سرخط خبرها

شروع ناامیدکننده امباپه در لالیگا

  • کد خبر: ۲۴۶۱۲۱
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲
شروع ناامیدکننده امباپه در لالیگا
کیلیان امباپه، ستاره فرانسوی که پس از حاشیه‌های فراوان در یکی دو فصل گذشته بالاخره تابستان امسال به رئال مادرید آمد، در همین ابتدای کار در لالیگا عملکردی ناامیدکننده داشت تا حالا بیشتر از قبل تفاوت‌های لیگ فرانسه و اسپانیا را بفهمد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئالی‌ها که فصل گذشته به قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا رسیده بودند، توقع داشتند با اضافه شدن امباپه، در فصل جدید تمام حریفان را از دم تیغ گذرانده و راحت‌تر از قبل به سلطه خود در لیگ اسپانیا ادامه دهند؛ اما آنها در همین ابتدای کار برابر مایورکا با تساوی متوقف شدند. البته بدون شک پس از تنها یک بازی نمی‌توان درباره هیچ تیمی حکم کلی صادر کرد، اما این تساوی زنگ خطری برای مادریدی‌ها بود که بفهمند برخلاف تصورشان، در این فصل با چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستند و با وجود داشتن ستاره‌های فراوان، آنها از هارمونی لازم در خطوط مختلف خود هنوز بی‌بهره هستند.

مورد عجیب خط آتش مادرید

در بین تمام غول‌های فوتبال اروپا، خط حمله رئال مادرید شاید عجیب‌ترین مورد موجود باشد. کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی این تیم در حالی تیمش را با ۳ مهره هجومی به میدان می‌فرستد که پست تخصصی هر ۳ بازیکن، یعنی امباپه، وینیسیوس جونیور و رودریگو وینگر چپ است. هرچند که روی کاغذ در بازی این هفته برابر مایورکا، رودریگو در راست حضور داشت، امباپه در مرکز خط حمله قرار گرفته بود و وینیسیوس سمت چپ را مال خود کرده بود، اما هر سه نفر در مواقعی موفق‌تر عمل می‌کردند که به جایگاه اصلی خود در سمت چپ خط آتش تیمشان می‌آمدند.

در حالی که در جدال برابر مایورکا همه منتظر گلزنی امباپه یا وینیسیوس بودند، در نهایت تک گل این تیم را رودریگو به ثمر رساند. نکته ویژه این گل آنجا بود که ستاره جوان برزیلی که در سمت راست خط آتش مادرید به کار گرفته شده بود، گلش را زمانی به ثمر رساند که به طرف مخالف رفته و در منطقه تخصصی خود قرار گرفته بود.

جای خالی کریم

فلورنتینو پرز، رئیس رئال را یکی از بزرگترین مدیران فوتبالی اروپا می‌دانند، کسی که با سیاست‌های خود توانسته است این تیم را سال‌ها در سطح اول نگه داشته و با درآمدزایی چشمگیر ستاره‌های تراز اول دنیا را به جمع نفرات تیمش اضافه کند. با این وجود گاهی توجه نکردن او به نیاز‌های واقعی تیمش عجیب به نظر می‌رسد. از ۲ فصل پیش که کریم بنزما رئال را ترک کرده و به لیگ عربستان پیوست، هنوز جای خالی یک مهاجم نوک بزرگ در ترکیب این تیم حس می‌شود و آنچلوتی هم بار‌ها به نیاز تیمش برای جذب ستاره‌ای مانند ویکتور اوسیمن یا ارلینگ هالند تاکید کرده است. با این وجود پرز تصمیم می‌گیرد که به جای رفع این جای خالی در تیم، به سراغ جذب امباپه برود؛ انتقالی که دلیلش بیشتر از مسائل فنی، به مارکتینگ و نگاه خاص پرز برمی‌گردد. آنها فصل پیش در پست مهاجم مهره‌ای کم نام و نشان، یعنی خوسلو را به صورت قرضی به خدمت گرفتند، اما این فصل آنچلوتی حتی او را هم دیگر در اختیار ندارد. حالا باید دید در فرصت کوتاه باقی‌مانده تا پایان پنجره نقل و انتقالات تابستانی آیا مادریدی‌ها به دنبال جذب مهاجم نوک خواهند رفت یا پرز بازهم منتظر می‌ماند تا آنچلوتی مانند فصل گذشته بازهم بدون مهاجم نوک تخصصی دست به معجزه بزند.

مادرید دلتنگ مهندس آلمانی

در جریان تساوی یک بر یک برابر مایورکا، جای خالی تونی کروس، ستاره آلمانی آنها در میانه میدان یکی دیگر از نقاط ضعفی بود که در بازی رئال کاملا به چشم آمد. در این بازی فده والورده با پوشیدن پیراهن شماره ۸ رئال مادرید مسئولیت سنگینی را قبول کرده بود، اما نتوانست جای خالی کروس افسانه‌ای را پر کند تا همه به صحبت کارلتو برگردیم. این مربی کهنه‌کار مدتی پیش گفت هیچ‌کس نمی‌تواند مثل تونی کروس شود. بعد از گل تساوی مایورکا در دقیقه ۵۳، هافبک‌ها و مهاجمان رئال با عجله به دنبال گل برتری می‌گشتند، اما پاس‌های غلط زیادی دادند و تا بیشتر از همیشه جای خالی کروس با پاس‌های دقیقش در میانه میدان رئال به چشم بیاید. حتی اضافه شدن لوکا مودریچ در نیم ساعت پایانی بازی هم نتوانست تغییری در این ماجرا ایجاد کند. از سویی دیگر به خاطر اینکه والورده در پست هافبک دفاعی بازی‌ساز تیم بازی می‌کرد، سمت راست رئال فلج به نظر می‌رسید. در چن فصل گذشته همیشه هافبک اروگوئه‌ای با قدرت دوندگی بی‌امانش همواره سمت راست رئال را فعال نگه می‌داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->