استفاده حدود ۶۴ هزار بیمار از خدمات تصویری بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مشکل تکراری برای زائران دهه پایانی صفر | نه بلیت قطار است نه هواپیما! آیا آبله میمونی، کووید جدید است؟ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: رفع مشکلات زیست محیطی نیازمند اجماع ملی است بدهی هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه‌ای به داروخانه‌های خراسان رضوی ۱۱ کاروان زائران پیاده در جاده‌های خراسان رضوی به سمت مشهد مقدس حرکت کردند (۵ شهریور ۱۴۰۳) مبارزه مرگبار دختر و پسر رزمی‌کار در قفس توری در مشهد + عکس حوادث جاده‌ای خراسان‌رضوی در اربعین سال جاری ۲۵ کشته و مصدوم بر جای گذاشت ممنوعیت خدمت اضافه معلمان با رای دیوان عدالت اداری انجام بیش‌از هزار مأموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در روز اربعین ۱۴۰۳ انتقال ۳۴ زائر فوت‌شده اربعین ۱۴۰۳ از عراق به ایران مرزبانی: در ایام اربعین هیچ تهدیدی در مرز‌ها نداشتیم نگاهی به رفتارهای سمی در محیط کار | لطفا آشغال نریزید! درخواست آنلاین یک میلیون و ۲۰۰ هزار گذرنامه زیارتی برای اربعین ۱۴۰۳ مار‌های خوش خط و خال | درباره رفتارهای سمی برخی افراد در محیط کار که سازمان را آلوده می‌کند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۳) | آغاز روند کاهش دما از چهارشنبه مراکز دیالیز اطراف حرم امام‌رضا(ع) آماده خدمت‌رسانی به زائران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ پاداش پایان خدمت و کسورات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته به زودی پرداخت می‌شود چطور می‌توانیم طی سال‌های آینده دیابت را در کشور مدیریت کنیم؟
سرخط خبرها

رتبه اول کمیته امداد خراسان‌رضوی در کشور در جذب سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه طی سال ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۲۴۷۲۸۷
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
رتبه اول کمیته امداد خراسان‌رضوی در کشور در جذب سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه طی سال ۱۴۰۲
مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌رضوی گفت: این نهاد، سال ۱۴۰۲ با مشارکت نیکوکاران سپرده‌گذار، رتبه اول کشور را در جذب سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا سلم‌آبادی در خصوص معروفات و منکرات کمیته امداد خراسان‌رضوی بیان کرد: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فریضه واجبی است که همه آحاد مردم جامعه نسبت به آن باید مقید باشند و اقدامات لازم را انجام دهند؛ در سازمان‌های اداری هم کلیت همین است.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌رضوی با بیان اینکه در ادارات یک‌سری از اقدامات به عنوان «معروف اداری» و بعضی از مسائل به عنوان «منکر اداری» مطرح می‌شود، گفت: در مجموعه کمیته امداد، همه طرح‌های در‌حال‌اجرا معروف است و هر جایی که ترک فعلی انجام شود یا بی‌توجهی و کم‌توجهی به مسائل دیده شود، موظفیم آن را با عنوان «منکر»، رفع کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات کمیته امداد برگرفته از تفکر فقهی حضرت امام است که از آیات، احادیث و روایات کمک گرفته و خدمات خود را منطبق بر آن انجام می‌دهد، افزود: اگر امروز این نهاد در حوزه معیشت به محرومین خدمت رسانی می‌کند، برگرفته از قرآن است.

سلم آبادی تصریح کرد: یکی از ابعاد توانمندسازی کمیته امداد پرداخت کمک معیشت به خانواده‌های تحت حمایت با حفظ عزت نفس و تکریم خانواده‌ها است، در مجموعه امداد به این نکته توجه ویژه شده که اگر به خانواده محرومی کمک می‌شود حتما این کمک و مساعدت با تکریم و عزت انجام شود. در حوزه توانمندسازی اقتصادی به عنوان یکی از مباحث مهم کمیته امداد، در کنار سایر خدماتی که به خانواده‌ها ارائه می‌شود، توجه به اقتصاد و اشتغال خانواده است، که در سال گذشته دو مرحله جشن خودکفایی خانواده‌ها برگزار گردید، ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از ۸۰۰۰ نفر توسط اشتغالی که خانواده‌ها ایجاد کردند افراد خود کفا شدند و در اسفند حدود ۶۳۰۰ نفر در قالب تسهیلات اشتغال خود کفا شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: این افراد قبل از دریافت تسهیلات جهت ایجاد اشتغال از کلاس‌های آموزشی و مهارت آموزی بهره مند می‌شوند. در حوزه توانمندسازی فرهنگی پیوست فرهنگی در تمامی خدماتی که در حوزه امداد انجام می‌شود ارایه می‌گردد، و درهر اقدامی قبل از ارائه خدمت پیوست فرهنگی آن باید مشخص باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت و سلامت، اشتعال، مشارکت‌های مردمی و در حوزه قرض الحسنه قبل از اینکه خدمت به مردم ارائه کنیم یا بخواهیم با خیرین ارتباط برقرار کنیم در پیوست فرهنگ این خدمات کار می‌کنیم که تاکنون کار‌های بسیار بزرگ و خوبی انجام شده از جمله ترویج فرهنگ قرض الحسنه که در آیات قرآن و روایات و احادیث بیان شده است. این نهاد، سال گذشته با مشارکت نیکوکاران سپرده گذار، رتبه اول کشور در جذب سپرده گذاری قرص الحسنه داشته که نشان از توجه کمیته امداد به این معروف است.

سلم‌آبادی با بیان اینکه مصداق‌های معروف در کمیته امداد فراوان است از جمله کمک به جهیزیه، جوانی جمعیت و کمک به فرزند آوری، گفت: کمیته امداد در قالب جهیزیه، کمک هزینه ازدواج و یا ودیعه مسکن، کمک به احداث مسکن، فضا‌های جانبی و ... اعتبارات خوبی داشته که جذب شده است و رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است. این اتفاقات نشان میدهد که اولا مردم بسیار خوبی در استان داریم که در بحث معروف انقاق و احسان و مباحثی که می‌تواند به خانواده‌های نیازمند کمک کند، همراهی بسیار خوبی داشتند و این امر موجب شده عملکرد استان در حوزه انفاق، خیر و احسان رتبه اول کشور را در سرفصل‌های مختلف کاری داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: در خصوص منابع و اعتبارات در سرفصل‌های امداد از نظر حجم ریالی رقم خوبی بوده و درصد جذب آن بالا بوده و استان ما در بین امداد‌های برتر کشور بوده که نشان میدهد این معروف در استان و کشور ساری و جاری بوده و امیدوارم در سال جاری هم در ابعاد مختلف خدمت رسانی هم براساس برنامه و فعالیت و منابعی که تحت عنوان بودجه تعریف شده با رعایت تکریم خانواده و سعه صدر همکاران خدمات خوبی برای مردم انجام دهیم. در کمیته امداد همه معروف‌ها بر اساس آیات و روایات و قرآن انجام می‌شود و اگر منکرات بوده برخورد لازم در قالب لسانی و‌کتبی شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->