چرا عبدی از پرسپولیس جدا شد؟ حاشیه عجیب تیم فوتبال خیبر خرم آباد قبل از آغاز لیگ برتر اخراج دو بازیکن در دستور کار نکونام حاشیه المپیکی که رسانه‌ای نشد دلیل نیمکت‌نشینی پورعلی‌گنجی مشخص شد تغییر احتمالی در میزبانی پرسپولیس در آسیا سعید مهری مشتری ندارد|پایان تلخ هافبک سابق استقلال روش‌های خاص مجیدی برای حاشیه سازی علیه نکونام+عکس بیانیه نویسی دلیل احضار مدیرعامل استقلال به کمیته اخلاق مدال نقره پارالمپیک بر گردن فاطمه همتی+ ویدیو نتیجه بازی آث میلان و لاتزیو در سری آ+ ویدیو خلاصه بازی| هیجان‌انگیز و بی‌برنده! حمله هاشمی‌نسب به علی پروین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی بارسلونا و وایادولید| آتش بازی شاگردان فلیک مدافع نیوکاسل شاگرد ستاره بارسا می‌شود حسرت تلخ شاهی | حذف تیرانداز مشهدی بخاطر ماشه‌های سبک‌تر تیم مشهد با ورژن حسینی در لیگ برتر همه چیز درباره خروج تیم لیگ برتری کشتی از استان خراسان رضوی | همیشه پای پول در میان است مشهد میزبان اردوی تیم ملی دوچرخه سواری | امیدواری به آینده رکاب‌زنی + فیلم نتیجه و ویدئو بازی ساره جوانمردی در فینال تپانچه بادی پارالمپیک پاریس (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) | اولین طلای ایران علی پروین: به نکونام فرصت دهید
سرخط خبرها

مشهد میزبان اردوی تیم ملی دوچرخه سواری | امیدواری به آینده رکاب‌زنی + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۸۳۹۰
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
مشهد میزبان اردوی تیم ملی دوچرخه سواری | امیدواری به آینده رکاب‌زنی + فیلم
تیم‌ملی دوچرخه‌سواری سرعت جوانان این روزها در پیست ثامن‌الائمه(ع) مشهد اردو زده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رکاب‌زنان شانه‌به‌شانه یکدیگر رکاب می‌زنند و محیط پیست دوچرخه‌سواری را طی می‌کنند؛ چهره‌‎های جوانی که سرشار از انگیزه هستند و هرکدامشان برای آینده برنامه‌های بلندبالایی دارد. اینجا پیست دوچرخه‌سواری مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) مشهد است؛ محل برگزاری اردوی تیم‌ملی دوچرخه‌سواری سرعت جوانان ایران و جایی که هفت جوان در بخش آقایان برای رسیدن به رؤیاهایشان و حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا سخت تمرین می‌کنند. میزبانی مشهد از این اردو می‌تواند نویدبخش روز‌های روشن آینده برای دوچرخه‌سواری استان باشد، به‌ویژه وقتی بدانیم در این اردو و در بخش آقایان یک رکاب‌زن مشهدی حضور دارد و مربی مشهدی هم بالای سر رکاب‌زنان است. گزارش امروز شهرآراورزشی به اردوی تیم‌ملی دوچرخه‌سواری سرعت جوانان به میزبانی مشهد اختصاص دارد.

مشهد، ایستگاه نهایی رکاب‌زنی ایران

پیست دوچرخه‌سواری ثامن‌الائمه (ع) مشهد با وجود همه کم‌وکاستی‌هایش هنوز هم بهترین پیست سرعت کشور است. این را کارشناسان و البته مربیان تیم‌ملی می‌گویند. محمد ابوحیدری، سرمربی تیم‌های ملی سرعت ایران، در حاشیه اردوی تیم‌ملی به شهرآراورزشی می‌گوید: پیست مشهد بهترین پیست ۲۵۰ متر کشور است و همین عامل اصلی بود که از مسئولان فدراسیون بخواهیم با هماهنگی هیئت استان این اردو را در مشهد برگزار کنیم.

کیفیت پیست ثامن مسئله‌ای است که محمد دانشور، مربی مشهدی تیم‌ملی، به آن اشاره و اظهار می‌کند: مهم‌ترین مزیت اینجا وجود پیست ۲۵۰ متری است. با توجه به اینکه خودم در همه پیست‌های ایران رکاب زده‌ام، می‌توانم با جرئت بگویم پیست مشهد بهترین پیست ایران است.

