال» در صفحه مشهد شهرآراورزشی منتشر شد که با واکنش‌ها و کامنت‌های هواداران فوتبال‌دوست مشهدی همراه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هم‌زمان با آغاز لیگ‌برتر بیست‌وچهارم، گزارشی با عنوان «سهم خراسان از تیم‌داری در ادوار لیگ‌برتر فوتبال» در صفحه مشهد شهرآراورزشی منتشر شد که با واکنش‌ها و کامنت‌های هواداران فوتبال‌دوست مشهدی همراه شد که از طریق پیامک، تماس تلفنی و کامنت در فضای مجازی به دستمان رسید و همه‌شان مؤید یک واقعیت بودند؛ اینکه برای فوتبال‌دوستان مشهدی از چرخش روزگار و گذر ایام فقط بغض، آه، حسرت و افسوس باقی مانده است. مرور این کامنت‌ها شاید تلنگری باشد برای مسئولان استان تا در سیاست‌هایشان تجدیدنظر و مشهد را در سطح اول فوتبال ایران صاحب نماینده کنند تا کمی تسکین‌دهنده درد هواداران فوتبال این دیار باشد.

همه زخم‌ها به ابومسلم برمی‌گردد

بیشتر کامنت‌های علاقه‌مندان به فوتبال مشهد حکایت از زخمی قدیمی دارد که پس از نابودی ابومسلم و ازبین‌رفتن این تیم ریشه‌دار و مردمی بر جانشان نشسته است؛ حرف‌هایی که نشان می‌دهد با وجود گذشت چهارده‌سال از واقعه تلخ سقوط مشکی‌های دوست‌داشتنی از لیگ‌برتر به لیگ پایین‌تر و به‌دنبال آن نابودی مطلق، هنوز هم زخم فوتبال‌دوستان خراسانی التیام نیافته است و تا صحبت از فوتبال و تیم‌داری مشهد در لیگ‌برتر می‌‎شود، گویی نمک به زخمشان پاشیده باشید. یکی از خوانندگان شهرآرا با آی‌دی مجازی Soheil_takalloo نوشته است: «از وقتی ابومسلم رو نابود کردن، لیگ رو نگاه نمی‌کنم.» کاربر دیگری با آی‌دی abi. _.mf یادآور شده است: «مشهدی نیستم، ولی جای ابومسلم خالیه.» کاربری هم با آی‌دی mr__jp۶۷ به نکته هویتی جالبی اشاره کرده است: «اول ابومسلم نابود شد، بعد فلکه ضد و بولوار وکیل‌آباد و ادامه دارد...». rsarvghadi نیز گفته است: «با رفتن ابومسلم فوتبال مشهد نابود شد. یادش به‌خیر. مشکیته. خدا رحمت کنه سیدکاظم غیاثیان رو. یادشون به‌خیر؛ سعید جوشش، اکبر میثاقیان، جواد نمازی، رضا عنایتی، رضا نیکبخت و... سعدآباد رو می‌ترکوندیم. دربی مشهد ابومسلم و پیام. وای خدا! نابود شدیم.»

درد پیام و بازی استقلال!

طرف‌داران قطب دوم فوتبال مشهد در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ هم ذیل این گزارش کامنت‌های تلخی گذاشتند. یکی از هواداران پیام با آی‌دی مجازی to_baher نوشته است: «چقدر کیف کردیم سالی که ابومسلم و پیام با هم توی لیگ‌برتر بودن. چقدر دوست‌داشتنی بود پیام.» و کاربر دیگری هم با آی‌دی Kazem.nafarzadeh داستان تلخی را بازگو می‌کند: «آخرین فصلی که پیام توی لیگ بود، چقدر دلم سوخت که اگه می‌برد توی لیگ می‌موند، ولی همشهری‌هامون تیم استقلال رو تشویق می‌کردن!»

مشهد، فوتبال و داستان کنسرت‌هایش

تعدادی از نظرات خوانندگان انتقاد مستقیم به برخی مسئولان است. کاربری از مشابهت فوتبال و کنسرت در مشهد سخن گفته است. sam_d۳۳۱۶ نوشته است: «فوتبال مشهد مثل کنسرت مشهده!» و کاربری هم با آی‌دی lili_d۲۲ یادآورر شده است: «وقتی کنسرت برگزارکردن توی این شهر ممنوعه، طبیعیه که فوتبالم نذارن برگزار بشه.» hendesi_۶۵ نوشته است: «از خداشونم هست تیم ندارن. در خراسان فقط به فکر چیزای دیگه هستن.» __masoudkhazaei هم نوشت: «واقعا نمی‌دونید مشکل و ریشه اصلی کجاست؟ یا خودتون رو به اون راه می‌زنید؟»

مسئله حضور بانوان در ورزشگاه

بسیاری از نظرات هم بر این است که مسئله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها سبب شده تا مسئولان مشهد قید تیم‌داری در لیگ‌برتر فوتبال را بزنند. زیرا این شهر به‌واسطه گرایش‌های مذهبی شاید نمی‌خواهد وارد این مقوله شود. کاربری با آی‌دی s_aliirezaa نوشته است: «پر هم بود جای مشهدی، می‌ذاشتین خانوما بیان استادیوم؟ ورزشگاه درست کردین برای هیچ.» ali.skd۱۹۸۸ هم مدعی شده است: «اگر تیم داشت، مشکل داشتیم. چون خانوما نمی‌‎تونستن برن استادیوم.» Behrouz__shahraki.ir نیز نوشته است: «اینم به‌خاطر خانوما جمع شد.»

و پیام‌هایی پر از افسوس

بسیاری از کاربران هم با پیام‌هایی، چون «شرم‌آوره برای کلان‌شهر مشهد.»، «کاش فقط فوتبال، کلا گند زدن به ورزش.»، «مشهدی‌بودن خیلی سخته.»، «حیف.»، «متأسفم واسه مسئولین استان.»، «جای تأسف.» و... بغض فروخورده‌شان را نشان دادند؛ بغض‌هایی که سال‌هاست گریبان فوتبال مشهد را گرفته و به نظر حالا دیگر، چون سیل اشکی روی صورت هواداران فوتبال این شهر سرازیر شده است و باید دید کدام مسئول به تیمار این درد خواهد پرداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->