پرواز گسترده جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز لبنان خط و نشان گردان‌های حزب‌الله عراق برای اشغالگران آمریکایی نتانیاهو: در برابر تهدیدهای دور و نزدیک آماده هستیم تبریک وزیر خارجه هند به عراقچی پیام امیر نصیرزاده به نمایندگان مجلس پس از کسب رأی اعتماد آن‌ها اسکندر مومنی جلسه شورای معاونان وزارت کشور را برگزار کرد قالیباف: مجلس گام دوم وفاق را برداشت واکنش پورمحمدی به رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان حمله جدید آمریکا و انگلیس به یمن (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) ظریف: امیدوارم ایرانیان ناامید از مشارکت با دولت پزشکیان دلگرم شوند پزشکیان: رای اعتماد قاطع نمایندگان ملت به وزرای پیشنهادی یک سرمایه اجتماعی است حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به یک مدرسه دیگر در غزه (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) خبرهای جدیدی درباره پرونده سقوط بالگرد رئیس جمهور عنوان رکوردار بالاترین رأی اعتماد در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران به امیر نصیرزاده رسید نخستین واکنش پزشکیان بعد از رای مجلس به تمامی وزرای پیشنهادی + عکس واکنش محسن رضایی به رای اعتماد به وزیران پیشنهادی تعطیلات شنبه‌ها دوباره در مجلس بررسی می‌شود (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) رای اعتماد نمایندگان مجلس به تمام وزرای کابینه | پزشکیان به رکورد خاتمی رسید کشف ۲۲ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در منطقه الهیه مشهد نتیجه رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزیران پیشنهادی دولت پزشکیان + تعداد آرا پزشکیان آخرین دفاع خود از کابینه پیشنهادی اش را ارائه کرد | در مقابل مردم نمی‌ایستم+ فیلم
سرخط خبرها

تعطیلات شنبه‌ها دوباره در مجلس بررسی می‌شود (۳۱ مرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۴۶۶۱۸
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۳
تعطیلات شنبه‌ها دوباره در مجلس بررسی می‌شود (۳۱ مرداد ۱۴۰۳)
نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلات شنبه‌ها با استناد فتوایِ مراجع مجدد در مجلس بررسی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل ابوترابی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تعطیلی شنبه‌ها را تصویب کرده، اما شورای نگهبان این مصوبه را مغایر با ارزش‌های اسلامی دانسته است.

وی افزود: فتوای تعدادی از مراجع در خصوص تعطیلی شنبه‌ها گرفته شده که بلامانع دانسته‌اند و این موضوع در کمسیون اجتماعی مجدد بررسی و در صحن علنی مطرح خواهد شد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تعطیلی شنبه‌ها به نفع کشور و اقتصاد بوده و دنبال جریان ضدمذهبی نیستیم و از این جهت موضوع پیگیری خواهد شد.

به گفته ابوترابی، تصمیم برای تعطیلی شنبه‌ها بر اساس تعطیلات جهانی است تا در مراودات تجاری و اقتصادی دچار مشکل نشویم.

وی اضافه کرد: در بعضی از کشور‌های اسلامی هم شنبه‌ها تعطیل است که عراق هم از همین قانون پیروی می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون، خاطرنشان کرد: برای تعطیلات شنبه‌ها موضوع پیگیری و مجدد به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و پس از طی مراحل قانونی ابلاغ و اجرایی می‌شود.

ابوترابی به قانون ساماندهی اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: وجود اتباع خارجی به‌عنوان فرصت برای مشاغل سخت مطرح بوده و هم اینکه فعالیت بدون برنامه آن تهدید خواهد بود از این جهت ساماندهی و قانونمندی آن در قالب یک ساختار مشخصی در مجلس شورای اسلامی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: دلیل حضور اتباع خارجی در کشور باید مشخصی باشد و نظارت بر آن نیز باید صورت بگیرد که در این قانون جدید به آن اشاره می‌شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: تحصیل و اشتغال دلیل حضور اتباع خارجه بوده که در اشتغال مشاغلی که ایرانیان در آن مشغول نبوده و فعالیت نمی‌کنند باید اقدام کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->