تاج فیروز: یک نفر از فدراسیون فوتبال مسئولیت بازی در مشهد را بپذیرد هافبک پی‌اس‌جی در یک قدمی منچستریونایتد گوران اریکسون تسلیم سرطان شد + عکس و ویدیو قطر یا امارات میزبان بازی‌های استقلال در لیگ نخبگان تکذیب ادعای سرمربی تیم ملی برای عدم میزبانی در مشهد | فرماندار مشهد: قلعه‌نویی ادعایی دارد، سند رو کند سپاهان هم بدون ورزشگاه شد! امباپه زیر سایه اندریک دردسر لیورپول برای جذب کوارتسخلیا سیتی در سیطره کهنه‌کار‌ها رامین رضائیان کلید حل مشکلات نکونام گاریدو در بن بست تاکتیکی نیمار به دنبال راهی برای بازگشت به بارسلونا بلانکو – پرسپولیس؛ مهاجم آرژانتینی هوایی شد حاج محمدرضا طالقانی؛ پهلوانی که اعتبار از نوکری اباعبدالله(ع) دارد تغییرات در مدیریت باشگاه استقلال| علی عسکری می‌رود؟ چرا این نوشابه‌ها برای ما باز نمی‌شود؟ مهدی رحمتی: مشهد منبع استعداد‌های ناب فوتبالی است | همه می‌خواهند مشهد تیم داشته باشد کوین یامگا به دنبال جدایی قطعی از استقلال انتقال اورنوف به سهمیه زیر ۲۵ سال پرسپولیس تخلف است؟ نارضایتی گاریدو از هافبک پرسپولیس: تو اضافه وزن داری
سرخط خبرها

سیتی در سیطره کهنه‌کار‌ها

  • کد خبر: ۲۴۷۳۴۷
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۸
سیتی در سیطره کهنه‌کار‌ها
پپ گواردیولا با بازگرداندن ایلکای گوندوگان، مردی را دارد که می‌تواند همه کاره تیمش در میانه میدان باشد، اما بازگشت این هافبک آلمانی می‌تواند در مسیر جوان‌گرایی سیتیزن‌ها مشکل ایجاد کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیتی با فروش خولیان آلوارز توانسته است تا ۱۰۷ میلیون دلار درآمد کسب کند و تنها یک سال پس از رفتن ایلکای گوندوگان به بارسلونا، موفق به بازگرداندن او بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای شده است. آلوارز یک مهاجم مفید و پرکار بود، اما در سیتی بیشتر به بازیکنی نیمکت‌نشین تبدیل شده بود. سیتی در حالی بازیکنی ۲۴ ساله را از دست داده و ستاره آلمانی ۳۳ ساله را به تیمش برگرداند که آنها مهره‌های کهنه‌کاری مانند ادرسون، کایل واکر، برناردو سیلوا و کوین دی بروین را هم در اختیار دارد.

در این وضعیت به نظر می‌رسد که سیاست نقل و انتقالاتی تیم آبی‌پوش شهر منچستر با نیاز آنها به بازسازی و جوان‌گرایی در تیم، خصوصا خط هافبکشان در تضاد است. البته شاگردان گواردیولا این فصل هم مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس هستند و در ۲ بازی نخست‌شان هم مقتدرانه برابر چلسی و ایپسویچ به برتری رسیدند، اما به خوبی می‌دانند که برای فصل‌های اینده نمی‌توانند همچنان روی درخشش ۳ مهره پا به سن گذاشته خط هافبکشان حساب باز کنند.

چالش سیتی با میانگین بالای سنی

سیاست نقل و انتقالاتی سیتی در واگذاری ستاره آرژانتینی و جذب هافبک آلمانی حداقل در کوتاه مدت می‌تواند به سود آنها باشد. گوندوگان علاوه بر توانایی بالای کنترل بازی در میانه میدان، قدرت رهبری بالایی هم در تیم دارد، اما یکی از چیز‌هایی که آلوارز داشت و ستاره آلمانی ندارد زمان است.

بازیکن آرژانتینی چند ماه پیش ۲۴ ساله شد و گوندوگان به زودی ۳۴ ساله خواهد شد. او یک راه حل رویایی کوتاه مدت است، اما مسیری برای آینده نیست. او پس از اسکات کارسون و واکر، سومین بازیکن مسن‌ترین بازیکن تیم سیتی خواهد بود، اما هافبک‌های دیگر آنها هم فاصله زیادی با او ندارند. دی بروینه به تازگی ۳۳ ساله شده است و احتمالا این آخرین فصل او در این باشگاه خواهد بود. برناردو سیلوا، جان استونز و متئو کواچیچ هم ۳۰ ساله هستند. رودری ۲۸ ساله است و هنوز حداقل چند سال دیگر می‌تواند در اوج باشد، اما در این شرایط سیتی باید به سرعت برنامه جوان‌گرایی را آغاز کند.

تلاش‌های ناموفق برای جوان‌گرایی

تلاش‌های چندفصل گذشته آنها برای جوان سازی خط هافبک به نتیجه نرسیده است. کالوین فیلیپس دو فصل پیش ۲۶ ساله بود که با ۵۶ میلیون دلار از لیدز به این تیم پیوست، اما جذب او یک شکست مطلق بود و این بازیکن این فصل برای دومین بار به تیمی دیگر قرض داده شد.

پس از آن متئوس نونس حضور دارد که حتی بیشتر از فیلیپس و با قیمت ۶۹ میلیون دلار جذب شد، اما او هم نتوانست در ترکیب اصلی قرار بگیرد و فصل گذشته تنها در ۷ مسابقه به ترکیب ثابت سیتیزن‌ها رسید.

مهره‌هایی برای آینده

در بین تمام مهره‌های کهنه‌کار سیتی، فیل فودن ۲۴ ساله یکی از اصلی‌ترین مهره‌های این تیم به شمار می‌رود که همین حالا هم بخشی از ترکیب اصلی تیم است و می‌تواند در فصل‌های آینده هم به درخشش خود در ترکیب این تیم ادامه داده و جانشینی درخشان برای باتجربه‌های خط هافبک سیتی باشد. البته فصل پیش با رفتن گوندوگان از این تیم، فودن فرصت بیشتری برای خودنمایی در ترکیب پیدا کرد و باید دید حالا با بازگشت هافبک آلمانی، بازهم به ستاره جوان انگلیسی زمان کافی خواهد رسید و اوضاع به شکل دیگری پیش خواهد رفت.

علاوه بر فودن، یکی دیگر از هافبک‌های سیتی که باید آینده درخشانی داشته باشد، ریکو لوئیس است که این روز‌ها سومین فصل حضورش در تیم اصلی را سپری می‌کند. گواردیولا بار‌ها به تمجید از لوئیس پرداخته و در بازی‌های بزرگ به او مسئولیت داده است. او شش بار در لیگ قهرمانان اروپا در ترکیب ثابت سیتیزن‌ها به میدان رفته است و همچنین در اولین بازی این فصل آنها در لیگ برتر مقابل چلسی را هم در ترکیب اصلی حضور داشت. این بازیکن هنوز ۱۹ سال بیشتر ندارد و گواردیولا برای او نقش مهمی در آینده تیمش تدارک دیده است. در مجموع احتمالا این فصل مثلث گوندوگان، دی‌بروینه و سیلوا ترکیب اصلی خط هافبک سیتی را شکل می‌دهند، اما گواردیولا ستاره‌های جوانش را هم به این ترکیب اضافه خواهد کرد تا آینده خط میانی تیمش را برای فصل‌های بعد تضمین کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->