نماینده مجلس: باید ستاد احیاء زاینده‌رود تشکیل شود درخواست نماینده مردم اصفهان در مجلس برای تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود مجموعه تاریخی «چغازنبیل» خوزستان به نام دولت سند خورد انتقاد نماینده مجلس از کنکور دومرحله‌ای رئیس موسسه تحقیقات آب کشور: چهار سال گرم در پیش است کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات محیط زیست گلستان است تذکر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه اعطای وام ازدواج بهترین سن برای تزریق واکسن پاپیلوما چه زمانی است؟ نظارت کامل وزارت بهداشت بر تولید تا عرضه محصولات آرایشی چند توصیه برای تقویت و رشد مجدد ابرو‌ها بخش‌های وی‌آی‌پی بیمارستان‌های دولتی به بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری اضافه شدند جزئیات قتل هانیه بهبودی، ورزشکار فریمانی، از زبان دادستان عمومی و انقلاب فریمان | قاتل دستگیر شد معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست: ۵۰ درصد آب‌شیرین‌کن‌های دنیا در خلیج‌فارس و دریای سرخ متمرکز است تبر در دست گل فروش انتشار ۲ عنوان دیگر از دانشنامه محیط زیست با هدف آموزش حفاظت از طبیعت به نوجوانان آغاز ثبت‌نام امریه سربازی در دانشگاه‌ها از امروز (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی هوای مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۱۸ خرداد ۱۴۰۴) | تداوم روند کاهش دما در استان طی امروز نامه سرگشاده جمعی از بازنشستگان تأمین اجتماعی درباره بانک رفاه به مدیرعامل سازمان (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) مشهد طی ۲ سال آینده در تامین درختان شهری خودکفا خواهد شد وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری ۶۰ میلیون تومان شد | زمان ثبت نام اعلام شد انسداد جاده چالوس از امشب تا فردا (۱۹ خرداد ۱۴۰۴) هدایت تحصیلی چه فایده‌ای برای دانش‌آموزان دارد؟ شرایط برگزاری مجازی کلاس‌های دانشگاه‌ها در تابستان ۱۴۰۴ جزئیاتی از خنثی‌سازی ۴ عملیات انفجاری داعش در ۴ استان کشور «انبه» میوه مفید برای سلامت قلب زنان ممنوعیت سگ‌گردانی در کاشمر ذرت، انرژی‌‌بخش طبیعی برای کودکان و بزرگسالان تزریق بیش از ۲۰۰ هزار دُز واکسن پنج‌گانه به کودکان در مشهد و خراسان رضوی برنامه‌های جدید سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ محیط دریایی
سرخط خبرها

بازار چه کالاهایی در دوران قرنطینه مشتریان را جذب کرد؟

  • کد خبر: ۲۴۷۲۹
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
بازار چه کالاهایی در دوران قرنطینه مشتریان را جذب کرد؟
در طول دوران قرنطینه برخی کالاها به محبوبیت ناگهانی رسیده‌اند که از تغییر سبک زندگی مردم با همه‌گیری ویروس کرونا روایت می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، میلیاردها نفر در سراسر جهان در قرنطینه خانگی به سر می‌برند. این خانه‌نشینی با تغییر سبک زندگی، معادلات را در تمام بازارها بهم زده است. برخی از کالاها کمیاب شده‌اند، برخی از کالاها مثل نفت به شکل عجیبی ارزش‌شان را از دست داده‌اند و برخی دیگر از کالاها نیز ناگهان محبوب شده‌اند. 

«گروه تحقیقاتی گلیمپس»، که درباره روندهای دنیای اینترنت تحقیق می‌کند، آمارهایی را درباره کالاهای محبوب منتشر کرده که نشان از تغییر دفعتی سبک زندگی دارد. 

تحلیل نشانه‌های رفتاری صدها میلیون کاربر در سراسر وب، نشان می‌دهد که «دمبل ورزشی» یکی از کالاهایی است که علاقه به آن به طور ناگهانی افزایش یافته است. در طول ماه گذشته، محبوبیت دمبل ورزشی ۷۲۵ درصد بیشتر شده است. به این دلیل که عده زیادی حالا در خانه ورزش می‌کنند. 

از سوی دیگر، با کمبود دستمال توالت، علاقه به شیر آب دستشویی افزایش ۳۷۹ درصدی داشته است. بسیاری از مردم غربی، به دنبال آن رفته‌اند که برای سرویس‌های بهداشتی‌شان به سبک شرقی‌ها، شیر و شیلنگ آب تهیه کنند. 

همچنین محبوبیت صفحه نمایش خارجی و موس برای لپ‌تاپ نیز به ترتیب ۱۶۰ و ۸۵ درصد افزایش یافته است. این روند، حکایت از دورکاری در قرنطینه و نیاز به ابزاری دارد که کاربری لپ‌تاپ‌ها را برای کارهای طولانی مدت ساده کند. 

همه‌چیز در جهان تغییر کرده و تحلیل روندهای اینترنتی در میان کالاها نیز، حکایت از تغییر سبک زندگی دارد. 

اینفوگرافیک زیر که از پایگاه داده‌پردازی استاتیستا به فارسی برگردانده شده، روند محبوبیت کالاها را بر اساس پیمایش گلیمپس نشان می‌دهد: 

زیر که از پایگاه داده‌پردازی استاتیستا به فارسی برگردانده شده، روند محبوبیت کالاها را بر اساس پیمایش گلیمپس نشان می‌دهد: 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->