شناسایی نخبه‌ها برای آینده

سرمربی تیم‌ملی دوچرخه‌سواری سرعت جوانان ایران درباره اهداف برگزاری این اردو می‌گوید: این اردو با هدف احیای رشته سرعت در کشور برگزار شده است و ان‌شاءا... بتوانیم اردو‌های بعدی‌مان را هم در مشهد برگزار کنیم. تجهیزات خوبی هم در اینجا وجود دارد و به همین دلیل ترجیح دادیم اولین مرحله اردوی نخبه‌یابی‌مان را در مشهد برگزار کنیم. رضا عسکری، یکی از مربیان تیم‌ملی دوچرخه‌سواری سرعت جوانان، می‌‎گوید: این اولین اردویی است که ما برگزار می‌کنیم و ان‌شاءا... بچه‌ها را برای مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۵ مالزی آماده می‌کنیم. وی درباره شیوه انتخاب نفرات حاضر در این اردو اظهار می‌کند: با توجه به مسابقات قهرمانی کشور که به میزبانی گیلان برگزار شد، پنج ورزشکار نخبه را انتخاب کردیم و یک اردو هم در تهران خواهیم داشت و فراخوانی می‌زنیم تا ورزشکاران نوجوان یا آنهایی که امکان شرکت در مسابقات قهرمانی کشور را نداشتند، بیایند و در تست‌ها شرکت کنند. آن ورزشکاران در کنار این پنج نفر مقطعی تمرین خواهند کرد و درنهایت سه نفر به مسابقات اعزام می‌شوند.

۲ مشهدی در اردوی آقایان

اردوی تیم‌ملی دوچرخه‌سواری سرعت جوانان با حضور هفت ورزشکار و چهار مربی در مشهد پیگیری می‌شود؛ ورزشکارانی از پنج استان کشور که کارشان را تا فردا دنبال می‌کنند. در این اردو صدرا دانشور به‌عنوان تنهارکاب‌زن مشهدی حاضر است و برادرش محمد دانشور هم که سابقه کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، به‌عنوان مربی در کنار تیم است. حسین دلفی از خوزستان، ارشیا بهرامی از کرمانشاه، آریا بختیاری از خوزستان، سپهر مالک از آذربایجان‌شرقی، ابوالفضل نقی‌نژاد و ایلیا داداشی‌نژاد از گیلان دیگرورزشکاران حاضر در این اردو هستند. نکته جالب آنکه بیشتر این ورزشکاران که خودشان را برای رقابت‌های سال آینده قهرمانی آسیا آماده می‌کنند، دوسه سال سابقه رکاب‌زنی دارند و از نظر سنی هنوز دو سال می‌توانند در رده جوانان مسابقه بدهند.

رکاب‌زنی، نیازمند حمایت ویژه

محمود ناصری، پیشکسوت نامدار دوچرخه‌سواری خراسان‌رضوی که پسر مرحوم باباناصری، پدر دوچرخه‌سواری استان است، در این اردو به‌عنوان سرپرست حضور دارد. او که به دستور فدراسیون مأمور به این خدمت شده است، درباره برگزاری اردو در مشهد می‌گوید: خوشبختانه با توجه به پیستی که در مشهد داریم، این اردو به مشهد آمده است. از طرفی، ریاست هیئت استان هم اسپانسر‌هایی را در حوزه تغذیه برای بچه‌ها پیدا کرده است که به روند آماده‌سازی‌شان کمک می‌کند.

محمد دانشور، مربی مشهدی این اردو، هم درباره ظرفیت‌های مشهد برای میزبانی دوچرخه‌سواری و حضورش در عرصه مربیگری می‌گوید: در استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد ظرفیت خوبی برای تقویت و تربیت ورزشکاران داریم. مشهد همیشه در ماده سرعت عنوان‌دار بوده و ورزشکاران خوبی داشته است. من امسال وارد عرصه مربیگری شده‌ام و امیدوارم بتوانم تجربیاتم را به بچه‌ها منتقل کنم. جوان‌های ما خیلی ظرفیت دارند و همین نفراتی که در اردوی تیم‌ملی حضور دارند، ورزشکاران بااستعداد کشورمان هستند و باید به آنها بها داده شود. ما از نظر منابع انسانی تکمیل هستیم، اما نیاز داریم اسپانسر‌ها بیشتر حمایت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->