شکایت دو زن علیه مهاجم والنسیا به اتهام تجاوز جنسی رقابت نوراللهی و رونالدو در نظرسنجی سایت‌ AFC سکوت مرموز هیئت مدیره استقلال درمورد جواد نکو پاسخ منفی جهانبخش به پیشنهاد پرسپولیس نتیجه بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر کویت (۱۳ شهریور ۱۴۰۳) والیبال نشسته آلمان هم حریف ایران نشد مدال نقره پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بر گردن صفرزاده عالیشاه در تمرینات گروهی پرسپولیس بازگشت مرادمند به تمرینات استقلال خداحافظی سوارس از تیم ملی اروگوئه پیانزا سرمربی تیم ملی والیبال ایران مذاکره نکونام با کریم انصاری‌فرد افشاگری قاسم حدادی‌فر از پیشنهاد فیورنتینای ایتالیا مصطفی کارخانه پشت پرده مذاکره استقلال با فرهاد مجیدی ماریان با تست دوپینگ مثبت از پاراالمپیک حذف شد ۱۴ بازیکن نهایی شمسایی در جام جهانی فوتسال ازبکستان سکوت باشگاه استقلال در مقابل شایعه اخراج نکونام شاکری به شهرراز پیوست مدال جهانی والیبال ساحلی با درخشش ستاره خراسانی هشدار بیرانوند به بازیکنان تیم ملی
سرخط خبرها

مدال جهانی والیبال ساحلی با درخشش ستاره خراسانی

  • کد خبر: ۲۴۸۷۵۵
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
مدال جهانی والیبال ساحلی با درخشش ستاره خراسانی
تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران برای نخستین‌بار، این رشته ورزشی را صاحب مدال جهانی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، آبشار آخر در زمین ساحلی حریف که فرود می‌آید، غریو شادی ۲ والیبالیست ایرانی به آسمان می‌رود. شادی از کسب نخستین مدال جهانی رشته ورزشی والیبال ساحلی در تمامی رده‌های سنی که نصیب تیم ملی زیر ۱۹ سال کشورمان شد. مدال ارزشمندی که تیم ملی ایران متشکل از امیرعلی قلعه‌نویی و حبیب اکبرزاده به دست آوردند تا در مسیر این تاریخ‌سازی، نام یک ستاره خراسانی بدرخشد. ستاره جوانی که در اوج جوانی و در سن ۱۸ سالگی توانست همراه با همبازی‌اش یک مدال تاریخی را برای ورزش کشورمان به دست آورد. تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال کشورمان در جریان رقابت‌های قهرمانی جهان که به میزبانی چین برگزار می‌شد، مدال برنز گرفته و بر سکوی سومی ایستاد. امیرعلی قلعه‌نویی، ستاره خراسانی این تیم است که در این گزارش با او بیشتر آشنا خواهید شد.

ستاره‌ای از دیار سربداران

امیرعلی قلعه‌‎نویی از دیار سربداران به دنیا آمد. پسر بلندقامتی که از همان کودکی خانواده‌اش فهمیدند می‌تواند روی تور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. قلعه‌نویی اگرچه زاده دیار سربداران است، اما مسیر حرفه‌ای والیبال ساحلی خود را در مشهد پی گرفته است. او به شهرآراورزشی می‌گوید: «در خانواده‌ای ۴ نفره به دنیا آمدم و پدرم کارمند و مادرم فرهنگی است. یک خواهر هم دارم.» وی می‌افزاید: «محصل هستم و برای کنکور می‌خواهم و امیدوارم بتوانم تحصیلاتم را در دانشگاه ادامه بدهم.» ستاره ۱۸ ساله خراسانی تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال کشورمان خاطرنشان می‌کند: «ورزش را از همان ۷، ۸ سالگی آغاز کردم.» ...

از والیبال سالنی تا والیبال ساحلی

«کارم را از تیم‌های پایه باشگاه پیکان تهران شروع کردم و ابتدا اصلا سالنی‌باز بودم. ۴ سال در آکادمی پیکان مشهد هم توپ زدم و به مسابقات سوپرلیگ نوجوانان کشور رفته و آنها روی سکوی سومی رفتیم.» قلعه‌نویی با اشاره به این موارد، تصریح می‌کند: «بعد از آن بود که به اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان هم دعوت شدم، اما از یک جایی به بعد برخی پیگیری‌ها موجب شد به سمت والیبال ساحلی کشیده شوم. می‌خواستم از تیم تهران در مسابقات لیگ شرکت کنم، اما با پیگری مسئولان مشهد به تیم والیبال ساحلی مشهد آمدم.»

