چهارمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی با گزارش وزیر امورخارجه آغاز شد امیرحسین ثابتی فیلم صحبت‌های عراقچی در زمان خارج‌شدن ترامپ از برجام را در جلسه رای اعتماد وزیر خارجه پخش کرد باقری‌کنی: دیپلمات تراز کسی است که ازخودگذشتگی دارد سومین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم پایان یافت | بررسی صلاحیت وزیر خارجه نیمه تمام ماند دیدگاه مخالفان و موافقان با وزیر پیشنهادی امور خارجه دولت چهاردهم چه بود؟ دیدار استاندار خراسان‌رضوی با اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی همتی: تاکید بر رشد اقتصادی پایدار و ایجاد اشتغال از طریق توسعه بخش خصوصی راهبرد من است موافقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با عباس عراقچی پی‌ نما | روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از عبرت کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ نفی اشرافی گری، بایستگی حکومتی و شایستگی اخلاقی ممنوعیت حمل دارو در تمامی اشکال آن به عراق پزشکیان در دیدار با نمایندگان خراسان‌رضوی در مجلس: افراد نخبه و توانمند را به کار خواهیم گرفت در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد چه گذشت؟ وزیر پیشنهادی اطلاعات: ۵۳ سرویس اطلاعاتی جهان میز ایران دارند ترامپ: تاکنون هیچ‌گاه یهودی‌بودن در آمریکا این‌قدر خطرناک نبوده است تمهیدات مرزبانی فراجا برای مقابله با قاچاق در مرزها در ایام اربعین نظر مثبت کمیسیون اقتصادی مجلس درباره عبدالناصر همتی موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی اطلاعات در صحن علنی مجلس چه گفتند؟ برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات دولت چهاردهم در کمیسیون امنیت ملی تأیید شد + فیلم
سرخط خبرها

در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد چه گذشت؟

  • کد خبر: ۲۴۵۸۵۴
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی اقتصاد چه گذشت؟
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دومین روز از بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم، به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی پرداختند که جزییات آن را می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که صبح شنبه - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ خط مشی و اصول کلی دولت چهاردهم را بررسی کرده بودند، در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه-۲۸ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی صلاحیت عبدالناصر همتی، وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی پرداختند.

در ابتدای این جلسه، فاطمه مقصودی نظر کمیسیون اقتصادی درباره عبدالناصر همتی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی را قرائت کرد و از موافقت این کمیسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد خبر داد.

لازم به ذکر است که رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می‌شود که احتمالا چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

اختیارات ویژه همتی چالش‌هایی برای کشور ایجاد کرد

مخالف | حسین صمصامی (نماینده مردم تهران در مجلس)

آقای همتی با فاصله زمانی کوتاه به عنوان رئیس کل بانک مرکزی از دریافت اختیارات ویژه از سران قوا جهت ساماندهی بازار ارز و اصلاحات بانکی خبر دادند.

این اختیارات خاص و ویژه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تمدید شد اما ماحصل آن چالش‌های مضاعفی برای کشور ایجاد کرد.

در حوزه بانکی ورود به موضوع بانک آینده و بانک‌های نظامی در  پانک سپه را  که می‌توان از مهمترین اقدامات بانک مرکزی  برشمرد.

در خصوص بانک آینده اقدامات نامتعارف و ریشه  دواندن فساد در این بانک از بانک تات شروع شد و عمده چالش‌های آن سوءاستفاده سهامداران کلان از منابع عمومی و احداث پروژه‌های خصوصی بود.

اینجا ببینید:

 

حسینی: همتی تخصص لازم در وزارت اقتصاد را دارد

موافق | سید شمس‌الدین حسینی (نماینده مردم تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس)
 
آقای همتی آدم حرفه‌ای هستند. کسی که رئیس کل بیمه مرکزی بوده است. مدیرعامل بانک در سال‌های متعددی بوده است و انسان مجربی است.

به لحاظ سوابق علمی و تجربی در کمیسیون به این جمع‌بندی رسیدیم که آقای همتی از تخصص و تجربه لازم برخودار هستند.

یکی از مسائل و مشکلاتی سبب شده این وضعیت را داشته باشیم این است که به تجربه بی‌تفاوت بوده‌ایم.

وزارت‌خانه جای آزمایش و خطا نیست.ما با توجه به شرایط اقتصاد کشور نمی‌توانیم افراد بی‌تجربه را در این وزارتخانه‌ حساس بگماریم.

 
:اینجا ببینید
 

زنگنه: همتی اعتقادی به انضباط‌بخشی نظام بانکی ندارند

مخالف | محسن زنگنه (نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه) 
 
تورم در سال ۹۶ حدود ۹ درصد، در سال ۹۷ حدود ۲۰ و در اردیبهشت با ۴۶.۵ تحویل نفر بعد دادند.
 
مسئولیت کنترل تورم بر عهده بانک مرکزی است. اکثر دلایل تورم ما سیاست‌های پولی است و رئیس بانک مرکزی وقت نمی‌تواند از آن شانه خالی کند.
 
مسئله ما سر میزان نقدینگی نیست سر نرخ رشد نقدینگی است، نرخ رشد نقدینگی جناب همتی ۲۰ درصد تحویل گرفتند و ۴۰ درصد نرخ رشد را تحویل دادند. 
 
آقای همتی اعتقادی به انضباط‌بخشی نظام بانک ندارند. خود ایشان در سال ۹۹ بانک ملی را با ۷ هزار و ۴۴۵ میلیارد زیان انباشته تحویل می‌گیرند ۲ سال بعد همین بانک را با ۱۶ هزار و ۹۴۳ میلیارد زیان انباشه تحویل می‌دهند که این دو برابر است.
 
اینجا ببینید:
 
 

همتی واردات واکسن کرونا رو وابسته به قبول اف‌ای‌تی‌اف کردند

مخالف | محمدبیگی
اینجا ببینید:
 

موسوی: کارنامه همتی الگویی از تعهد و ایران دوستی است

موافق | موسوی

فراموش کردید که رئیس کل وقت بانک مرکزی در شرایط کرونا و تحریم ها مسئولیت قبول کردند؟

آقای همتی با تلفیق دانش نظری و تجربه عملی و اگر منصفانه نگاه کنیم در هر مسئولیتی که بر عهده گرفتند منشأ خدمات ارزنده برای کشور بودند.

موقعی که ایشان رئیس کل بانک مرکزی را داشتند کشور ما شدیدترین تحریم‌های اقتصادی را تجربه می‌کرد.

اینجا ببینید:

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->