محدودیت‌های ترافیکی از امشب در مشهد اجرا می‌شود (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) حرکت ۲۵۳ کاروان پیاده در جاده‌های خراسان رضوی به سمت مشهد  فعالیت موکب‌های بین‌المللی در مشهد | استقرار ۶۰ موکب در عرصه میدان شهدا استاندار خراسان رضوی: پیش‌بینی حضور حدود هفت و نیم میلیون زائر در ایام آخر ماه صفر در مشهد را داریم(۱۰ شهریور ۱۴۰۳) + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: ترویج فرهنگ میزبانی مهم‌ترین رویکرد مدیریت شهری است همراهی تشکل‌های مردمی با خدمات شهری مشهد در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ شورا‌های اجتماعی محلات؛ دست‌های یاری‌رسان مدیریت شهری آمادگی کامل مشهد برای میزبانی از زائران حضرت‌رضا (ع) | هویت مشهد با بخش زیارت گره خورده است فراهم شدن امکان اسکان ۶۰۰۰ زائر در میدان شهدای مشهد تلاش قابل‌تحسین مدیریت شهری برای میزبانی از زائران امام‌رضا(ع) ترافیک پرحجم در بزرگراه شهید سلیمانی، بولوار خیام و خیابان‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | تصویر زیبا از روستای بلغور در نزدیکی مشهد آغاز پاکسازی مبادی ورودی مشهد در هفت محور اصلی از روز گذشته (۹ شهریور ۱۴۰۳) افتتاح بزرگ‌ترین نمایشگاه خیابانی باعنوان «در مسیر بهشت»، در روزهای پایانی صفر ۱۴۰۳ در مشهد  درباره اولین چاپخانه مشهد با تکنیک چاپ سنگی | قصه مطبعه ارض اقدس ویرانیِ تاریخ، تاریخِ ویرانی | درباره آرامگاه اخی علی قُتلُغ شاه الزامات رسم‌و‌رسوم میزبانی از زائران افزایش ۲ هزار ظرفیت پارک خودرو در هسته مرکزی شهر مشهد خیابان امام‌رضا(ع) مشهد با استقرار ۳۰۰ موکب «خیابان خدمت» می‌شود ۵ دانش‌آموز مشهدی در میان نفرات برتر کنکور سراسری ۱۴۰۳ شهردار مشهد از ارائه ۴۰ خدمت متنوع به زائران در دهه پایانی صفر خبر داد ریاست شهرداری مشهد بر کمیسیون گردشگری شهر‌های آسیایی تمدید شد
سرخط خبرها

الزامات رسم‌و‌رسوم میزبانی از زائران

  • کد خبر: ۲۴۸۲۳۷
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
الزامات رسم‌و‌رسوم میزبانی از زائران
مجموعه مدیریت شهری این روز‌ها یکی از رسالت‌های مهم خود را انجام می‌دهد که خدمت‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی است.

مجموعه مدیریت شهری این‌روز‌ها یکی از رسالت‌های مهم خود را انجام می‌دهد که خدمت‌رسانی به زائران بارگاه منور رضوی است. معتقدم مشهد برای همه ماست و نگاه به مشهد و مضجع شریف امام‌رضا (ع) باید با تکریم و به شکلی ویژه باشد و همه مدیران ملی باید این شهر را شهری ملی بدانند.

علاوه‌بر مدیریت شهری، همه دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان به میزبانی هر‌چه‌باشکوه‌تر از زائران کمک می‌کنند؛ به ویژه مردم، هیئات مذهبی، تشکل‌های مردمی و همه برای خدمت مناسب، صادقانه و عاشقانه به زائران امام‌رضا (ع) همراهی خواهیم کرد و امیدواریم مدیریت شهری خاطره خوبی همچون سال‌های گذشته برای زائران به یادگار بگذارد. مجموعه مدیریت شهری به‌طور‌کامل در حوزه‌های مختلف تلاش می‌کند و آمادگی خودش را به حدی مطلوب و اعلا برای خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی می‌رساند. 

میزبان خیل عظیمی از زائرانی هستیم که از داخل و خارج از کشور قصد سفر به شهر مشهد را دارند تا در روز‌های پایانی ماه صفر، در جوار حضرت‌رضا (ع) عرض ارادت داشته باشند. ما در ستاد به‌اتفاق همکاران، موضوعات سال گذشته را آسیب‌شناسی کرده و تلاش کردیم اگر ایرادی در خدمات‌رسانی در سال گذشته بوده است، برطرف کنیم.

ستاد با تشکیل شش کمیته که به تأیید شهردار رسید و اعضا و رؤسای کمیته‌ها مشخص شد، شروع‌به‌کار کرد و توانستیم آسیب‌شناسی‌ها را رصد کرده و تلاش کنیم ایراد‌ها را به حداقل برسانیم تا امسال شاهد میزبانی بهتری درمقایسه‌با سال گذشته باشیم. 

این کمیته‌ها شامل تکریم و استقبال از زائران، حمل‌ونقل شهری، اطلاع‌رسانی، خدمات شهری، بازرسی، نظارت و حراست است. برای میزبانی البته آماده‌باش صددرصدی نیرو‌های پاکبان با فعالیت ۵هزارو ۸۰۰ پاکبان در سه شیفت کاری را داریم. مشهد یکی از شهر‌های تمیز کشور و حتی خاورمیانه محسوب می‌شود که این، ماحصل زحمات تمام همکاران در مجموعه مدیریت شهری است. در کمیته تکریم و استقبال از زائران، تجهیز و آماده‌سازی بیش از ۴۹ مرکز اسکان موقت با ظرفیت بیش از ۶۳‌هزار‌نفرشب در اطراف حرم را انجام دادیم. 

اگر شرایط خارج از پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته باشد، مکان‌هایی مانند نمایشگاه بین‌المللی را داریم که به دستور شهردار می‌توانیم در اختیار زائران قرار دهیم. هشت ایستگاه استقبال از زائران پیاده و سواره در مبادی ورودی، راه‌آهن، پایانه مسافربری، محور‌های نیشابور، قوچان، سرخس و کلات راه‌اندازی شده است. برای میزبانی مساعدتر، در برپایی بیش از سیصد ایستگاه صلواتی در مسیر‌های منتهی به حرم نیز مشارکت داشتیم.

ارائه خدمات در پانزده پایگاه راهنمای زائر و فضاآرایی و اکران شهری با محتوای دهه آخر صفر را نیز داریم. در کمیته حمل‌ونقل، مهم‌ترین موضوعات تقویت سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی در سه روز پایانی ماه صفر است که رایگان خدمات‌رسانی خواهند کرد و به‌صورت شبانه‌روزی یازده خط فعال خواهد شد. تقویت سرویس‌دهی، افزایش سرویس‌دهی در خط ۱ و ۲ قطارشهری و افزایش ساعت خدمات‌دهی در سه روز آخر صفر را نیز در برنامه داریم. 

با توجه به شهادت امام‌رضا (ع)، پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) و همچنین افزایش حضور زائران در مشهد، فضاآرایی این کلان‌شهر مذهبی جهان اسلام، همسو با حال‌و‌هوای سوگواری و روز‌های پایانی صفر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و جزو اولویت‌های مدیریت شهری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->