مشهدالرضا (ع)؛ میزبان زائران در دهه پایانی صفر است پیش‌بینی حضور بیش از ۶ میلیون زائر در ۳ روز پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد مقدس افزایش ۲۴۵ چشمه سرویس‌بهداشتی در پیرامون حرم مطهر رضوی نسبت به سال گذشته اعمال‌قانون ۱۰۹۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۸ خودروی متخلف توقیف شدند (۶ شهریور ۱۴۰۳) پیشرفت ۵۰ درصدی معماری پایانه مسافربری در خط سه قطار شهری مشهد سرویس‌دهی رایگان حمل‌ونقل عمومی مشهد در ۳ روز پایانی صفر | فعالیت شبانه‌روزی ۱۱ خط اتوبوس قائم‌مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد: امسال در مشهد، شاهد میزبانی بهتری نسبت به سال گذشته خواهیم بود | آماده‌سازی ۵۰ مرکز اسکان با ظرفیت ۶۳ هزار نفرشب تمهیدات ویژه پلیس راهور خراسان‌رضوی در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهد سامان‌دهی کال زرکش مشهد در مراحل پایانی ترافیک پرحجم در بولوار ملک‌آباد، میدان‌های ده‌دی و شهید فهمیده در مشهد (۶ شهریور ۱۴۰۳) امداد آبی از مسیر شمالی | پایان حفاری تونل برای انتقال آب از کوه‌های هزارمسجد به مشهد، تا سال ۱۴۰۴ انتقال بیش‌از ۶۱ هزار مسافر از خراسان‌رضوی به مرز‌های غربی کشور هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار دارد (۶ شهریور ۱۴۰۳) بهره‌برداری از پروژه مرمت سرای تاریخی «عزیزالله‌اف» مشهد، هم‌زمان با هفته دولت ۱۴۰۳ ۱۷۳ عملیات اطفای حریق توسط آتش نشانان مشهدی طی یک هفته| ۷۰ درصد تماس‌ها مزاحمی و نامرتبط است اهتمام ویژه مدیریت شهری به‌منظور میزبانی شایسته از زائران رضوی رئیس ستاد اربعین شهرداری مشهد خبرداد: پایان خدمت در نجف اشرف، آغاز خدمت در مشهدمقدس آماده باش ویژه ۴۳۰ آتش‌نشان مشهدی در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ فرماندار مشهد خبر داد: افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۳ پروژه در هفته دولت در مشهد + فیلم
سرخط خبرها

افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت اسکان زائران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد

  • کد خبر: ۲۴۷۵۵۷
  • ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت اسکان زائران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد
رئیس کمیته تکریم و استقبال از زائران ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد گفت: حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت‌های مراکز اسکان موقت شهرداری مشهد مردمی‌سازی و ۶۳ مرکز با ظرفیت ۸۰ هزار و ۵۰۰ نفرشب برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد باغبان امروز، ۶ شهریور ۱۴۰۳، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: ماحصل آسیب‌شناسی که در خصوص راهنمای زائر در سنوات گذشته داشتیم این شد که ۱۵ پایگاه راهنمای زائر در مسیر‌های منتهی به حرم از ۱۰ تا ۱۶ شهریور به صورت شبانه‌روزی فعال شوند.

وی ادامه داد: اتفاقی که رقم زدیم اجرای طرح راهنمای زائر افتخاری بود که به صورت سیار در ورودی‌های شهر و مسیر‌های منتهی به حرم مستقر می‌شوند. ۴۳۰ نفر ثبت‌نام کردند که ما آموزش‌هایی را شروع کردیم. احتمالاً بیش از ۲۰۰ نفر در مبادی ورودی و مسیر‌های منتهی به حرم جانمایی می‌شوند. نهاد‌های مرتبط نیز باید در زمینه راهنمای زائر اقداماتی را انجام دهند.

باغبان با بیان اینکه باید نیازمندی‌های زائر در ورودی‌ها را پوشش دهیم، عنوان کرد: براساس تصمیمات و مصوبات ستاد خدمات سفر فرمانداری مشهد، مقرر شد اطلاع‌رسانی از طریق شماره ۳۷۰۴۵ انجام شود. بیش از ۲۰۰۰ بنر در مبادی ورودی و مسیر‌های منتهی به مشهد نصب خواهد شد. هر نیاز زائر که باید اطلاع‌رسانی شود، به صورت ویژه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس کمیته تکریم و استقبال از زائران ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد بیان کرد: در حوزه اسکان، محور کار ما این بود که مردمی‌سازی جریان خدمت به زائر را داشته باشیم و فرهنگ میزبانی را به ثمر برسانیم. حداقل ۲۰ درصد از ظرفیت‌های مراکز اسکان موقت شهرداری مشهد مردمی‌سازی و ۶۳ مرکز با ظرفیت ۸۰ هزار و ۵۰۰ نفرشب برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت حدود چهارده‌هزارنفری که اضافه شده در قالب ۱۱ موکب مردمی بوده که شهرداری نقش تسهیلگری و مشارکت را داشته و بیشتر مواکب اطراف حرم است. بحث چادرخوابی یا خوابیدن در داخل ماشین را در گذشته داشتیم که شهرداری با همکاری آستان قدس، پنج موکب بزرگ با ظرفیت بیش از ۲۵ هزار نفرشب آماده کرده که برای این مواکب موقت سازه‌هایی طراحی شده است.

باغبان خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد افزایش اسکان را نسبت به سال گذشته خواهیم داشت. ۱۱ موکب مردمی در اطراف حرم با ظرفیت ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفرشب خواهیم داشت.

رئیس کمیته تکریم و استقبال از زائران ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد گفت: ما هشت ایستگاه استقبال از زائران پیاده و سواره را داریم. چهار ایستگاه استقبال از زائر پیاده در عرصه میدان شهدا، بولوار شهید سلیمانی محور مشهد-نیشابور، بزرگراه پیامبراعظم(ص) محور مشهد-قوچان و سه‌راه فردوسی است که بیش از ۴۰ خدمت اعم از عمومی و تخصصی و همچنین خدمات فرهنگی و زیارتی برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: زیرساخت‌ها را خود شهرداری مشهد تأمین می‌کند و ۸ شهریور شروع فعالیت آن‌ها خواهد بود. ظرفیت‌های مردمی به صورت ویژه و خاص خدمات‌دهی می‌کنند. ایستگاه‌های سواره در راه‌آهن، محور مشهد-نیشابور و پایانه قوچان جنب بیمارستان طالقانی است.

باغبان تصریح کرد: سه محور فرعی داریم که شامل سرخس، کلات و بولوار میامی است. امسال برنامه‌ریزی کردیم تا با تشکل‌ها مشارکت داشته باشیم و شهرداری فقط تسهیلگری کند. با ۸۸ مرکز مشارکت داریم که در مواکب پذیرایی و خدمات انجام شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->