انتقال مهدکودک‌ها به آموزش و پرورش اتفاق موفقیت‌آمیزی نبود زباله‌هایی که زباله نیستند | درباره مواد بازیافتی که معمولاً به سطل زباله انداخته می‌شوند غذا‌های اقتصادی، خوب یا بد؟ مرجان‌های خلیج فارس احیا شدند رئیس سازمان محیط زیست: موضوع گردوغبار سرخس در دستورکار ماست + فیلم سند طرح جنگل‌داری اجتماعی در حوزه زاگرس تدوین شد تجهیز محیط‌بانان تهران در دستور کار قرار گرفت مرجعیت کنوانسیون تنوع زیستی به محیط زیست واگذار شد تلاش آموزش و پرورش برای رتبه بندی کادر اداری مدارس امتیاز جدید برای هنرستانی‌ها | هنرستان‌ها می‌توانند از مراکز فنی‌‌وحرفه‌ای، رایگان استفاده کنند نایب‌رئیس مجلس به تغییر ساعت شروع مدارس اعتراض کرد مهارت معلمان آموزش خانواده باید بازنگری شود هشدار جدی: اشتباهات مرگبار در مصرف مسکن‌ها و راه‌های پیشگیری فعالیت ستاد احیای دریاچه ارومیه با محوریت معاون اول رئیس جمهور پرداخت هزار میلیارد تومان برای تأمین منابع شیرخشک در دستورکار قرار گرفت فرود ایران به چاله جمعیتی؛ کاهش نرخ باروری به زیر ۱.۳۶ و سالمندی ۲۶ درصدی تا ۱۴۳۰ | هشدار مدیر جمعیت مشهد: بدون اقدام فوری، جبران کاهش جمعیت بیش از ۱۰۰ سال زمان می‌برد! انتقاد نماینده مجلس از بلاتکلیفی آزمون کیفیت‌بخشی معلمان وام، طلا و ارز؛ ۳ حربه وسوسه‌انگیز کلاهبرداران سایبری پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (چهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) | اوج گرما در مشهد بیش از ۷ میلیون گردشگر خارجی در سال ۱۴۰۳ به ایران وارد شدند هدف‌گذاری ساخت ۵ هزار واحد خوابگاهی متأهلی در هر سال رأی پرونده قتل داریوش مهرجویی تأیید شد یک بام و دو هوای مصوبات کشوری در خراسان رضوی باران نیامد؛ مشهد خشک‌تر از همیشه درمانگاه جهادی شهید رئیسی در مشهد افتتاح شد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) شروع مدرسه از ۶ صبح! | چالش‌های یک سیاست اضطراری ارسال لیست بیمه تأمین‌اجتماعی در روز‌های پنجشنبه هم امکان‌پذیر است اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) استاندار خراسان رضوی خبر داد: بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در اکتشاف معادن اطلاعیه وزارت بهداشت درباره آمار مرگ‌ومیر کودکان بر اثر آلودگی هوا
سرخط خبرها

دستور وزیر آموزش و پرورش برای روشن شدن جهت‌گیری‌های کلان مدارس غیر دولتی

  • کد خبر: ۲۴۸۳۵۵
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
دستور وزیر آموزش و پرورش برای روشن شدن جهت‌گیری‌های کلان مدارس غیر دولتی
وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوست‌های پژوهشی باید مبنا و سرلوحه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در معاونت مدارس و مراکز مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا کاظمی در نشست شورای نظارت راهبردی مدارس غیر دولتی با اشاره به سهم نظارت در بهبود عملکرد مدارس غیر دولتی اظهار کرد: نظارت باید در چند بخش راهبردی انجام شود. در استان‌ها باید شاخص‌ها تعریف و ارزیابی شود؛ زیرا با ارزیابی می‌توان در مسیر درست قرار گرفت. بخش دیگر نظارت، رویکرد اجرایی بوده که مربوط به رعایت استانداردها، آیین‌نامه‌ها و دستور العمل‌ها است.

وی با اشاره به ایجاد سامانه‌ای دقیق برای پایش و نظارت بر مدارس غیر دولتی تصریح کرد: انجام موارد فوق سبب می‌شود از کیفیت بالاتری در مدارس غیر دولتی برخوردار شویم. با توجه به زحمات ارزنده‌ای که همکاران در این معاونت انجام می‌دهند، اما گاهی ثبت‌نام‌ها در این مدارس سخت انجام می‌شود که باید این مسیر را تسهیل کرد و موانع برداشته شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید جهت گیری‌های کلان در مسیر مدارس غیر دولتی روشن شود، عنوان کرد: بهتر است مدل توسعه این مدارس مشخص شود و اگر بناست رویکرد انقباضی باشد باید پیش از آن کار پژوهشی انجام شود. یعنی با هر سیاستی که در پیش می‌گیریم پیوست پژوهشی آن هم وجود داشته باشد.

کاظمی افزود: در این زمینه باید به دور از سلیقه‌گرایی و سیاست‌زدگی عمل کرد و براساس تکالیف قانونی تمامی امور پایه‌ریزی و انجام شود. توصیه می‌کنم در این مسیر، نقشه منسجم ذهنی و مبتنی بر پژوهش‌های علمی برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به پرهیز از دوقطبی‌سازی و پیشگیری از افت مدارس غیر دولتی بیان کرد: برای تمامی ماموریت‌های این حوزه، نقشه راهی طراحی شود و پس از آن با اولویت‌بندی، مسیر کیفیت بخشی را در پیش بگیریم. تلاش ما باید بر تدوین سیاست‌گذاری و اجرای به موقع و در مسیر درست با رویکرد هوشمندسازی باشد.

گفتنی است در ابتدای نشست، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با ارائه گزارشی به عملکرد این معاونت پرداخت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->