فروش بخش دوم بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از امشب (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) مسافرکشی با تاکسی سرقتی در مشهد (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) دانش‌آموز مشهدی رتبه ۲ کنکور انسانی: در مسیر کنکور خسته شدم، اما هیچ وقت ناامید نشدم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (شنبه، ۱۰ شهریور ۱۴۰۳) | وزش باد، پدیده غالب جوی در استان دانش‌آموز مشهدی رتبه ۵ کنکور سراسری زبان‌های خارجه: شناخت درست از توانمندی و علایق، رمز موفقیت من در کنکور سراسری بود راهکارهای مقابله با حسادت در کودک چیست؟ دانش‌آموز مشهدی رتبه اول کنکور هنر: رمز موفقیت من در استمرار، تمرکز و تلاش حداکثری در راه کنکور بود پرونده عملیات اربعین ۱۴۰۳ با جابه‌جایی هوایی بیش از نیم میلیون زائر بسته شد دستور وزیر آموزش و پرورش برای روشن شدن جهت‌گیری‌های کلان مدارس غیر دولتی پیشگیری و کنترل دیابت از دیدگاه طب ایرانی و مکمل دانش‌آموز مشهدی رتبه ۹ کنکور سراسری ریاضی: تلاش فرد مهم است نه تبلیغات پر زرق و برق موسسات کنکوری از خوردن زیتون غافل نشوید فعالیت ۱۲ مرکز درمان اعتیاد ویژه بانوان در خراسان‌رضوی تشکیل پرونده قضایی در فروش اینترنتی دارو| دارورسانی درب منزل با محوریت داروخانه‌ها دانش‌آموز خراسانی رتبه ۵ کنکور سراسری تجربی: داوطلبان کنکور خود را درگیر موسسات کنکوری نکنند نگاهی به شرایط ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها رشد ۲۹ درصدی پرواز‌های اربعین ۱۴۰۳ وزارت بهداشت اعلام کرد: شناسایی بیش از ۱۷۸ مورد ابتلا به تب دنگی در کشور از ابتدای سال تا ۷ شهریور ۱۴۰۳ توضیحات هواشناسی کشور در خصوص وضعیت دما و بارش کشور تا اواسط بهمن‌ماه استفاده کودکان زیر ۱۱ سال از گوشی هوشمند ممنوع! دانش‌آموز خراسانی رتبه۹ کنکور سراسری رشته تجربی: به خودم قول داده بودم به هدفم برسم | کسب رتبه تک‌رقمی کنکور بدون هزینه اجرای ۴۰ درصد قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | دولت باید اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در اولویت قرار دهد
سرخط خبرها

دستور وزیر آموزش و پرورش برای روشن شدن جهت‌گیری‌های کلان مدارس غیر دولتی

  • کد خبر: ۲۴۸۳۵۵
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
دستور وزیر آموزش و پرورش برای روشن شدن جهت‌گیری‌های کلان مدارس غیر دولتی
وزیر آموزش و پرورش گفت: پیوست‌های پژوهشی باید مبنا و سرلوحه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در معاونت مدارس و مراکز مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا کاظمی در نشست شورای نظارت راهبردی مدارس غیر دولتی با اشاره به سهم نظارت در بهبود عملکرد مدارس غیر دولتی اظهار کرد: نظارت باید در چند بخش راهبردی انجام شود. در استان‌ها باید شاخص‌ها تعریف و ارزیابی شود؛ زیرا با ارزیابی می‌توان در مسیر درست قرار گرفت. بخش دیگر نظارت، رویکرد اجرایی بوده که مربوط به رعایت استانداردها، آیین‌نامه‌ها و دستور العمل‌ها است.

وی با اشاره به ایجاد سامانه‌ای دقیق برای پایش و نظارت بر مدارس غیر دولتی تصریح کرد: انجام موارد فوق سبب می‌شود از کیفیت بالاتری در مدارس غیر دولتی برخوردار شویم. با توجه به زحمات ارزنده‌ای که همکاران در این معاونت انجام می‌دهند، اما گاهی ثبت‌نام‌ها در این مدارس سخت انجام می‌شود که باید این مسیر را تسهیل کرد و موانع برداشته شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید جهت گیری‌های کلان در مسیر مدارس غیر دولتی روشن شود، عنوان کرد: بهتر است مدل توسعه این مدارس مشخص شود و اگر بناست رویکرد انقباضی باشد باید پیش از آن کار پژوهشی انجام شود. یعنی با هر سیاستی که در پیش می‌گیریم پیوست پژوهشی آن هم وجود داشته باشد.

کاظمی افزود: در این زمینه باید به دور از سلیقه‌گرایی و سیاست‌زدگی عمل کرد و براساس تکالیف قانونی تمامی امور پایه‌ریزی و انجام شود. توصیه می‌کنم در این مسیر، نقشه منسجم ذهنی و مبتنی بر پژوهش‌های علمی برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به پرهیز از دوقطبی‌سازی و پیشگیری از افت مدارس غیر دولتی بیان کرد: برای تمامی ماموریت‌های این حوزه، نقشه راهی طراحی شود و پس از آن با اولویت‌بندی، مسیر کیفیت بخشی را در پیش بگیریم. تلاش ما باید بر تدوین سیاست‌گذاری و اجرای به موقع و در مسیر درست با رویکرد هوشمندسازی باشد.

گفتنی است در ابتدای نشست، احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با ارائه گزارشی به عملکرد این معاونت پرداخت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->