تاکید بهروز آذر بر افزایش ظرفیت زنان را در کارآفرینی و کسب و کار خانگی افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس به مقصد مشهد درباره آداب مهمان‌نوازی مشهدی‌ها در دهه آخر صفر | مهمان‌پذیرتر از همیشه باشیم تحصیل در اروپا + شرایط و هزینه اخذ ویزا پرداخت ۴.۵ همت مطالبات دارو و شیرخشک طرح دارویار به حساب داروخانه‌ها توصیه‌های سازمان سنجش برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور دیدار صمیمانه استاندار خراسان رضوی با رتبه‌های برتر استان در کنکور سراسری ۱۴۰۳ شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی در محله فلاح تهران ایجاد پردیس علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خراسان رضوی اجرای طرح توزیع شیر در مدارس به شرط تامین اعتبارات از سمت سازمان برنامه و بودجه بررسی وضعیت نیروی انسانی تا قبل از آغاز سال تحصیلی در ستاد پروژه مهر دانشگاه علوم پزشکی مشهد آماده میزبانی از زائران امام رئوف در روزهای پایانی صفر ۱۴۰۳ پیش‌بینی بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی در زنان با آزمایش خون دستگیری خواهران جیب‌بر در تهران جزئیات جدید از پرونده قتل دختر جوان در باشگاه رزمی غیرمجاز در مشهد + عکس نتایج ابهامات داوطلبان متعهد خدمت آموزش‌وپرورش تا پایان شهریور ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد نتایج اعتراضات به آزمون استخدامی مربی تربیت‌بدنی چه زمانی اعلام می‌شود؟ فهرست دارویی کشور تدوین و به‌روزرسانی شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ١۱ شهریور ١۴٠٣) | حداکثر دمای مشهد در روز شهادت امام‌رضا(ع) ٣٣ درجه است آغاز ارائه خدمات تخصصی دهان و دندان به نیازمندان در مناطق محروم آمار ثبت‌احوال درخصوص تعداد فوتی‌های کشور در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۳ آیا مبلغ یک میلیون تومان متناسب‌سازی حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می‌شود؟ خدمت عاشقانه و خالصانه نیرو‌های مدیریت شهری مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ + فیلم
سرخط خبرها

توصیه‌های سازمان سنجش برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور

  • کد خبر: ۲۴۸۵۷۵
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۹
توصیه‌های سازمان سنجش برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور
سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، راهکار‌های پیشنهادی برای انجام هرچه بهتر انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در سلسله پیشنهادات سازمان ملی سنجش به داوطلبان کنکور توصیه شده است:

۱- کارنامه خود را از سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور دریافت کنید.

۲- دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی را که در آن شرکت کرده‌اید به صورت چاپ‌ شده یا فایل الکترونیکی موجود در سایت سازمان ملی سنجش، تهیه و آماده کنید.

۳- در مکانی آرام و با لباسی راحت همراه با تمرکز بنشینید.

۴- ویژه‌نامه انتخاب رشته آزمون را که سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در مهلت انتخاب رشته تدوین و منتشر کند و راهنمای خوبی برای انتخاب رشته است، تهیه و با دقت و آرامش مطالعه کنید.

۵- دفترچه انتخاب رشته را به دقت مطالعه، تجزیه و تحلیل و به ضوابط انتخاب رشته توجه و رشته‌های موجود و دانشگاه‌های مختلف در این دفترچه را مرور کنید.

۶- کارنامه خود را به دقت نگاه و بررسی کنید و زیر اطلاعات مهم کارنامه خود را خط بکشید.

۷- فهرستی از رشته‌های مورد علاقه‌تان را طبق رشته‌های موجود در دفترچه انتخاب رشته علامت‌گذاری کرده و آنها را روی برگه‌ای یادداشت کنید.

۸- با دیدگاهی واقع‌بینانه، توان علمی و علاقه‌تان را برای تصمیم‌گیری و انتخاب رشته مدنظر قرار دهید.

۹- برای آگاهی از اینکه بدانید با توجه به رتبه‌تان، احتمال پذیرفته‌شدن‌تان در چه رشته و دانشگاهی بیشتر است می‌توانید به سایت سازمان ملی سنجش مراجعه کرده و از نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی موجود در برای انجام این کار استفاده کنید.

۱۰- وضعیت روحی و شرایط خانوادگی‌تان را بررسی کنید و با خانواده‌تان مشورت کرده و موارد زیر را مورد توجه قرار دهید: میزان وابستگی‌تان به اعضای خانواده و توان دوری از آنها، امکان سکونت شما در شهری غیر از محل سکونت‌تان، وضعیت خوابگاه در شهر‌های مورد نظر شما برای تحصیل، در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی خانواده برای تقبل هزینه‌های تحصیل شما در شهری دیگر و همچنین در نظر گرفتن توان اقتصادی خانواده برای تحصیل شما در دوره‌های مختلف تحصیلی غیر از دوره روزانه از جمله در دوره‌های شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد و پردیس‌ها.

۱۱- با توجه به فهرست رشته‌های انتخاب شده خودتان و فهرست رشته‌های انتخاب شده از سوی نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی سازمان ملی سنجش و با در نظر گرفتن مسافت دانشگاه‌ها از محل سکونت و همچنین مشورت با اعضای خانواده خود، فهرست نهایی شامل ۱۵ کدرشته محل انتخابی تهیه کنید.

۱۲- می‌توانید به مشاور دبیرستان خود یا به مراکز مجاز انتخاب رشته آموزش و پرورش برای نهایی کردن فهرست انتخاب رشته خود و راهنمایی گرفتن از آنها مراجعه کنید.

۱۳- فهرست نهایی شما باید شامل حداکثر ۱۵۰ کدرشته محل باشد. رشته‌ها و کد رشته‌ها را مجددا مرور کنید و از صحت انتخاب خود مطمئن شوید.

۱۴- به سایت سازمان ملی سنجش مراجعه کرده و کد رشته‌محل‌ها را با دقت در بخش مربوط به انتخاب رشته وارد کنید.

۱۵- از ثبت شدن انتخاب رشته خود در سایت سازمان ملی سنجش اطمینان حاصل کنید و از فرم انتخاب رشته‌تان پرینت بگیرید.

اولین نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳ با تعداد یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در روز‌های پنجشنبه و جمعه، ۶ و ۷ اردیبهشت ماه امسال برگزار شد.

نوبت دوم آزمون سراسری امسال قرار بود در روز‌های ۷ و ۸ تیرماه برگزار شود، اما در پی شهادت رئیس‌‎جمهوری کشورمان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان در سانحه سقوط بالگرد (۳۰ اردیبهشت) و همزمانی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌‎جمهوری در تاریخ هشتم تیرماه، برگزاری نوبت دوم کنکور، دو هفته به تعویق افتاد و به روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ موکول شد و در نوبت دوم این آزمون نیز طی روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیرماه، ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در پنج گروه آزمایشی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، شامگاه جمعه، ۹ شهریورماه، نتایج نهایی داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه را منتشر کرد. طبق اعلام سرپرست سازمان ملی سنجش، مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری از روز چهارشنبه، ۱۴ شهریورماه آغاز می‌شود و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->