مسیر سخت قهرمانی

ستاره خراسانی تیم ملی والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ابتدا با تیم مشهد در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد. حضوری که نخستین مدال والیبال ساحلی خراسان را در زده زیر ۱۶ سال برای او به ارمغان آورد. سومی کشور برای قلعه‌نویی و تیم خراسان آنقدر شیرین بود که سرآغاز پیشرفت والیبال ساحلی در مشهد قلمداد می‌شود. او با تیم خراسان در مسابقات قهرمانی کشور زیر ۱۷ سال توانست روی سکوی اول بایستد تا بعد از آن مورد توجه مربیان تیم ملی والیبال ساحلی در رده‌های سنی قرار بگیرد. قلعه‌نویی در این باره می‌گوید: «بعد از دعوت به اردوی ملی حدودا یک سال تمام در ۹ مرحله اردوی ملی تمرین کردیم تا به مسابقات قهرمانی آسیا زیر ۱۹ سال اعزام شدم. شرایط انتخابی‌ها خیلی سخت بود، اما قهرمان آسیا شدیم و سهمیه جهانی گرفتیم» وی می‌افزاید: «حدودا یک هفته بعد از قهرمانی آسیا دوباره اردو‌های فشرده شروع شد و چندین مرحله کار کردیم. دو تور ملی شرکت کردیم و در دو تا اردوی برون مرزی در قالب تور اوپن آسیایی به همراه تیم ملی بزرگسالان حضور داشتیم.»

«شانگلو» آوردگاه افتخارآفرینی

امیرعلی بعد از این مسیر سخت بالاخره به آوردگاه مورد نظر رسید. او در مسابقات قهرمانی جهان زیر ۱۹ سال در شهر شانگلو چین به همراه هم‌تیمی‌اش حبیب اکبرزاده انگیزه‌های زیادی برای افتخارآفرینی تاریخی داشتند. مسابقاتی که با حضور ۳۲ تیم در بخش اصلی برگزار شد و تیم ایران متشکل از قلعه‌نویی و اکبرزاده در گروه تایلند، استرالیا و آمریکا قرار گرفتند. قلعه‌نویی درباره مسیر کسب اولین مدال جهانی می‌گوید: «دور گروهی عیار تیم ما را مشخص کرد. نشان داد تیم ما شایستگی بزرگی در این مسابقات را دارد و ما همه حریفان را از پیش رو برداشتیم. در دور حذفی ابتدا شیلی را بردیم و بعد هم نوبت لهستان بود.» وی می‌افزاید: «وقتی شیلی را بردیم به جمع ۸ تیم برتر رسیدیم و این بزرگ‌ترین افتخار یک تیم آسیایی در تاریخ رقابت‌های جهانی بود. اتفاقی که شاید می‌توانست ترمز انگیزه‌های ما را بکشد، اما در نهایت ما به راه خودمان ادامه دادیم و با عبور از لهستان به جمع ۴ تیم برتر رسیدیم.» قلعه‌نویی با توضیح علل شکست در مرحله نیمه‌نهایی و عدم صعود به فینال اظهار می‌کند: «در نیمه‌نهایی به تیمی برخورد کردیم که قهرمان دوره گذشته بود. تیم لتونی تیم قدرتمندی بود که مقابل ما کارش گره خورد و در نهایت ۲ بر یک توانست پیروز باشد.» وی خاطرنشان می‌کند: «واقعیت آن است که در رده‌بندی کار سختی نداشتیم و مکزیک را اگرچه ۲ بر یک، اما بردیم و روی سکوی سوم جهان ایستادیم.»

رویای مدال المپک برای ستاره خراسانی

امیرعلی قلعه‌نویی معتقد است هنوز راه زیادی تا رسیدن به موفقیت در پیش دارد. این جوان خراسانی در پاسخ به این سوال که چه آینده حرفه‌ای را برای خود ترسیم کرده است، می‌گوید: «هدفم این است که در ادامه مسیر بتوانم مدال‌های جهانی بیشتری به دست آورم، البته راستش را بخواهید هدف بزرگترم که برای آن می‌جنگم کسب طلای المپیک است. این برای هر ورزشکاری ته آرزوهاست.» وی با اشاره به والیبال ساحلی خراسان و پتانسیل‌هایش می‌گوید: «معتقدم استان خراسان‌رضوی می‌تواند مهد والیبال ساحلی کشور باشد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->